In het kort
Draf: Ja, kan wel
Galop: Nee, slecht voor de pesen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Puissance schreef:Zonder ijzers: succes met het verprutsen van de hoeven van je paard.
Puissance schreef:Zonder ijzers: succes met het verprutsen van de hoeven van je paard.
fojoe schreef:Puissance schreef:Zonder ijzers: succes met het verprutsen van de hoeven van je paard.
daar gaan we weer
Myour schreef:Vind het zo kort door de bocht om meteen te stellen dat het zo slecht is voor paardenhoeven om blootvoets over verharde wegen te rijden. Als je hier veel voor oefent passen de hoeven zich hier prima aan aan. Dat heeft m'n zus ook gedaan met haar vorige verzorgpony, en die kon zonder moeite draf en galop over de verharde weg, heeft NOOIT iets gemankeerd en had supersterke hoeven.
Ik ga niet zeggen dat het MET ijzers slecht of goed is, dat weet ik niet, maar zonder net zo goed. Maar om meteen te roepen dat het slecht is, vind ik nogal kortzichtig.
horselove154 schreef:Het is wel waar dat de hoeven vrij snel slijten als ze veel op de weg lopen!
fojoe schreef:in dit topic heb je al verschillende ervaringen kunnen lezen dat het NIET slecht is voor de hoeven, van mensen die VEEL meer ervaring hebben dan jij, waarom weet jij het dan opeens zoveel beter?
nee, JIJ weet de waarheid en daar moet IK respect voor opbrengen.
De meid is pas 13, als zij meent dat ze op haar leeftijd meer weet dan mensen die ongeveer haar leeftijd in jaren rondlopen in de paardenwereld laat haar dat toch lekker denken. Iedereen heeft op die leeftijd zo zijn illusies.