Wat doen jullie oude paardjes nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Wat doen jullie oude paardjes nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:17

Met mijn verzorgpony van 20-25 rijden we nog gewoon zoals ik ook met een jonger paard zou doen! Hij kan prima springen en ook super crossen langs de dijk en natuurlijk het heerlijkste van alles spelen in het water. Dressuur is hij nooit echt een ster in geweest maar we doen ons best!

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:32

ha pluklief eindelijk een bekende Tong uitsteken
Die van mij kan zeker wel dresuren Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:27

Carmen2 schreef:
ha pluklief eindelijk een bekende Tong uitsteken
Die van mij kan zeker wel dresuren Tong uitsteken

Die van mij ook nog steeds Ja
Als je wissels wil leren rijden moet je op Warina gaan zitten Haha! Dat is nog altijd haar specialiteit Vork

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:22

robin kan ook nog een aardig stukje dressuur, wisseltjes en alle Z oefeningen komen zo weer naar boven hoor Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:23

Banjer heeft in het verleden ook behoorlijk gelopen. Hij is Z dressuur geweest, maar dan hebben we het over 10 jaar geleden.
Toch zitten de knopjes er ook allemaal nog wel op. Hij moet even goed warmlopen, maar daarna heeft hij best zin om nog even zijn best te doen Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:04

Grappig is dat hè? Haha!
Warina was vandaag echt een draak... ws door de wind ofzo... maar ze ging op een gegeven moment zelfs een soort bokkesprongetjes lopen maken, toen heb ik haar wel weer even op haar punten gezet Clown
Je jeugdig gedragen is oké maar ik hoef niet door de bak heen te stuiteren Haha!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:22

Mijn odue verzorgpony, heeft er nooit talent voor gehad.
Het is ook meer een boscros paard.

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 08:57

mijn oude pony is nu 28 en die staat gezellig op de wei met de pony die ik na haar had. 2 oude omatjes bij elkaar.

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:21

op de manege waar ik met mijn pony rijd, is een A pony van 36 en die loopt 2x per dag. Hij gaat in zn stal ook altijd lang uit liggen. Ik vind het zelf wel erg!!

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:35

jah dat paardje wat ik rijd heeft ook Z gelopen Lachen

m_ajingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:22

[img]http://85.17.225.30/197650001-197700000/197670901-197671000/197670966_5_VszN.jpeg[img] Hij is 21 en kan nog leuk dressuur lopen, maar hij houdt meer van springen en dat doet hij ook nog goed.

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:18

mijn oude Fjordje was 22 toen ik nog een keer een B-proefje met haar reed (voor de lol) ik was die dag 1x 1e en 1x 2e Haha! Ik reed met haar altijd buiten en heel soms in de bak, ze had vroeger M2 gelopen en soms tijdens het buitenrijden maakte ze even een galopwisseltje tussendoor Tong uitsteken

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:45

* edit. dubbelpost Bloos

Snuitje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:17

kimhaflinger schreef:
op de manege waar ik met mijn pony rijd, is een A pony van 36 en die loopt 2x per dag. Hij gaat in zn stal ook altijd lang uit liggen. Ik vind het zelf wel erg!!

Boos! ! Daar moet je wat van zeggen want dat is niet normaal! Zeker manege pony's hebben na jaren van ploeteren recht op een lekker pensioen in de wei!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:56

Snuitje88 schreef:
kimhaflinger schreef:

Boos! ! Daar moet je wat van zeggen want dat is niet normaal! Zeker manege pony's hebben na jaren van ploeteren recht op een lekker pensioen in de wei!

Idd de oudjes die bij ons niet meer willen of kunnen gaan gewoon lekker het land op... of bij ons op stal of ze gaan naar iemand die in Groningen woont... zij neemt altijd oude berestein-pony's op in haar privé kuddetje Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:47

Hier een foto van Banjer (KWPN x Arabier, 25 jaar, 1.62) afgelopen zaterdag.
Afbeelding
Banjer is nog hartstikke fit, maar als het werken ophoudt mag hij lekker van zijn pensioen gaan genieten.

