Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Goofy44 schreef:Reinandje vraagt:
Kan iemand mij dan vertellen wat er goed is aan de draf en wat niet ?
Het gaat om het zwarte en het witte paard
De schimmel: (wit)
foto1:
foto2: verwijderd
foto3:
foto4:
Zo dan.
Don_Marcello schreef:Terre-a-terre wordt in de sport nooit gevraagd. De neiging naar 4-takt in zeer verzamelde galop (bijv in pirouette) is er wel, maar dat is alleen goed te zien op vertraagde beelden. Als ie met het blote oog zondermeer te herkennen is, die 4-takt, dan is het niet in ordeIn galop is het lastiger te zien. Overigens is discutabel of sterk verzameldegalop nog wel 3 takt zou moeten zijn. Bij sterke verzameling en veel oprichting, zoals je vooral bij barokke paarden kunt zien, komt het achterbeen eerder op de grond dan het voorbeen. (ik bedoel dan het diagonale voorbeen dat bij in 3 takt galop gelijktijdig zou landen) De 4 takt galop werd "vroeger" niet persé als fout gezien.
Dan is er ook nog een twee-takt galop, de terre-a-terre.
QQQQ schreef:wordt in de sport nooit gevraagd.
c_alsemgeest schreef:Blijf het moeilijk vinden om een echte goede te vinden...
Izzy19 schreef:Je plaatst je foto's net hetzelfde hier als dat je dat in je profiel doet.
En met rustig bedoeld poes volgens mij dat je even geduld moet hebben voor ze iets zeggen over jouw paarden. De bedoeling van dit topic is dan ook dat je zelf er iets over zegt en niet enkel even foto's komt posten en zelf geen andere inbreng hebt. Dan start je beter een topic op waar dat wel de bedoeling is.
Ikzelf kan niet goed afleiden uit jouw foto's of jouw paarden een goede takt hebben, aangezien de uitgestrekte draf net tijdens het zweefmoment is en de andere foto's zijn een gewone draf waar ik niet direct iets mis aan zie, gewoon een nette draf.
Don_Marcello schreef:c_alsemgeest schreef:Blijf het moeilijk vinden om een echte goede te vinden...
was al genoemd in dit forum, maar hier de bedoelde foto:
In het "systeem" van Bent, (de Academesche rijkuntst) komt dit in de opleiding trouwens pas erg laat. We leren de paarden eerst correct verzamelen tot in de piaffe, dan weer stuwing toevoegen (maar naar beneden gericht, het paard duwd zich van de grond omhoog: Passage) en pas daarna ga je de stuwkracht naar achteren richten en onstaat de uitgestrekte draf.
poes schreef:Maar, als men in de barokke dressuur een 4tactgalop geen tactfout vindt maar een logisch gevolg van verzameling... is de draf die we hier dan zien ook niet zo'n onvermijdelijk gevolg?
poes schreef:Marcello: ik vond het paard van branderup aar ook niet volledig over de rug gaan eigenlijk, voor zover ik van die ene foto zie?
Citaat:wat vinden jullie van dit Jazz voorbeeldje?
Citaat:foto4:
wat vinden jullie van deze draf ?