Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Re: Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt(paardensp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:55

Ik dacht vroeger dat Anky aan het wijken was met de verkeerde stelling Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig weet ik nu wel beter Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:06

ik dacht vroeger altijd dat een schimmel zo geboren was,en als een schimmel grijs was,die ook altijd grijs zou blijven.
en een helemaal wit paard was altijd al zo wit geweest.
haha had er geen benul van dat schimmels ieder jaar witter werden.dus die blauw schimmel pony die ik al 5 jaar niet had gezien,die toen dus helemaal wit was geworden!
dus nee dat was niet binky,want binky was grijs en niet wit! Haha! Haha! Haha!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:13

is hier ook hard aan het denken. weet niet zo heel veel meer. alleen dat ik wel dacht dat paarden niet ouder dan 30 werden maar toen de paarden 30+ waren en nog steeds vrolijk mee liepen en ik wat ouder werdt wist ik wel beter.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:16

Dat de pony op hol sloeg toen ik zat te flapperen met mn benen en de pony dat dus zag als drijven en aandraafde Vork
Gillen dat ik deed ROFL

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:09

mirkip schreef:
Ik dacht vroeger dat Anky aan het wijken was met de verkeerde stelling Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig weet ik nu wel beter Haha!

In ditzelfde kader heb ik manegemeisjes van een jaar of 10 zwaar verontwaardigd horen praten over een Z-ruiter die bezig was met de contragalop Haha!
Want dat kon natuurlijk niet, zolang doorgaan in de verkeerde galop zonder te corrigeren Nagelbijten / Gniffelen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:40

Oh dat dacht ik ook hoor, Urielle. Ik was ervan overtuigd dat die mensen in de verkeerde galop zaten. Haha!

Toen ik 10 was reed ik op een pony die heel makkelijk nageeflijk te rijden was, ideaal, maaaar hij deed het ook met springen. Voor de hindernis trok ik dus zijn hoofd omhoog, anders kon hij helemaal niet zien dat hij moest springen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:14

Ik dacht vroeger dat als je een beetje druk op de teugels deed dat je paard zou steigeren Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:17

Narya schreef:
Huilen van het lachen
Weet je dat ik de benen nog steeds alleen maar met een zachte borstel doe?

Ik ook *LOL* Is me altijd geleerd. Naja, kan ik nu dus ook mijn pony witte sokjes laten hebben Huilen van het lachen Gut wat voel ik me nu dom Clown

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:18

Dan kunnen we elkaar de hand schudden, want dit is voor het eerst dat ik anders hoor dan alleen de zachte borstel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:26

O denk opeens weer aan iets Ja Was er altijd van overtuigd dat je eerst op een bokkend én steigerend paard moest kunnen blijven zitten en daarna pas mocht springen. En dat springruiters dus wel rodeorijders geweest móesten zijn omdat ze zo hoog konden springen Clown

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:30

dat paarden niet vastzitten aan karretjes, en dat als je de teugels los zou laten dan zou je je paard kwijt zijn *LOL*
(omg, dat heb ik zelfs nog alle mede-5e-groepertjes wijsgemaakt met m'n spreekbeurt Nagelbijten / Gniffelen Clown )
Laatst bijgewerkt door _Jennifer_ op 22-06-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:32

Ik vond paarden/pony's die aan de teugels liepen toen ik klein was, zielig.. Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:35

Ohja en ik weet er nog een.
Ik was altijd maar aan het zeuren op die boekjes:

"Ja, er staat overal in dat paarden 3 gangen hebben! Maar íéder paard heeft er vier! Rengalop hoort er ook nog bij!" Haha!
En ik vond het altijd maar zo stom want in al die boekjes stond het fout. Maarja, ik wist wel beter natuurlijk Vork

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:44

Ik dacht altijd dat als je 7 keer van een paard was afgevallen, dat je dan pas écht kon rijden. Dus toen ik op 6 keer stond, heb ik me een keer laten vallen. Iedereen vroeg wat ik deed, maar ik dacht: ja, jongens, let straks maar eens op wie hier die onderlinge wedstrijd gaat winnen over 2 weken.

