miisshOrse schreef:Mijn hengstveulen steigerde expres naar iedereen en probeerde daarbij met zijn voorbenen iedereen te slaan( keer op keer), waardoor hij niet meer op zijn stal kon blijven staan, niemand durfde er nog mee te lopen.
Nouja, wie niet luisteren wil moet maar voelen, zo gaat het ook in een kudde.
Na een paar , 'corrigeerende tikken' is hij ermee gestopt. paarden die opzettelijk vals doen krijgen van mij een ouderwets pak rammel!
Paarden zijn niet zomaar expres vals tegen mensen. Dan is er al ergens iets goed fout gegaan. Naar mijn mening is een pak rammel dan ook wel het laatste wat dan nodig is.
Maar goed.. Ik krijg dan ook vaak de stempel 'natural' opgedrukt!
Ik begrijp overigens niet waarom 'streng' met 'slaan' word verbonden. Anderen vinden mij altijd ontzettend streng, mijn paard mag vrijwel niets (wat ik dan weer onzin vind maar zo word het gezien) maar 'een pak rammel' geef ik nooit. En, met alle respect, vrijwel altijd als ik zie gebeuren dat een paard geslagen word is het volkomen onterecht, de fout van de mens én begrijpt het paard er geen zak van.
Als je paard bijt en je geeft onmiddelijk een knijp terug dan kan ik daar inkomen, maar bv een zweepslag als het paard z'n achterbeen niet goed onderzet?!