Tong vastbinden met pantykous?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marianne18

Re: Tong vastbinden met pantykous?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:16

er is niks mis mee om de tong vast te binden met een panty ik zou zeggen ga eens naar een drafbaan daar zie je het ook allemaal dus niks ergs aan hoor.
je bind de tong niet af je maakt hem alleen vast zodat hij zij zijn tong niet over het bid gooit.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:18

Charaz schreef:
Voor zover ik weet horen panty's niet in paardenmonden dus is er geen juiste manier van aanbrengen.

Haha, daar heb jij een punt. De enige juiste manier om een panty aan te brengen is inderdaad om een vrouwenbeen ROFL

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:20

ben ik helemaal mee eens, er zijn toch wel andere manieren zodat het paard dat niet gaat doen. heb je al geinformeerd bij een ruitersportzaak? ik vind dit ronduit belachelijk. een panty hoort om een vrouwenbeen toch?

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:21

ik heb een keer gehoord maar ik weet het niet zeker meer, maar TS zou even moeten informeren bij de ruitersportzaak , je hebt bitjes die dit probleem verminderen of verhelpen. en anders bitloos met zo'n hoofdstel die inwerking heeft op de neus.

Maar ik zou niet de tong vastzetten met een panty ik vind als je dat doet dat je geen gezond verstand hebt. Boos!

Er zijn vele wegen die naar Rome lijden maar je moet je overal goed laten informeren, dus bv bij een ruitersportzaak of bij de DA of misschien een fisio of ostiopaat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:22

marianne18 schreef:
er is niks mis mee om de tong vast te binden met een panty ik zou zeggen ga eens naar een drafbaan daar zie je het ook allemaal dus niks ergs aan hoor.
je bind de tong niet af je maakt hem alleen vast zodat hij zij zijn tong niet over het bid gooit.

Oh dus als iedereen zijn paard 24/7 op stal laat staan is er ook niets ergs aan?

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:23

Charaz schreef:
marianne18 schreef:

Oh dus als iedereen zijn paard 24/7 op stal laat staan is er ook niets ergs aan?

Er zijn genoeg mensen die dat normaal vinden ja.. Maar daar gaat deze discussie niet over..!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:24

Nee dat weet ik maar ik doelde op de reactie dat als iedereen het doet dat het dan maar normaal is.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:27

Ik zou eens een ander bit proberen, of bitloos. Je kunt beter de oorzaak van het probleem opzoeken, dan aan symptoombestrijding doen (panty), want daarmee los je de oorzaak van het probleem niet op.

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:29

Charaz schreef:
Nee dat weet ik maar ik doelde op de reactie dat als iedereen het doet dat het dan maar normaal is.

Ik ben van mening dat als het echt pure mishandeling is, ze het niet toe zouden laten in de drafsport.. De paarden die ik ermee heb zien lopen, lieten ook niet merken dat ze er last van hadden.. Mishandeling is zo'n groot woord en word zo makkelijk en snel gezegd..

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:36

Charaz schreef:
marianne18 schreef:

krijgen we dat weer Slapen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:48

Arrisje schreef:
Ik ben van mening dat als het echt pure mishandeling is, ze het niet toe zouden laten in de drafsport.. De paarden die ik ermee heb zien lopen, lieten ook niet merken dat ze er last van hadden.. Mishandeling is zo'n groot woord en word zo makkelijk en snel gezegd..

Zodra er (veel) geld in het spel is ben ik daar niet zo zeker van...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:52

ja en dat is in NL weer niet aan de orde.
Dus wat is nu het probleem??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:55

Ik ga proberen een inhoudelijk antwoord te geven. Een paard dat de tong over het bit brengt speelt met het bit, of het heeft onvoldoende ruimte in de mond. Veel mensen denken dat een mooi dik bit altijd paardvriendelijk is. Maar er is onlangs in een onderzoek (en nee ik weet even niet waar ik dat heb gelezen) geconstateerd dat paarden helemaal niet zoveel ruimte in de mond hebben als mensen vaak denken. Een dik bit is dus vaak te dik. Een dunner bit is dan een deel van de oplossing. Of een anders gevormd bit.

Tong vastbinden is los van vrij onsympathiek ook nog eens hooguit een oplossing die de oorzaak niet aanpakt.
Laatst bijgewerkt door Anya op 21-02-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:55

Sim0ne schreef:
Arrisje schreef:

Zodra er (veel) geld in het spel is ben ik daar niet zo zeker van...

