Type instructeur..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Type instructeur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:01

Citaat:
Misschien een hele domme vraag, maar rijden jullie wel voor je plezier? In veel beeldspraak of opmerkingen lijkt het net iets waar enige dwang voor nodig is. Ikzelf kijk altijd zo uit naar het paardrijden dat ik me daar altijd erg voor inzet en absoluut mijn best doe.

Ja hoor Lachen, alleen ik moet durven met meer lef te gaan rijden. Soms heb ik dus even iemand nodig die me over die streep trekt. En dan blijkt dat ik echt een ruige bok heb en vallen er monden open Vork . Verder heb ik nu al bijna een half jaar niet gereden dus ik ben dalijk al blij als ik uberhaubt weer een keer kan lessen Knipoog , ik ben alleen maar bezig geweest met wandelen, spelen, poetsen en knuffelen, laatste weken komt er longeren bij kijken Clown

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:38

Ik heb een instructrice die volgens mij geen van beiden is. Ze zegt niet dat het niet goed was, ze zegt gewoon wat anders moet en dan ga je daarmee aan de gang tot ze zegt dat het goed is. Ze blijft ook niet doorbomen op iets, maar gaat over naar iets anders als ze ziet dat het teveel wordt voor mij of voor het paard.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:58

Ik zou toch voor nummer twee kiezen, aangezien ik nogal eigenwijs ben. Ik heb wel iemand nodig die me op mijn fouten wijst, maar als ik vind dat het niet fout was, dan trek ik mijn mond ook wel snel open. Ja

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:03

Voor kinderen of mensen die echt puur voor de lol rijden, is het leuk om type 1 te hebben.
Zelf zou ik liever type 2 willen, omdat ik graag verder zou raken met paarden (hoger springen enzo..)
Want die is meteen correct. Je moet er wel eens tegen kunnen om kritiek te krijgen.
Zelf heb ik ook zo'n instructrice, en ik geef eerlijk toe dat ik af en toe al eens een traantje gelaten heb als het niet lukte enzo, maar de volgende les zag ik wel dat ik geleerd had !

Maar het is eigenlijk hoe je het zelf wil hé.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:54

Sommige mensen passen ook beter bij een type 1 en anderen bij een type 2.
Ik zie mezelf als instructrice nog steeds als middenmoot... zeg maar 1,5. Mislukt is mislukt en ik ben ontzettend recht door zee, maar blijf wel motiveren hoe het dan beter kan en dan is proberen ook een oprecht compliment waard.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:58

ik zou er idd ook wel tussen zitten,, iemand die zegt dat je het wel goed doet, terwijl het nog niet helemaal perfect is zou ik niet willen hebben, maar iemand die er bijvoorbeeld echt bij gaat schreeuwen enzo dat het niet lukt zou ik ook niet willen..

ik ben erg blij met mijn dressuur en spring leraressen, die hebben snel door hoe mijn pony is, en als het echt niet lukt gaan ze er zelf op om te kijken of ik het fout doet, of mijne het echt niet snapt/wilt.

Jose_Bb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:29

ik heb liever 2 ik hou liever van eerlijk

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:09

Ik kies dan voor nummer 2, hij/zij mag duidelijk zeggen dat iets niet goed is,
daar leer je naar mijn idee meer van dan iemand die er een beetje omheen draait.
Daarentegen vind ik wel dat het ook gezegd mag worden als je als ruiter iets goed doet. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:56

Shadow0 schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar rijden jullie wel voor je plezier?

Zeker wel.
Maar zoals ik al zei: ik kan soms best onzeker zijn. En dan is mijn instructrice zovan: Even doorbijten, als je het niet kon, dan had ik je het ook niet laten doen.
Merk zelf ook dat ik steeds zekerder ben in het rijden, ik ben nog enthousiaster dan in het begin.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:57

Iddel schreef:
Maar zoals ik al zei: ik kan soms best onzeker zijn. En dan is mijn instructrice zovan: Even doorbijten, als je het niet kon, dan had ik je het ook niet laten doen.

Maar waarom zou je dit tot type 2 rekenen en niet tot type 1?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 01:01

Ik heb het liefst een instructrice of instructeur die me helemaal drilt, maar dan ook onderbouwt. Daar leer je het meeste van. ik heb al heel wat traantjes over me wangen gehad in mijn verleden Bloos

Heb zo vaak gehad, dat ik dacht dat het super was, dat die der super bij liep, maar toch was ik wat vergeten, en dat word dan gelijk pats boem gecorricieert.. Daar hou ik van.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:10

Eigenlijk iemand die er tussenin zit. Clown

Ik heb afgelopen halfjaar 3 instructeurs gehad.
Eentje die prees me de hemel in om alles wat ik deed en als het vandaag niet lukte dan kwam het morgen wel. Dit werkt niet voor mij, want dan wordt ik lui en heb niet meer de motivatie om iets echt goed te doen.

Te streng werkt voor mij ook niet. Ik voel me dan gedwongen om dingen te doen die ik eigenlijk niet zo goed durf (bv hoog springen)

Ik heb nu de perfecte instructeur! Hij durft zeker wel te zeggen als iets flut is en hij motiveert me wel om het goed te doen en om dingen te doen die ik eng vind. Maar als ie merkt dat het echt niet gaat of dat ik het echt eng vind dan zegt hij ook wel dat ik het toch geprobeert heb.

