Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sologirl schreef:Ik rij altijd met peeskappen of bandages in combinatie met springschoenen. Ook in de trailer staan ze bij mij met beschermers om. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat als het die temperaturen zijn ik of 'sochtends vroeg of 'savonds pas rij dus dan is het een heel stuk koeler!
fresco schreef:Het de afgelopen tijd al een aantal dagen flink warm geweest (tegen de 30 graden aan) en met dat warme weer rijd ik zonder peesbeschermers.
Normaal rijd ik altijd met, maar ik ben bang dat ik de pezen overbelast door de temperatuur die enorm oploopt onder de peesbeschermers.
Ik rijd overigens dressuur.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Sabbientje schreef:Bij warm weer rijd ik niet of aangepast en ben ik zeer voorzichting met peesbeschermers.
Ik doe ze dan liever niet om.
Prisca schreef:Weet je ik snap dit niet? (niet om jou hoor) waarom rij je niet?.
Ik moet toch ook gewoon werken en mijn dingen doen?.
magda_90 schreef:Prisca schreef:Weet je ik snap dit niet? (niet om jou hoor) waarom rij je niet?.
Je moet paarden niet vermenselijken, zij zitten anders inelkaar
Prisca schreef:Sabbientje schreef:Bij warm weer rijd ik niet of aangepast en ben ik zeer voorzichting met peesbeschermers.
Ik doe ze dan liever niet om.
Weet je ik snap dit niet? (niet om jou hoor) waarom rij je niet?.
Prisca schreef:Nee weet je wat zeilig is met warm weer dagen niet rijden en dan opeens weer zwaar gaan trainen of buitenrit maken van 2 a 3 uur. En JA ik ken dit soort figuren.
Volgende dag staan ze dood op stal.
Nee paard moet regelmatig beweging hebben weer of geen weer.
Sabbientje schreef:Weet je ik snap dit niet? (niet om jou hoor) waarom rij je niet?.

webster543 schreef:IK heb een vraag die hier eigenlijk wel een beetje bij deze topic past.
Enkele weken terug heb ik een paard gekocht. Ze werd altijd gereden met bandages, ik ben daar uit dezelfde reden tegen als het artiekel van bit, maar heb nu het probleem dat ze na het rijden, bij peesbeschermers vochtophoping heeft ten gevolge van die peesbeschermers. Ik rij ze nu dus maar met bandages, maar denk er aan het westernmodel te kopen. Of zijn die ook niet wat warm??
Ik wil niet zonder rijden omdat ze nog jong is en nogal eens een stapje verkeerd zet.
Zouden die modellen die ik hier heb zien revu passeren helpen??
Prisca schreef:Als je aan je paard merkt dat hij er slecht tegen kan oke. Maar het is ook een kwestie van gewenning.
Dat ze zich overneemt is ook een stukje training ik heb dat ook gehad met vorige paard. Toch door training in alle omstandigheden werd dat iedere keer beter.
Ik heb jaren geleden hoog volleybal gespeelt mijn trainer had geen respect voor het weer en was het ten alle tijden gewoon hardlopen ook op school was dat het geval. Veel drinken en koelen ging het prima. Wat ik ervan geleerd heb is dat ik ten alle tijden doorgaan waar ik mee bezig ben.
Ik merk dat de houding erg veranderd is afgelopen jaren. Ik ging altijd op wedstrijd hoe het weer ook was. Nu valt er een druppel en we blijven thuis. Ik ging altijd rijden als dat in de planning zat. Je was blij als je op je paard zat en genoot.
Nu merk dat het luxe is en dat veel mensen regelmatig geen zin hebben of te warm is of andere smoesjes. Paard is luxe dus kan ook rustig een dag zonder. Ik vind weiland of rijden een groot verschil de beweging is toch compleet anders.
Sabbientje schreef:Om de doodsimpele reden dat mijn paard niet zo goed tegen warm weer kan.
Ik merk aan haar dat ze het zwaarder heeft met warm weer.
Daarnaast word ze met warm weer heel snel "heet" en overneemt ze zichzelf.
Ik ben daarvoor extra voorzichtig. Aangezien ik wel de verantwoordelijkheid over haar gezondheid heb.
Daarnaast jij gaat toch ook niet kilometers hardlopen met warm weer? of wel?
en vind het ook zeer fijn om te zien dat mensen rekening houden met het welzijn van hun dier 
alsof een 3 jarig paard iedere dag zwaar in training moet staan
)Prisca schreef:Ik merk dat de houding erg veranderd is afgelopen jaren. Ik ging altijd op wedstrijd hoe het weer ook was. Nu valt er een druppel en we blijven thuis. Ik ging altijd rijden als dat in de planning zat. Je was blij als je op je paard zat en genoot.
Nu merk dat het luxe is en dat veel mensen regelmatig geen zin hebben of te warm is of andere smoesjes. Paard is luxe dus kan ook rustig een dag zonder. Ik vind weiland of rijden een groot verschil de beweging is toch compleet anders.