(Ik was een na laatste...)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:47

dejavu schreef:
Ik dacht altijd dat als je 7 keer van een paard was afgevallen, dat je dan pas écht kon rijden. Dus toen ik op 6 keer stond, heb ik me een keer laten vallen. Iedereen vroeg wat ik deed, maar ik dacht: ja, jongens, let straks maar eens op wie hier die onderlinge wedstrijd gaat winnen over 2 weken.

ben benieuwd hoe dat eruit zag Haha!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:54

dejavu schreef:

Hahahah dan kan ik heul goed rijden! Haha!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:55

KiWiKo schreef:
ik dacht vroeger dat ik goed kon rijden Lachen Lachen

Haha, dat dacht ik ook! En toen ik, als kleine uk die nog maar een paar weken reed, naast twee grote meiden stond, en de instructeur wou weten wie 'van ons' op een jong, pas afgericht paard wou rijden was ik zéér vereerd. Ik vond dat ik het aanbod niet kon afslaan, maar toen opeens mocht ik niet meer Ach gut

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:55

Ik kende geen tinkers, tinkers waren voor mij altijd pintofriezen Tong uitsteken

en na rengalop had je ook nog treingalop vraag me niet hoe ik er bij kom Clown

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:03

Milly_ schreef:
oh mij werd verteld dat paarden rechtstaand slapen.
conslusie: een paard gaat NOOIT liggen, tenzij om heel even te rollen, en of wanneer hij ziek is. Dus als een paard neerlag riep ik moord en brand want paard was ziek.

ik dacht dan dat het paard dood was. Ach gut Want voor het eerst dat ik een paard zo zag liggen was op de manege en het was een hele oude merrie.

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:10

Ik had op tv gezien dat mensen op paarden deden lichtrijden. Dus toen ik op onze eigen pony zat (die mijn moeder goed vasthield omdat ik kei bang was, ik durfde dus ook nie in draf en als ze struikelde gilde ik al)ging ik dus lichtrijden in stap, wat erg onhandig ging, want dat had ik op tv gezien..

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:15

Dat als je doorzat in draf dat je dan heel goed deed want als je anky zag rijden(dat ik eigenlijk nooit had gezien) NOOIT licht reed, dus ik proberen in door te zitten, daar toch snel vanaf, hobbel de hobbel.

ook dacht ik dat warmbloeden fjorden knollen enzo waren want die hadden het altijd warm door dikke vacht en omdat ze dik waren hadden ze het niet koud

koudbloeden waren welshjes arabieren en dat soort, want die waren heel dun gebouwd die hadden het koud, en omdat die altijd een hele dunne vacht hadden.

wist ik veel Bloos
Laatst bijgewerkt door tjalk op 22-06-08 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:26

op de basisschool heb ik ooit een discussi gehad over warm/ koudbloed dieren, volgens mij waren er ook koudbloed paarden maar volgens de meester niet....... allebei gelijk dus!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:30

_Jennifer_ schreef:
Ohja en ik weet er nog een.
Ik was altijd maar aan het zeuren op die boekjes:

"Ja, er staat overal in dat paarden 3 gangen hebben! Maar íéder paard heeft er vier! Rengalop hoort er ook nog bij!" Haha!
En ik vond het altijd maar zo stom want in al die boekjes stond het fout. Maarja, ik wist wel beter natuurlijk Vork

Dat is niet erg, dat heeft ooit in de Penny gestaan dus daar kon jij niks aan doen Ach gut

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:52

in de penny zeggen ze wel meer Knipoog

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:26

ik heb er ook nog 1.
lang gelee ging ik op paard van een camping rondje stappen, zo een kant en klaar gangetje waar ze doorheen moesten stappen, Zo zielig).

Ging dat paard waar ik op zat ineens zitten................
mn ouders beiden doodsbang, want dat peerd was gewoon vrolijk aan het steigeren, ik zal een jaar of 6 zijn geweest