mijn verhaal:
ik kreeg mijn fjordenmerrie als veulen op mijn 13e
begon toen ze 3 was langzaamaanmet inrijden
met 4/5 gestart in wedstrijden
uiteindelijk toen ze 7 was M2 tussen de paarden
laten dekken en al snel kon ik niks meer met haar.... linksvoor kreupel, op de foto niks te zien
na het veulen fysio/osteopaat erbij en jawel ze had nog nooit zo'n vaste rug gezien

een blok beton........ als ik haar weer had opgepakt als daarvoor had ik haar weg kunnen brengen....
ik reed met te vaste handen, te weinig halslengte en te weinig rechtrichting....
ik ben een half jaartje geleden gaan lessen bij iemand die al een jaar volgens AdB reed en inmiddels ook bezig is met haar opleiding bij hem
mijn verzorgster van 15 die eigenlijk alleen manegelessen gewend was is ook gaan lessen (help gelijk iedereen uit zijn droom dat je al veel gevoel/ervaring moetn hebben om zo te kunnen leren paardrijden, want dat is dus niet zo)
inmiddels is vorige week vrijdag de fysio/osteopaat weer geweest (natuurlijk tussendoor ook) en was uniek helemaal goed!!!! ze heeft alleen een half uurtje gemasseerd! wat dus ook duidelijk maakt dat we goed aan het rijden zijn anders hadden die spieren nooit zo goed aan kunnen voelen....
ook in de les verbaast mijn instructrice zich weer iedere keer hoe snel uniek en wij zijn verbeterd! ze was extreem rechtsgebogen en nu soms zelfs linksgebogen! dus ik ben helemaal happy, uniek is helemaal happy, de fysio is happy, de instructrice is happy en natuurlijk mijn verzorgster ook!
(leuk detail uniek liep vaak weg als ik haar wilde pakken uit de wei of keek moeizaam als ze het zadel al zag aankomen.... nu komt ze aangedraaft met de oortjes naar voren en ook het zadelen is prima!)