Het maakt mij niet uit hoe mijn pony,s lopen met hun hoofd, als ze maar ontspannen zijn en met plezier hun buitenritje doen.
Als ik merk hoe de pony er van geniet geniet ik des te meer!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik houd ook niet van als een paard zijn hoofd hoog houdt (sterren kijken), dat rijdt minder lekker en heb ik minder controle. Melanieetjuh schreef:Bij mij 'moet' het wel..Hij moet goed nageefelijk zijn en van uit daar 'aan de teugel' gaan lopen.
) mee gestopt en ben tevreden
!!
Over een tijd (volgend jaar) wil ik met haar endurance rijden. Met mijn andere kleine ponytje heb ik ook nooit "naar beneden" gereden. Ik doe dit niet omdat ik eigenlijk niet weet waarom ik het wel zou doen
. Ik ben wel benieuwd waarom jullie het doen, omdat het mooi is...of ook om andere redenen? Ook vind ik het persoonlijk mooier als een paard gewoon natuurlijk met zijn hoofd loopt in plaats van naar beneden. kimhaflinger schreef:jullie hebben gelijk, ik gebruik soms een thiedemann, maar ik ben er ( dankzij jullie![]()
) mee gestopt en ben tevreden
!!

twinkelchw schreef:Hoi Allemaal,
Ik laat mijn pony helemaal niet aan de teugel lopen. Wel probeer ik haar niet met haar hoofd naar boven te laten kijken, maar dat doet ze eigenlijk nooit als ze gewoon ontspannen is. Ik rij ook geen dressuur wedstrijden, dat zou ook niet kunnen want ze is net ingeredenOver een tijd (volgend jaar) wil ik met haar endurance rijden. Met mijn andere kleine ponytje heb ik ook nooit "naar beneden" gereden. Ik doe dit niet omdat ik eigenlijk niet weet waarom ik het wel zou doen
. Ik ben wel benieuwd waarom jullie het doen, omdat het mooi is...of ook om andere redenen? Ook vind ik het persoonlijk mooier als een paard gewoon natuurlijk met zijn hoofd loopt in plaats van naar beneden.
gr
MarcoBorsato schreef:twinkelchw schreef:Hoi Allemaal,
Ik laat mijn pony helemaal niet aan de teugel lopen. Wel probeer ik haar niet met haar hoofd naar boven te laten kijken, maar dat doet ze eigenlijk nooit als ze gewoon ontspannen is. Ik rij ook geen dressuur wedstrijden, dat zou ook niet kunnen want ze is net ingeredenOver een tijd (volgend jaar) wil ik met haar endurance rijden. Met mijn andere kleine ponytje heb ik ook nooit "naar beneden" gereden. Ik doe dit niet omdat ik eigenlijk niet weet waarom ik het wel zou doen
. Ik ben wel benieuwd waarom jullie het doen, omdat het mooi is...of ook om andere redenen? Ook vind ik het persoonlijk mooier als een paard gewoon natuurlijk met zijn hoofd loopt in plaats van naar beneden.
gr
als ze correct a/d teugel lopen gebruiken ze hun spieren beter e.d.
bedoel je eigenlijk dat ze minder snel spierpijn krijgen als een paard naar beneden loopt? Shull schreef:Ik rij altijd bitloos en zo natuurlijk mogelijk.
Het maakt mij niet uit hoe mijn pony,s lopen met hun hoofd, als ze maar ontspannen zijn en met plezier hun buitenritje doen.
bedoel je eigenlijk dat ze minder snel spierpijn krijgen als een paard naar beneden loopt?[/quote]twinkelchw schreef:Is die fijne bespiering voor de ruiter of voor het paard fijn?
Shull schreef:Ik rij altijd bitloos en zo natuurlijk mogelijk.