Ik ben een tijdje heel erg bang geweest voor mijn eigen paard. Ze bokte, steigerde, wilde niet lopen, en verzon steeds een nieuw trucje. Het was zo erg dat ik niet eens meer durfde te draven.
Instructeur 1 liet me toen rustig een hele les stappen en zei dat het draven vanzelf kwam.
Instructeur 2 zei dat ik me niet moest aanstellen en haar een keer flink aan moest pakken met de zweep (dit deed ik toen maar, met gevolg dat ik eraf vloog en nog banger werd)
Instructeur 3 liet me elke les toch proberen aan te draven en was enthousiast als het wel goed ging, maar zei ook eerlijk dat het nog maar een 'flutdrafje' was. Hierdoor werd ik gemotiveerder om er een fatsoelijk drafje van te maken en nu loopt ze weer super!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:14

Ik weet van de mijne dat ze heel erg stimuleert, ze zegt altijd: juist, mooi opgelost en die dingen, dat vind ik persoonlijk erg fijn.
Maar als het echt niks is dan zegt ze het ook, maar wel op een manier dat ik weet dat het niet geheel slecht was maar wel beter moet.
Of ze zegt niks en dan doe ik het nog een keer maar dan beter en dan roept ze weer juist ja Haha!
Ik heb niks aan iemand die alleen maar dramt, dan zie ik het positieve er niet meer in en de zin om dan beter te rijden gaat dan ook weg.
Ze legt ook altijd veel uit tijdens de les dat vind ik ook erg fijn, beter dan dat ik het maar moet doen en niet snap. Lachen

Celien_Alex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:03

Ik persoonlijk ga voor nummer 2. Daar leer je toch wel het meeste van denk k en als de kritiek niet op een te negatieve manier wordt overgebracht heb k er geen problemen mee!

Leintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:35

Ik zou een combinatie van nr 1 en 2 willen Tong uitsteken Want soms is het ook wel eens fijn om een complimentje te krijgen en te horen dat je het goed doet, maar als het mis gaat moet dat ook gewoon duidelijk gezegd worden. Pling

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:48

Voor beginners zou ik nr1 kiezen, omdat die benadrukt wat ze wel goed doen, en dat is in het begin toch al niet veel. Als je wt verder bent zou ik voor nr2 kieze omdat die de puntjes op de i kan zetten.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:12

Ik zou liefst nr. 2 hebben omdat je dan het meeste bijleert. Voor de kinderen die pas rijden is nr.1 inderdaad wel beter zeker omdat niet alles van de eerste keer lukt en als er dan altijd gezegd wordt dat je manier van rijden op helemaal niets lijkt, dan is het plezier er ook snel vanaf vrees ik.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:59

Ik heb liever een combinatie tussen nummer 1 en 2, ik vind het wel fijn als iets niet helemaal lukt er positieve aandacht wordt gegeven met "toch goed geprobeerd". Maar als iets echt niet hoort zoals het moet, dan heb ik liever wel dat ze het zeggen.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:02

type 2.. er moet gezegd worden waar het opstaat, aanpakken! zeggen wat verkeerd gaat en nog keer proberen.. heb liever een instructeur die een uur boos is dan een instructeur een uur lang maar zegt dat ik het goed doe en goed geprobeerd heb, terwijl men rijkunsten niet deugen.. daar leer je toch niks van!!

nikki__95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:14

Type 2, want die zegt tenminste eerlijk als je iets helemaal niet goed rijd. Vind ik zelf toch fijner Clown

Quala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:16

Is er ook een type 3?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:17

type 2 met daarbij de aanvulling iemand die me flink aanpakt Bloos
ik moet echt een instructeur hebben die alles recht voor zen raap zegt meteen als ik wat fout doe... pas dan heb ik het in de gaten want anders blijf ik in me oude gangetje doorgaan Bloos

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:48

ik heb liever nummer 2 dan hoor ik tenminste wat ik fout doe hoor ik niks gaa het goed zo denk ik ik wil namelijk graag horen wat ik fout doe zo leer je het tenminste goed voor kleine kinderen is nummer 1 fijner die hebben vaak nog geen idee hoe of wat

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:33

K1MmEl schreef:
type 2.. er moet gezegd worden waar het opstaat, aanpakken! zeggen wat verkeerd gaat en nog keer proberen.. heb liever een instructeur die een uur boos is dan een instructeur een uur lang maar zegt dat ik het goed doe en goed geprobeerd heb, terwijl men rijkunsten niet deugen.. daar leer je toch niks van!!

Ooit een instructeur gehad die dat ook werkelijk heeft gedaan? Ik n.l. wel en ik kwam bijna jankend van mijn paard van spanning en frustratie. Ben zelf vrij perfectionistisch en realiseer mij dat er helaas nog genoeg te verbeteren valt. Maar met alleen het negatieve benoemen denk ik dat het doel volledig voorbij wordt geschoten. Een goede instructeur corrigeert en motiveert. En motiveren doe je bij veel mensen niet door ze alleen maar te vertellen wat er aan mankeert. Dat doe je ook door op een opbouwende manier uit te leggen hoe ze iets kunnen verbeteren.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:06

Ik ben het ook wel met BrankaZ eens. Ik heb ook wel is een instructrice gehad die dat op zo'n manier deed dat ze jou en paard afkraakte, waardoor je met tranen in je ogen afstapte.

Ik heb nu de eigenaar van de manege als instructeur. Een man die alles eerlijk zegt, maar op een goede manier. Hij weet precies hoe mijn paard in elkaar zit, en met welke 'knopjes' ik hem goed aan het lopen kan krijgen. Als ik iets niet goed doe, zegt hij dat eerlijk, en zegt hij erbij hoe ik het kan verbeteren. Dat vind ik nou goed Lachen.