Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:50

Ik ben gestopt een jaar nadat ik mijn pony kreeg, ik ging toen privélessen volgen met mijn pony!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:43

Als je het idee krijg dat je dr geen voldoening meer uit kan halen of niks meer bij leert, En ik zou stoppen als ik het niet naar me zin heb dus geen aardige mensen of geen leuke paarden.

Als ze dr heel slecht met de paarden omgaan , (slaan, trekken, niet mesten ) zou ook een reden voor mij zijn om weg te gaan.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:33

Toen de prijs verdubbelt werd en er een andere hele slechte instructrice kwam ben ik maar gestopt.

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:58

Afgelopen Maandag heb ik mijn laatste les op de manege gereden,
Omdat ik binnenkort graag met m'n (verzorg)pony wil gaan lessen,
want ik denk dat ik daar veel meer van kan leren en met hem wil ik graag verder.

Rkayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:00

ik ben gestopt op de manege, omdat we nu zelf 14 paarden&shetlanders hebben maar ik heb daar wel spijt van.
ben er laatst weer geweest zag me oude verzorg pony en die ziet er zoooooooooo slecht uit dat ik nog meer spijt heb dat ik haar daar heb achtergelaten.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:04

Ik ben gestopt op het moment dat ik zelf een paard kocht, daarvoor had ik wel verzorgpaarden maar wilde mijn wekelijkse lessen niet opgeven, toen ik er zelf een had gekocht ben ik privelessen gaan volgen, want wat je in een manegeles leert is erg beperkt. Zeker als je de sport in wil.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:44

Ik ben gestopt toen ik een pony kreeg. Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:00

Ik ben gestopt met manege lessen (na 6 jaar) toen ik een eigen pony kreeg. Toen kreeg ik privéles. (met 2 eigen pony's)
Nu ik ze niet meer heb rijd ik weer in manegeles, en heb op woensdag nog privéles op een andere pony. Over 2 jaar komt er weer een pony & dan ga ik weer privéles en in de manege les (met eigen) Lachen

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:52

ik zou niet stoppen ook al had ik een eigen paard die zou ik dan daar stallen bij ons is altijd iedreenvriendlijk en met lessen ga ik nosteeds voor uit rij nu al 15 jaar en ben nog steeds heel te vreden

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:54

Ik ben bij de eerste manege gestopt, omdat ik het niet meer leuk vond.
En bij de 2 omdat ik privelessen wou nemen met mijn verzorgpaard, maar toen werd mijn verzorg paard plotseling verkocht.

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:59

Ik ben gestopt toen ik 11 was, omdat ik toen een eigen pony kreeg.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:01

*schraapt keel* Hier komt mijn levens verhaal Haha!

Ik reed 2/3 jaar op manege nibbixwoud, vond het echt een bagger manege, maar het ging mij om het paardrijden toen.. Ben ervanaf gegaan toen mijn moeder van het apard afviel en een open botbreuk had (ben toen trouwens wel een tijdje doorgereden maar later was ik echt té bang) Ben toen shetjes gaan verzorgen&rijden, heb heel erg veel van geleerd en ook mijn vertrouwen in paarden teruggekregen. Het waren nogal kleine shetjes dus ben na 2 jaar gestopt... heb toen een nieuwe verzorgshet gezocht (ook gevonden) Maar rijd daar ook la niet meer op.. Wou toen héél graag een eigen paardje, mocht niet van min ouders dus ging maar op paardrijles, deze keer bij een andere manege. Ga daar denk ik ook vanaf.. Ik hou gewoon van paarden.. Niet van paardrijen..! Nagelbijten / Gniffelen (tenminste niet in een les.. Wil gwoon zelf weten wat ik kan/ga/wil doen Knipoog)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:27

Ik zou me kunnen voorstellen dat je van een manege afgaat omdat je niet meer wilt paardrijden (:+)/ het te duur is/ Het niet gezellig is, om welke redenen dan ook/ je een leukere of voordeligere andere plek hebt om iets met paarden te doen.

Denk ik :}

SaarenDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:19

Ik rijd zelf op Manege Groenesteyn. En ik ben nog lang niet van plan om daar te stoppen.
Het is een geweldige manege waar mijn pony goed staat.
Lekkere grote stallen, met veel stro erin Tong uitsteken
Ik ga nog lang door:D

LSJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:55

Ik ben na 5 jaar rijden 2 maanden gestopt, meer i.v.m mijn knie die na een scooterongeluk
een beetje naar de *piep* was.
Ook omdat de manege waar ik reed erg kak was. Na 2 maanden miste ik het toch wel heel erg
en ben ik op een andere manege gaan rijden! Daar rijd ik nu alweer 4 jaar.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:05

Ik ben bij de manege gestopt omdat ik daar mijn pony heb gekocht. en na een proeftijd van 5 maanden (ja! 5 maanden) daar ben weggegaan omdat wij gingen verhuizen en het bijna geen doen was iedere dag op en neer naar de manege te gaan.

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:21

Ik ben nog lang niet van plan om te stoppen:D Heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin bij de manege. Supergezellig is het altijd!
Ik zou stoppen als ik het gevoel had dat ik echt niet meer vooruit kom in de manege lessen en er een optie is om verder te gaan met evt. een eigen/verzorg paard.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:40

Ik heb nooit les op een manege gehad,
ik heb nu les van m'n (stief)zus:D.
die heeft zelf 2 paarden en 1 daarvan is drachtig Pling

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:36

Bij de manege ben ik gestopt op het moment dat mijn pony net ingereden was. (of was het toen hij nog werd ingereden).
De keuze was heel makkelijk, ik was nog jong en mijn ouders hebben de keuze voor mij gemaakt. Tuurlijk zat ik ook liever met mijn pony'tje en kon ik er zo meer tijd in stoppen. Ik ging er elke dag naartoe. Voordeel was dat het mijn eigen pony was, ik heb hem tot een half jaar geleden ongeveer gehad. Lachen

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:43

Ik kreeg al vrij snel mn eerste pony en ben toen gestopt bij de manege.en bij een ponyclub gegaan.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:38

Ik ben een 5 jaar geleden gestopt met lessen toen ik mijn haflingermerrie ging inrijden en ik niks meer leerde op die manege, maar veel meer leerde van mijn merrie. Nu ben ik van plan om weer te gaan lessen, omdat ik toch vind dat je onder begeleiding veel meer leert over je pony. Ik zou niet meer in een groepsles gaan want daar leer je niks van.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:33

Ik ben vorige maand gestopt. Omdat ik op mijn verzorgpaard verder lessen mocht gaan volgen. Maar ik ben ook merendeel gestopt omdat het niet echt lessen waren , gewoon rijden.
We leerden niks meer, en ze gaf totaal geen details of tips Boos!

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:36

Ik heb nooit op een manege gereden. Mijn vriendin heeft mij leren rijden op haar pony. Daarna kreeg ik een verzorgpony. En nu doe ik de opleiding paardenhouderij, en hier leer je nu heel veel! En ook heb ik nog een verzorgpaard voor als ik in het weekend thuis ben.

Coconut_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:22

ik ben gestopt op de manege toen ik een verzorgpony kreeg en tips kreeg van de stalhouder Haha!

Aardbijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:18

Je hebt op onze manege gevorderde lessen enzo maar het enige wat je dan doet is gewoon voltes rijden enz.
Geen schouderbinnenwaarts wijken en dat soort dingen.
Er was daar ook wel springles maar die pony's sprongen zo vaak dat ze er geen zin meer in hadden.
En ik wou wel verder in de sport komen en dit had geen enkel nut.
Nu ben ik berijder voor eigenpaarden