Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Charaz schreef:Voor zover ik weet horen panty's niet in paardenmonden dus is er geen juiste manier van aanbrengen.
marianne18 schreef:er is niks mis mee om de tong vast te binden met een panty ik zou zeggen ga eens naar een drafbaan daar zie je het ook allemaal dus niks ergs aan hoor.
je bind de tong niet af je maakt hem alleen vast zodat hij zij zijn tong niet over het bid gooit.
Charaz schreef:marianne18 schreef:er is niks mis mee om de tong vast te binden met een panty ik zou zeggen ga eens naar een drafbaan daar zie je het ook allemaal dus niks ergs aan hoor.
je bind de tong niet af je maakt hem alleen vast zodat hij zij zijn tong niet over het bid gooit.
Oh dus als iedereen zijn paard 24/7 op stal laat staan is er ook niets ergs aan?
Charaz schreef:Nee dat weet ik maar ik doelde op de reactie dat als iedereen het doet dat het dan maar normaal is.
Charaz schreef:marianne18 schreef:er is niks mis mee om de tong vast te binden met een panty ik zou zeggen ga eens naar een drafbaan daar zie je het ook allemaal dus niks ergs aan hoor.
Oh dus als iedereen zijn paard 24/7 op stal laat staan is er ook niets ergs aan?
Arrisje schreef:Ik ben van mening dat als het echt pure mishandeling is, ze het niet toe zouden laten in de drafsport.. De paarden die ik ermee heb zien lopen, lieten ook niet merken dat ze er last van hadden.. Mishandeling is zo'n groot woord en word zo makkelijk en snel gezegd..
Sim0ne schreef:Arrisje schreef:Ik ben van mening dat als het echt pure mishandeling is, ze het niet toe zouden laten in de drafsport.. De paarden die ik ermee heb zien lopen, lieten ook niet merken dat ze er last van hadden.. Mishandeling is zo'n groot woord en word zo makkelijk en snel gezegd..
Zodra er (veel) geld in het spel is ben ik daar niet zo zeker van...
Midasje schreef:ja en dat is in NL weer niet aan de orde.
Dus wat is nu het probleem??
Midasje schreef:krijgen we dat weer
Anya schreef:Ik ga proberen een inhoudelijk antwoord te geven. Een paard dat de tong over het bit brengt speelt met het bit, of het heeft onvoldoende ruimte in de mond. Veel mensen denken dat een mooi dik bit altijd paardvriendelijk is. Maar er is onlangs in een onderzoek (en nee ik weet even niet waar ik dat heb gelezen) geconstateerd dat paarden helemaal niet zoveel ruimte in de mond hebben als mensen vaak denken. Een dik bit is dus vaak te dik. Een dunner bit is dan een deel van de oplossing. Of een anders gevormd bit.
Tong vastbinden is los van vrij onsympathiek ook nog eens hooguit een oplossing die de oorzaak niet aanpakt.
Midasje schreef:Doe allemaal niet zo dramatisch en maak je druk om ECHT dieren leed.
En niet om deze onzin
Midasje schreef:Doe allemaal niet zo dramatisch en maak je druk om ECHT dieren leed.
En niet om deze onzin