Haha, ik wil net zeggen, hier in NL veel geld verdienen in de drafsport.. Er moet eerder veel geld meegebracht worden om het hoofd boven water te kunnen houden!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:56

Midasje schreef:
ja en dat is in NL weer niet aan de orde.
Dus wat is nu het probleem??

Hoezo is dat niet aan de orde?

Wanneer je niet met panty mag rijden, zal zo'n paard niks meer waard zijn...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:01

Midasje schreef:
krijgen we dat weer Slapen

Ja krijgen we dat zeker weer, iets is niet goed omdat een ander het ook toevallig doet.
Een panty hoort imo niet om de tong van een paard en daar blijf ik bij, waarom zoiets niet oplossen met andere bit oid, paard gooit zn tong niet naar buiten voor de lol.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:07

Doe allemaal niet zo dramatisch en maak je druk om ECHT dieren leed.
En niet om deze onzin

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:10

Ik ben het er mee eens dat een panty niet thuishoort in de paardenmond. Het is enkel symptoombestrijding. Zoek de oplossing liever in het oplossen van een lichamelijk probleem (zoals in de rug/nek) en een ander bit, dan dat je pantykousen in de mond van je paard gaat proppen, daar los je niets mee op!

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:11

Anya schreef:
Ik ga proberen een inhoudelijk antwoord te geven. Een paard dat de tong over het bit brengt speelt met het bit, of het heeft onvoldoende ruimte in de mond. Veel mensen denken dat een mooi dik bit altijd paardvriendelijk is. Maar er is onlangs in een onderzoek (en nee ik weet even niet waar ik dat heb gelezen) geconstateerd dat paarden helemaal niet zoveel ruimte in de mond hebben als mensen vaak denken. Een dik bit is dus vaak te dik. Een dunner bit is dan een deel van de oplossing. Of een anders gevormd bit.

Tong vastbinden is los van vrij onsympathiek ook nog eens hooguit een oplossing die de oorzaak niet aanpakt.

Bedankt voor de goede info Anya....Er is idd weinig tot geen ruimte voor bitten en andere dingen in de paardenmond.
Ik denk dat het een eindeloze discussie is of die panty nou wel of niet diervriendelijk is. Bij dit soort vreemde dingen ga ik toch altijd echt op mijn gevoel af, want als ik op andere mensen afga in de paardenwereld, hoor ik alleen maar tegenstrijdigheden.
Mijn gevoel zegt; niet doen.
En dan kun je mij natuurlijk gelijk in een hokje stoppen van; daar heb je weer zo'n natural.. Ik ben dus geen natural, want ik zit zelf ook op een paard, maar ik ben wél iemand die zijn gezonde verstand gebruikt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:12

Midasje schreef:
En niet om deze onzin

Joh reageer zelf niet zo overtrokken!

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:13

Midasje schreef:
En niet om deze onzin

goh Midasje; hier hebben we wat aan...bedankt voor je goede tip... Nors opkijken

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:20

graag gedaan Rolleyes

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:36

*zucht* de tong wordt niet alleen vast gezet tegen het over het bit gooien, maar ook zeker zodat hij niet in de keelgang kan vouwen terwijl dravers en renpaarden op tempo lopen. Zo zielig is het overigens niet hoor, zoals eerder in het topic vermeld staat knel je de tong niet af als je hem goed vast zet. Trouwens als je hem vast zet is er nog zeker wel vrijheid hoor alleen niet zo veel dat hij hem over het bit kan gooien. Eigenlijk zijn de bitten met tonglepels(rondje voor het bit en een grotere ronde schijf erachter) zieliger aangezien als het paard z'n gewoonte wil volhouden en z'n tong over het bit wil doen, draait de boel en krijgt hij dus een metalen schijf in z'n gehemelte...
Meid leer wel eerst een goede methode van het vastzetten en breng dat in de praktijk.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:42

Ik ken een paard dat geen tong meer heeft door er een pantykous omheen te doen..
Die waren ze vergeten eraf te halen, en die tong is gewoon afgestorven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:43

Als het goed is knelt het niet af....toch ken ik paarden met een hele rare streep over de tong...

En de uitspraak kom eens op een drafbaan...drafstal ook goed?
Heb jaren dag in dag uit training gezien van de stal die naast de springstal zat waar ik kwam.
En ja ik ging ook op stal kijken hoe het er aan toe ging.
En ik heb ook een kennis met dravers en heb met volle teugen genoten van het zien van het snelrijden enz.

maar nee die panty vind ik nog steeds niks.
Dus niet door gebrek aan kennis zoals gesuggereerd word...