CaroleKlomp schreef:Rana schreef:Maar als ik het goed begrijp CaroleKlomp " genees " jij alleen kan niet terug vinden dat je ook rijdt, NERGENS staan foto's filmpjes e.d. Ik vind het wel dapper dat je er voor uitkomt dat je een "gave" hebt en dat je doormiddel daarvan je paarden "loswerkt" .
Als ik het zo goed formuleer...
Maar ja, ik ben iemand die dingen graag wetenschappelijk aan getoond wil hebben of het op zijn minst met eigen ogen aanschouwen. En aangezien ik geen groene vlekken in de aura van een paard kan ontdekken . ( en andere mischien ook niet ) Zou dat moeten betekenen dat jij en mischien nog tien andere op dit aardklootje "diervriendelijk" zouden kunnen rijden. Of begrijp ik het verkeerd?
Leg me dat aub even uit want ik vind het wel interessant.....

Mijn gave heeft helemaal niets met mijn manier van rijden te maken. Mijn manier van rijden bestaat uit logica. Door de bewegingen van een paard logisch inzichtelijk maken ontstaat dat. En ja dan rijd je diervriendelijk.
Natuurlijk kom ik ervoor uit dat ik een gave heb. IK heb al heel veel mensen, honden paarden en poezen kunnen helpen. Dat vind ik geen schande! Sterker nog het geeft een heel groot gevoel van voldoening.
Oke dat is prima, ik dacht heel even dat dat samen hing met je sterke mening.
Ik vind het prima dat je er zo over denkt, maar ik denk ook dat je misschien andere die iets meer in hun waarde kan laten ipv constant bezig zijn met bepaalde reacties te proberen te ontkrachtten.
Indien terrecht?
prima, maar een discussie voeren is voor de andere partij niet leuk als er nooit ergens een overeenkomst is te vinden om weer op verder te gaan anders is eerder genoemde oneindig.
Citaat:
Je bent van harte welkom, dat heb ik al eerder gezegd. Dat is wat ik kan aanbieden
edit: Langs komen is wel heel makkelijk voor mensen die aan de andere kant van Nederland wonen. En als deze echt geintresseerd zijn, is het toch mooi om mbv foto's filmpjes e.d je standpunt duidelijker te maken?
Citaat:
De hoofd/ halshouding vult de balans aan. Als het paard achter meer zakt, zal het paard voor meer oprichten. Als ruiter heb je in mijn ogen dus helemaal niets met die hoofd/ halshouding te maken. Sterker nog je moet daar juist vanaf blijven omdat je anders het evenwichtmechanisme van het paard verstoort.
Nog een edit: Ik ben dat niet met je eens, als dat in combinatie kon met het meer flexibiliseren van een paard was dat nu wel door iedere ruiter toegepast lijkt mij...
anders krijg je standaard houdingen waar ruggebruik niet optimaal kan zijn