Op manege's ligt dat vaak anders. Daar moet een pony zijn kostje verdienen en als dat niet meer kan... Tsja, de meesten krijgen geen mooie oude dag in ieder geval.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:48

Mijn pony ligt nu op sterven bijna 25 geworden reden nog steeds elke dag fanatiek

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:53

Yorghos schreef:
Op manege's ligt dat vaak anders. Daar moet een pony zijn kostje verdienen en als dat niet meer kan... Tsja, de meesten krijgen geen mooie oude dag in ieder geval.

Dat blijf ik toch vreemd vinden... al moet een paard geld op brengen, het blijft een levend wezen.
Ik ben blij dat ze er hier op stal wat humaner mee omgaan Lachen
De manege diertjes worden ook gewoon geopereerd als ze iets mankeren en dit een mogelijkheid is... vaak zie je op manege's dat soort gevallen al snel naar de worstfabriek verdwijnen Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:58

Ik vind het ook zeker geen goede zaak, laat ik dat voorop stellen. Maar helaas is de worstfabriek wel realiteit voor veel oudjes...
Ook ik vind dat alle paarden een goede oude dag verdienen. Dieren die hun hele leven met mensen op hun rug hebben rondgesjouwd, verdienen het niet om afgedankt te worden zodra ze dat niet meer kunnen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:02

Idd Lachen
Zo heeft onze stal pas een oudje gekocht voor in de manege-lessen.
Een witte Pion van 21, Z2 startgerecjtigd en onwijs werkwillig en nog vol loop-lust Haha! Zijn vorige eigenaren hadden hem bij de handelaar achtergelaten Ach gut Nu loopt hij in de lessen mee en heeft het vreselijk naar zijn zin, hij gooide er laatst nog iemand af omdat hij een dagje stil had gestaan Clown

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:12

Wij hebben bij ons op de manege ook een oude manege pony staan van nu 35 jaar.
Die wouden we een paar jaar geleden van zijn oude dag laten genieten, maar die pony ging met sprongen achteruit en werd goed ziek.
Toen hebben de eigenaren gezegt dat ie maar weer terug moest, en vanaf dat moment gaat het weer super met hem!
Hij loopt nie veel, afentoe es een beginnerslesje en daarnaast mag hij lekker in het land staan.

Mijn eigen ( is nu 23) Loop nog elke dag en zelfs nog wedstrijden!
En hij vind het nog geweldig. Hij heeft ook z gelopen.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:59

Sterkte Tita!
Mijn merrie is 23 en ook al lijkt het oud voor je gevoel is dat gewoon niet zo, vooral die wakkere karakters blijven zo fris.
Je hebt je pony wel een prachtig leven gegeven en dat is heel veel waard!

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 07:29

Boos! ! Daar moet je wat van zeggen want dat is niet normaal! Zeker manege pony's hebben na jaren van ploeteren recht op een lekker pensioen in de wei![/quote]
Idd de oudjes die bij ons niet meer willen of kunnen gaan gewoon lekker het land op... of bij ons op stal of ze gaan naar iemand die in Groningen woont... zij neemt altijd oude berestein-pony's op in haar privé kuddetje Lachen[/quote]

ik heb er ook al wat van gezegd maar ze zeggen: die pony is geschikt voor kleine kinderen!

erg zielig..

Snuitje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:16

Tja dat is inderdaad zielig, maar zolang de manege er mee kan leven kan je er verder inderdaad weinig aan doen. Bij ons op stal is er ook een keer zoiets geweest, we hebben toen een groep mensen georganiseerd en er met zijn allen wat van gezegd. De eigenaar schrok toen wel en de bejaarde pony kon alsnog lekker gaan genieten van zijn oude dag in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:04

Pony van 27, werd vorig jaar nog 3 á 4 x in de week half uurtje gereden, dressuurmatig , ging prima.
Toen zijn we eigenlijk steeds minder gaan rijden, hebben we het redelijk afgebouwt.
We reden toen nog wel ongeveer 3x in de week buiten, en dan 1 x een buitenrit met galop, 1x een ritje met stap en draf , en 1x een grote stap ronde.
Dit jaar raakt ze echt op, en is het eigenlijk voornamelijk longeren, wandelen, en zo afentoe nog eens een ritje. Lachen