Niet zitten? Dan maar plakken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Niet zitten? Dan maar plakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:07

Ik heb wel van die hele stevige haargel! Lenen? Haha!

PaardenZweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:58

Maar als je lijm gebruikt..
dan leer je ook nooit paardrijden Verward
Maarja.. Moeten hun weten ze weten niet beter Haha!

Paulinepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:50

Belachelijk...
Bloos
Sorry, zo kan iedereen beginnen hé, bijvoorbeeld velcro aan je stijgbeugels doen en onderaan je botten om je stijgbeugels niet meer te verliezen !

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:52

PaardenZweep schreef:
Maar als je lijm gebruikt..
dan leer je ook nooit paardrijden Verward
Maarja.. Moeten hun weten ze weten niet beter Haha!

Ze weten dus wel beter...
*driedubbele zucht* laat ik me toch verleiden voor de 4e keer.....
Het is zo jammer dat mensen het gehele topic niet lezen;
HET IS GEEN LIJM, HET MAAKT JE ZIT ALLEEN IETSJE STROEVER!!!!!
dus ideaal als je een paard hebt met verheven/grote gangen en voor alle opmerkingen dat je dan maar zitles moet nemen;
Je kan de gangen van sommige paarden niet gewoonweg bijna opvangen met je zit. zitles verbetert dit wel, maar naar mijn ervaring blijf je altijd moeite houden met zitten, je leert er op den duur wel beter mee omgaan... In zo'n situatie is de wax dus ideaal en daar is de wax dan ook voor bedoeld....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:54

*ziet gat in de markt met het verkopen van lijm. ROFL

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:56

Fiffill schreef:
*ziet gat in de markt met het verkopen van lijm. ROFL

ik geef t op!! ga maar lekker met lijm op je zadel rijden bokkers!!! succes Knipoog Haha! !!!

justsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:30

haha oh geweldig Tong uitsteken

wij zeggen het ook wel eens maar dat het misschien ook echt voorkomt Tong uitsteken
wat als het paard schrikt, steigerd en achterovervalt? hebben ze dan al over zulke dingen nagedacht...

dit is duidelijk een geval van: je kan (zelf) rijden of je kan het niet Tong uitsteken

nonzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:26

Ik zou het noooit doen, laat dat kind eerst maar eens leren paardrijden voordat ze wedstrijden gaat rijden. en je zadel gaat er toch ook kapot door?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:07

Uhmm ligt het nou aan mij of slaat dit echt nergens op?:P wie plakt zichzelf nou vast aan het zadel.

Ik kan er eigenlijk best om lachen Sigaar Maar als je slecht ben in doorzitten kan je volgens mij beter lessen nemen ipv een foute manier aanleren.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:09

En ik maar oefenen, oefenen, oefenen.... (En een zadel met gedwongen zit weigeren)
Blijkbaar kan het toch gemakkelijker..... Clown (Ja, ik heb gelezen dat het geen lijm is, maar een stroefmakend goedje)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:27

justsannie schreef:
haha oh geweldig Tong uitsteken

wij zeggen het ook wel eens maar dat het misschien ook echt voorkomt Tong uitsteken
wat als het paard schrikt, steigerd en achterovervalt? hebben ze dan al over zulke dingen nagedacht...

dit is duidelijk een geval van: je kan (zelf) rijden of je kan het niet Tong uitsteken

je hebt heeelemaal gelijk, ik kan niet rijden, heb maar 3 paarden van de B naar de Z2 gereden 5 naar de Z1 dressuur (met en zonder lijm).... Knipoog Knipoog

pmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:00

beetje vaag allemaal hoe kom je dan weer los van het zadel :S

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:06

pmlover schreef:
beetje vaag allemaal hoe kom je dan weer los van het zadel :S

JaJa ik heb wél het héle topic doorgelezen en snap het idee erachter!

Lijkt me geweldig,met goed blijven zitten ligt het niet altijd aan je eigen zitkwaliteit, maar vaak ook aan de gangen van het paard. Als je paard nu hoog opgooit, en dan zeker in het begin lijkt het me super, zodat je je paard niet stoort...
Niks mis mee!

