Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Als een paard steigert van stress dan hoor je uberhaupt niet te slaan want dat levert echt alleen een angstig paard op.
Over het algemeen heeft een dominant paard niet zo heel veel last van stress als ie steigert......

detour schreef:Op pSM, vind het echt dapper want ik ken voorbeelden van mensen die zijn verongelukt en paarden die hun nek braken bij achterover vallen.
Bij nader inzien zie ik ook wel in dat het misschien niet ideaal was om door te gaan met dit paard, maar nu hebben we samen de grootste lol en kennen elkaar door en door, ik ben blij dat ik van mijn ouders door heb mogen gaan.. Ben inmiddels dik 4 jaar bezig... Maar na haar 4e is ze er eigenlijk wel mee gestopt...piecon schreef:Hahaha..ja ik heb er zelf ook beelden bij. Wie stout is moet in de hoek.
cadootje schreef:ik heb een keer op een wedstrijd gezien dat er iemand was die z'n paard tussen de oren sloeg, dit paard steigerde ook, maar dit meisje is toen gediswalificeerd. en ik vond terecht.
zampie schreef:Die hebben we niet tussen de oren geslagen maar tegen zijn buik.. Tsja ook niet zo vriendelijk, maar het werd gewoon gevaarlijk hoe die deed.. Na een paar keer deed hij het ook niet meer.
cadootje schreef:ik heb een keer op een wedstrijd gezien dat er iemand was die z'n paard tussen de oren sloeg, dit paard steigerde ook, maar dit meisje is toen gediswalificeerd. en ik vond terecht.

.