Onze shetlander is nu 3 en 10 maanden en pas de laatste weken heeft er een paar keer een ruitertje op hem gezeten.
Ik heb er hier in de buurt al eentje zien lopen van 2,5 met een ruiter op zijn rug, en daar ben ik zelf gewoon fel op tegen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Silfanoo schreef:Alleen bij 4 is meestal het nadeel dat je paard tussen zin 4de & 6de in zijn puberteit komt... Niet iedere paard word er vervelender door, maar sommige wel, maar als je ze goed aanpakt leren ze het wel af, want in hun puberteit zijn ze je vooral heel erg aan het uitproberen
Gaat heel goed, hiervoor was ze fokmerrie.

Lusitana schreef:Silfanoo schreef:Alleen bij 4 is meestal het nadeel dat je paard tussen zin 4de & 6de in zijn puberteit komt... Niet iedere paard word er vervelender door, maar sommige wel, maar als je ze goed aanpakt leren ze het wel af, want in hun puberteit zijn ze je vooral heel erg aan het uitproberen
Daarom is het handig om bij dat soort paarden wel een beginnetje te maken als ze drie zijn, dus er op gaan zitten en stappen en ho aanleren, maar daarna weer gewoon de wei in gooien.
zampie schreef:Deze discussie is vast al heel erg vaak gevoerd, maar ik ben toch even benieuwd, op betrekking tot mijn eigen paard die nu bijna 4 is en nog steeds niet is ingereden, wat jullie ervan vinden... Is 4 jaar te oud? Zijn ze vervelender? Of juist niet? Is het beter?
Mijn mening is dat 4 jaar een mooie leeftijd is om een paard in te rijden, maar ik hoor al van zoveel mensen: "Is ze nou nog niet onder het zadel?".
Laat de discussie beginnen...