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:17

heiditjj schreef:
Ze rijd geloof ik in de M

WOW! In de M rijden en nog niet eens fatsoenlijk in het zadel kunnen zitten Verdrietig echt triest.
Mocht je het stroever maak spul bedoelen ipv. lijm: misschien een goede oplossing maar ik ga het niet proberen. Ik heb wel een paard met hoog geheven gangen en in het begin vond ik het heeeeeel lastig maar nu niet meer.
Ik heb het geleerd door een papiertje onder mijn kont te krijgen en dat papier (A4tje) mocht er niet onder weg vallen. Als het dat wel deed kreeg je weer een nieuwe. Als je vaker dan 10 x (in het begin) of als 5x (later) liet vallen moest je trakteren. Nu kan ik galoperen en doorzitten zonder hij ook maar 1xtje valt. Alleen is het soms wel lastig want er scheuren wel een stukken af.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:22

Kun je beter de broek aan het zadel naaien en dan je broek met zadel aantrekken....... Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen door iemand op je paard getild worden en die dan voor je aansingeld... ROFL ROFL ROFL ROFL[/quote]

Hahahah hilarisch!
Ik vraag me ook af hoe dit meisje weer van dr pony afkomt?
Een zittraining lijkt me voor dit grietje verstandiger, kan me niet voorstellen dat je je pony niet hindert als je vastgeplakt wordt. Plakken wil nog niet zeggen dat je goed zit? Correct me if I'm wrong Knipoog

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:37

Vadalma schreef:
Kun je beter de broek aan het zadel naaien en dan je broek met zadel aantrekken....... Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen door iemand op je paard getild worden en die dan voor je aansingeld... ROFL ROFL ROFL ROFL

Hahahah hilarisch!
Ik vraag me ook af hoe dit meisje weer van dr pony afkomt?
Een zittraining lijkt me voor dit grietje verstandiger, kan me niet voorstellen dat je je pony niet hindert als je vastgeplakt wordt. Plakken wil nog niet zeggen dat je goed zit? Correct me if I'm wrong Knipoog [/quote]

maar het een sluit het ander niet uit Knipoog

En eerst wel even lezen! het gaat niet om PLAKKen maar om een goedje wat je zadel stroever maakt..
Laatst bijgewerkt door kehdra op 26-08-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:37

Ik zag het hier ook bij de ruiterzaak liggen (Guter Sitz dus) en ik had echt zoiets van OMG wat verzinnen ze tegenwoordig wel niet ROFL

Maar ik ben dus zo iemand die geen rijbroeken met kunstleren zitvlak wil en het liefst een zo open mogelijk zadel, omdat ik niet van dat gedwongen en opgesloten gevoel houd..... dus aan mij is het niet besteed Haha!

Maar misschien moet ik er een handeltje in gaan beginnen, zo te lezen is er wel interesse in Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:42

Dan gaat je broek of zadel toch stuk?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:02

xQuinta schreef:
heiditjj schreef:
Ze rijd geloof ik in de M

WOW! In de M rijden en nog niet eens fatsoenlijk in het zadel kunnen zitten Verdrietig echt triest.
Mocht je het stroever maak spul bedoelen ipv. lijm: misschien een goede oplossing maar ik ga het niet proberen. Ik heb wel een paard met hoog geheven gangen en in het begin vond ik het heeeeeel lastig maar nu niet meer.
Ik heb het geleerd door een papiertje onder mijn kont te krijgen en dat papier (A4tje) mocht er niet onder weg vallen. Als het dat wel deed kreeg je weer een nieuwe. Als je vaker dan 10 x (in het begin) of als 5x (later) liet vallen moest je trakteren. Nu kan ik galoperen en doorzitten zonder hij ook maar 1xtje valt. Alleen is het soms wel lastig want er scheuren wel een stukken af.

leuk zo'n papiertje bij een ritselig paard. dan lijm ik mezelf liever vast... Knipoog Haha!

Renee_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:25

Ik vind het helemaal van de gekke, je wilt toch paardrijden, niet rondhobbelen.
En dan kan je niet lichtrijden. Lijkt me niet alleen raar maar ook irritant.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:34

Hmm ik denk dat ik mijn aandelen bij de Bisonkit maar eens ga ophogen. Gat in de markt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:07

*Valt van stoel*

Dit is toch best wel grappig Nagelbijten / Gniffelen . Misschien voor sommige mensen een uitkomst, maar ik zou zelf niet die wax op mijn zadel willen plakken. Ik rijd wel af en toe met en broek met een leren zitvlak, maar wax op een zadel? Nee echt niet Tong uitsteken

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:30

*gooit een portie wax op de stoel van Bonjoy, en zet haar er weer op, zodat ze er niet weer afvalt*

Volgens mij i het ook te vergelijken met een leren zitvlak hoor, ik kan met een leren zitvlak wel beter blijven 'plakken'.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:35

Ik heb met een leren zitvlak niet echt een 'kleef/plak' idee... Ik glij iets minder, maar verder Nagelbijten / Gniffelen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:51

maar daar gaat het ook niet over. Het topic ging over het stroever maken van je zadel,niet plakken(toch?).
Alleen door de titel krijg je van die mooie onliners als ' maar dan kan je toch niet lichtrijden'