Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chevano schreef:en vind het onzin meer voor bange ruiters .
Chevano schreef:vind het onzin meer voor bange ruiters.
GvdT schreef:Chevano schreef:vind het onzin meer voor bange ruiters.
Oei, dit vind ik niet een hele slimme opmerking eerlijk gezegd. Ik ben absoluut geen bange ruiter, maar draag regelmatig mijn BP. Ik train (sgw) niet zonder al zou het mogen. Voel me daar niet prettig bij en daar heeft angst niets mee te maken. Denk alleen niet dat je dat snapt
slimmerik schreef:Maar daarom zijn de dragers nog niet bang. Eerder sociaal. Zij proberen de maatschappij niet op te zadelen met onnodige ziektekosten en/of ziekteverzuim op school of werk.
Chevano schreef:Chevano schreef:vind het onzin meer voor bange ruiters.
oh jawel hoor ben vaak genoeg gevallen vroeger met springen maar een bodyprotector lost niks op net zoals de cap (wel een vroorstander van de fietscap zonder de klep veel veiliger als je toch al met cap wilt rijden) bij kinderen kan ik mij voorstellen dat het verplicht is of gaat worden maar boven bv de 18 eigen keuze maken. Er zijn erge sporten waar veel meer ongelukken mee gebeuren dan met paardrijden. Iedereen moet vrije keus hebben. Ook al begrijp ik het best dat het met springen of sgw veiliger zou kunnen zijn. En ik weet dat er maar weinig verschil in maten zijn als je het toch al wilt gaan verplichten in bv het springen en dergelijke moet daar beter naar gekeken worden. Maar zelf zou ik het niet dragen. Eigen keus.
)
(en niet door de stijfheid van de bodyprotector, als mijn paard "af" gaat blijf je écht erg lastig zitten
) Ik weet 100% zeker dat die bodyprotector zeker zijn werk heeft gedaan, en ook zijn geld al heeft terug verdiend (anders had ik zeker nog eens in het ziekenhuis gezeten!)
)
) dat ik het wel heel goed vind dat hier aandacht aan besteed wordt en discussie over wordt gevoerd, ongeacht de uitkomst. Chevano schreef:oh jawel hoor ben vaak genoeg gevallen vroeger met springen maar een bodyprotector lost niks op net zoals de cap
Ik heb liever dat mn cap barst als ik met mn hoofd tegen de bakrand val, dan dat mn schedel aan stukken ligt... En ja, ik heb dit echt zien gebeuren
Een arm of been groeit wel weer aan elkaar. Als je goed op je rug valt, en je breekt een wervel, kan je ruggenmerg zodanig beschadigen dat je een dwarslaesie voor het leven hebt
Dan maar een BP aan hoor
En die kans is niet groot nee, met dressuur draag ik hem ook niet. Maar als je gaat springen of crossen neem je toch wat meer risico
verootjoo schreef:Chevano schreef:oh jawel hoor ben vaak genoeg gevallen vroeger met springen maar een bodyprotector lost niks op net zoals de cap
Hoezo zou een cap niks oplossenIk heb liever dat mn cap barst als ik met mn hoofd tegen de bakrand val, dan dat mn schedel aan stukken ligt... En ja, ik heb dit echt zien gebeuren
![]()
Zelfde als met de BP. Je ruggengraat is het belangrijkste van je lichaam, hier wordt alle informatie vervoert. Gaat er daar iets stuk heb je een groot probleem. (als in; niet meer kunnen lopen, geen gevoel meer hebben e.d.) Dat je dan ook nog een arm kan breken, ja natuurlijk. Maar liever 2 armen dan je rugEen arm of been groeit wel weer aan elkaar. Als je goed op je rug valt, en je breekt een wervel, kan je ruggenmerg zodanig beschadigen dat je een dwarslaesie voor het leven hebt
Dan maar een BP aan hoor
En die kans is niet groot nee, met dressuur draag ik hem ook niet. Maar als je gaat springen of crossen neem je toch wat meer risico

MISTRAL94 schreef:Feit is dat de ziektekosten schrikbarend hoog zijn.