Juul schreef:Wie was hier idd degene die zei dat je van 1 foto niet kon zien of het paard fijn liep ? Ohja.. waarom willen jullie dan van mij een foto zien ? Ohja..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Juul schreef:Wie was hier idd degene die zei dat je van 1 foto niet kon zien of het paard fijn liep ? Ohja.. waarom willen jullie dan van mij een foto zien ? Ohja..
Juul schreef:En dat is dus precies wat ik van jou foto's absoluut niet kan zien. Dan nog veel meer van het paardje van de foto van mij.
cle0o_o0 schreef:saskiakefie schreef:cleo, dat geeft mij ook geen fijn beeld, het paard loopt veel te diep en rond, waardoor hij opgekropt gaat lopen.
Maargoed, het wordt vaak gebruikt inderdaad al die bijteugels. Maar net zo iets als dat je je paard aan de teugel trekt, nou ja steeds rukjes in de mond geeft. Sommige paarden gaan er door alleen maar hoger in de lucht mee lopen, maar sommige paarden, gaan meteen in de krul. Dan lijkt het alsof je goed bezig bent dat je paard zzo loopt, maar integendeel. Hij gaat er alleen maar opgekropt van lopen en geen ontspanning! Maar daar gaat het nou juist om, dat het paard de ontspanning opzoekt, om zelf laag te gaan lopen.
ZOals ik al vaker heb gezegd: via een paar foto's kun je niet zien of het paard zelf naar beneden wil of niet dus dit soort opmerkingen zijn, in mijn ogen gewoon onzinnig.
saskiakefie schreef:hier een foto van mij, hou er rekening mee, dit is een manegepony
[/quote]cle0o_o0 schreef:Juul schreef:En dat is dus precies wat ik van jou foto's absoluut niet kan zien. Dan nog veel meer van het paardje van de foto van mij.
Jij vindt dus een foto van een paard met zijn hoofd rechtvooruit stekend en weggedrukte rug ontspannen? Laat me niet lachen!
cle0o_o0 schreef:[naam] schreef:En dat is dus precies wat ik van jou foto's absoluut niet kan zien. Dan nog veel meer van het paardje van de foto van mij.
Jij vindt dus een foto van een paard met zijn hoofd rechtvooruit stekend en weggedrukte rug ontspannen? Laat me niet lachen!
Heb je ook nog eens een beetje lol..
cle0o_o0 schreef:saskiakefie schreef:hier een foto van mij, hou er rekening mee, dit is een manegepony
Vergeleken de zwarte pony achter jou, loopt jouw pony erg ontspannen, maar zit er nou ook nog een fractie activiteit in?
Mariss schreef:Willen jullie het een beetje kalm houden?
Anders word het topic gesloten, terwijl het wel een intressante discussie is.

Qimm schreef:het is ondertussen offtopic bedoelt ze geloof ik. De huidige discussie heeft niks meer te maken met onnodig gebruik van hulp-, dan wel dwangmiddelen.
Daarop terugkomend. Een slof kan net als een zweepje ook een psychologische werking hebben. Sommige paarden zijn soms wat sloom en als je maar alleen een zweepje in je hand hebt begrijpen ze plotseling wat 'been' betekent. Met een slof om kan je paard ineens begrijpen dat tegenwerken wel eens zinloos kon zijn en dat gewoon braaf ontspannen lopen zo veel handiger gaat.
dat is wat anders dan je paard met een slof aan de voorkant inelkaar trekken en zeggen dat hij naageeflijk loopt.
. 
femke_harley schreef:Qimm schreef:het is ondertussen offtopic bedoelt ze geloof ik. De huidige discussie heeft niks meer te maken met onnodig gebruik van hulp-, dan wel dwangmiddelen.
Daarop terugkomend. Een slof kan net als een zweepje ook een psychologische werking hebben. Sommige paarden zijn soms wat sloom en als je maar alleen een zweepje in je hand hebt begrijpen ze plotseling wat 'been' betekent. Met een slof om kan je paard ineens begrijpen dat tegenwerken wel eens zinloos kon zijn en dat gewoon braaf ontspannen lopen zo veel handiger gaat.
dat is wat anders dan je paard met een slof aan de voorkant inelkaar trekken en zeggen dat hij naageeflijk loopt.
Dat heb ik nou als ik gewoon een spoortje om doe en verder er gewoon
fatsoenlijk mee rij ..
anneve schreef:Volgens mij is deze discussie behoorlijk aan het afdwalen.
Ik draag soms sporen, soms niet, ik merk geen verschill. Ik draag ze omdat ze straks in het M verplicht zijn.
Heb Maiko bij zijn vorige eigenaar nooit met slof gereden zien worden, en op de voorhand liep hij ook nooit. Ik was helemaal verliefd op de ontspanning, de losheid, de vanzelfsprekendheid, de cadans, de vriendelijkheid van dat dier. Ik herken hem eigenlijk niet meer goed, sorry.