Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

word zo moe van die betweeters Imago01 schreef:Daarentegen, okay, wel een beetje off-topic, kan ik me ook altijd mateloos irriteren aan mensen die over hun zogenaamde talent beginnen als je vertelt dat je aan paardrijden doet en/of een eigen paard hebt.
"
Urielle schreef:O, en waar ik ook altijd vreselijk om moet lachen:
"Enne, doe je dan zo over die obstakels springen enzo?"
"Nee, ik rij vooral dressuur eigenlijk"
denkt even na... "Owwww, dat is dat ie van die kunstjes moet doen he? Net als met turnen enzo. Een beetje dansen met je paard."
Dan denk ik gelijk aan salto's en lifts enzo
Iris82 schreef:Ja mijn vriend zei dat ook altijd, totdat ie een keer een half uur gereden heeft. Was op t braafste paard van stal, dus veel geoefend met lichtrijden en dergelijke.
Hij heeft 3 dagen krom gelopen van de spierpijn en ik heb lol gehad.
je weet wel. Toen gaven ze toch wel toe dat paardrijden niet zo makkelijk was.....Vjestagirl schreef:Het is heel erg simpel... Paardrijden is zelfs een olympische sport... En voetbal niet.

), je traint spieren, je evenwicht/balans en ritme worden getraind/versterkt.Adil18 schreef:Natuurlijk is het sport! Bij een uurtje intensief rijden verbrand je al gauw 500 caloriën (niet slecht), je traint spieren, je evenwicht/balans en ritme worden getraind/versterkt.
Het is alleen anders dan anders. Het is geen cardio waar je vet verbrand en je een super conditie krijgt...! Maar daarom ben ik ook van mening dat mensen niet alleen zouden moeten paardrijden, maar ook een andere sport (of vorm van beweging) erbij zouden moeten doen.
Ik heb inderdaad een hekel aan mensen die beweren dat rijden geen sport is. Maar ik denk dat ze in feite bedoelen: niet zo intensief als wielrennen, hardlopen, (goed) voetballen etc. En daar hebben ze ook gelijk in.
nOekiiej schreef:Hee
Heel vaak hoor ik mensen van paardrijden is geen sport!
Het is een beetje rondhobbelen op paarden, kan iedereen toch!
En je word er helemaal niet moe van.
sorry als het hier verkeerd staat, maar dit was het enigste met discussies
Adil18 schreef:Ik heb inderdaad een hekel aan mensen die beweren dat rijden geen sport is. Maar ik denk dat ze in feite bedoelen: niet zo intensief als wielrennen, hardlopen, (goed) voetballen etc. En daar hebben ze ook gelijk in.

marlina schreef:Nou, ik word best een beetje droevig van jullie opmerkingen over hoe stijf anderen zijn als ze het eens geprobeerd hebben. Goh zeg, dat zegt toch nog niets over het wel of niet sport zijn van paardrijden. Als je zelf niet gewend bent om bijvoorbeeld een uur te gaan bowlen, nou, dan heb je de andere dag ook last van je arm hoor. En ik blijf erbij, het vetpercentage onder zogenaamde sportende amazones is gemiddeld nogal aan de hoge kant hoor. Dus hoezo is er jullie dan zoveel aangelegen om paardrijden perse een sport te noemen, alsof het de sport onder de sporten zou zijn. Het is een sportieve bezigheid, zoals er zoveel van die bezigheden zijn.
marlina schreef:Als je zelf niet gewend bent om bijvoorbeeld een uur te gaan bowlen, nou, dan heb je de andere dag ook last van je arm hoor. .... Het is een sportieve bezigheid, zoals er zoveel van die bezigheden zijn.

Urielle schreef:marlina schreef:Als je zelf niet gewend bent om bijvoorbeeld een uur te gaan bowlen, nou, dan heb je de andere dag ook last van je arm hoor. .... Het is een sportieve bezigheid, zoals er zoveel van die bezigheden zijn.
Op het moment dat ik de dag na het bowlen niet maar kan lopen van de spierpijn, zal ik bowling ook verdedigen als sport
En als je nog niet overtuigd bent dat paardrijden een sport is, ik kom je echt graag een uurtje dressuurles geven. Maarrrrrr.... geen gemauw over te moe zijn om door te zetten![]()
Overigens: ik ben door paardrijden teruggekomen van 90 kilo naar 60-65. Nu jij weer over vetpercentages.