Pensionnetje schreef:Hier komt zowieso al een verkeerde vergelijking om de hoek:
Het paard kost GELD dus MOET ik er mijn plezier van hebben.
Een paard kost geld, zeker wanneer hij ziek, zwak en misselijk is.
Hij niet meer geschikt voor het werk is.
Dát weet je ruim van te voren en is iets dat het dier nooit mag worden aangerekend.
Dan komen we terug op het begin van het topic.
Ik heb een paard gekocht (kost geld) dus heb ik het RECHT er mijn lol aan te beleven.
Heb ik die lol niet meer, dan vliegt hij eruit. Het paard is zoals ie is en het was aan jouw een passend dier te vinden.
Dit is in mijn persoonlijke visie onacceptabel. Maar ieder zijn mening. Ik zie het dier als een aanvulling op mijn leven. Ziek zwak of misselijk, hij mag blijven. Tot zijn dood, anders had ik de verantwoording niet aan moeten gaan. Indien dit om diverse redenen (anders dan geen klik of hem zat zijn) niet meer gaat, dan heb ik de verantwoording een blijvend goed en passend huis voor hem te vinden.
Inmiddels staan mn stallen dus vol met opoe's, kinderen en klein kinderen![]()
Ziek, zwak en misselijk maar ook met wereldkanjers. En ze zijn me allemaal even lief en krijgen evenveel aandacht er respect.
Het is helemaal niet erg dat het geld moet kosten. De merrie waar ik het over heb gehad heeft een peper dure operatie gehad. Dat had ik er allemaal voor over, maar je moet ook eerlijk naar jezelf en het paard zijn. Als het niet klikt is het voor het paard ook niet leuk. Ik vindt je behoorlijk stom als je dan willens en wetens het dier houdt, terwijl hij het op ander plek meer plezier heeft.
Geen lol meer hebben en de klik niet vinden zijn in mijn ogen dan ook 2 verschillende dingen.