Slofteugel, sporen; Waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Slofteugel, sporen; Waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:30

Juul schreef:
Wie was hier idd degene die zei dat je van 1 foto niet kon zien of het paard fijn liep ? Ohja.. waarom willen jullie dan van mij een foto zien ? Ohja..

Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:31

Juul schreef:
En dat is dus precies wat ik van jou foto's absoluut niet kan zien. Dan nog veel meer van het paardje van de foto van mij.

Jij vindt dus een foto van een paard met zijn hoofd rechtvooruit stekend en weggedrukte rug ontspannen? Laat me niet lachen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:31

cle0o_o0 schreef:
saskiakefie schreef:
cleo, dat geeft mij ook geen fijn beeld, het paard loopt veel te diep en rond, waardoor hij opgekropt gaat lopen.
Maargoed, het wordt vaak gebruikt inderdaad al die bijteugels. Maar net zo iets als dat je je paard aan de teugel trekt, nou ja steeds rukjes in de mond geeft. Sommige paarden gaan er door alleen maar hoger in de lucht mee lopen, maar sommige paarden, gaan meteen in de krul. Dan lijkt het alsof je goed bezig bent dat je paard zzo loopt, maar integendeel. Hij gaat er alleen maar opgekropt van lopen en geen ontspanning! Maar daar gaat het nou juist om, dat het paard de ontspanning opzoekt, om zelf laag te gaan lopen.

ZOals ik al vaker heb gezegd: via een paar foto's kun je niet zien of het paard zelf naar beneden wil of niet dus dit soort opmerkingen zijn, in mijn ogen gewoon onzinnig.

nou, en als ie uit zichzelf zo diep gaat lopen, betekend het dat ie nog niet weet waar ie goed ontspannen kan lopen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:32

Willen jullie het een beetje kalm houden?
Anders word het topic gesloten, terwijl het wel een intressante discussie is. Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:32

saskiakefie schreef:
hier een foto van mij, hou er rekening mee, dit is een manegepony
Afbeelding

Vergeleken de zwarte pony achter jou, loopt jouw pony erg ontspannen, maar zit er nou ook nog een fractie activiteit in?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:32

[quote="cle0o_o0] Verder loopt maiko snel op zijn voorhand en is het voor mij dus best moeilijk om de goede halshouding te pakken te krijgen Lachen[/quote]
Een 'goede halshouding' is het gevolg van goed ruggebruik, goede buiging en lossigheid aan de voorkant - als dat allemaal op orde hebt komt dat mooie boogje echt vanzelf, ook bij een paard dat op de voorhand loopt - maar je heb gelijk, bij die paarden moet je er meer aan trainen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:33

cle0o_o0 schreef:
Juul schreef:
En dat is dus precies wat ik van jou foto's absoluut niet kan zien. Dan nog veel meer van het paardje van de foto van mij.

Jij vindt dus een foto van een paard met zijn hoofd rechtvooruit stekend en weggedrukte rug ontspannen? Laat me niet lachen!

Amen Afgod

Anoniem

cle0o_o0 schreef:
[naam] schreef:

Lach jij maar Lachen Heb je ook nog eens een beetje lol..
Hier kunnen we over blijven discusseren maar IK vind de foto een vele malen beter beeld geven dan alle foto's die ik van jou heb gezien. Dus ik denk dat we het hierbij maar moeten laten want ik heb al eerder gezegt dat dit een kansloze discussie word ( is ).

CleovG

[/quote]

ZOals ik al vaker heb gezegd: via een paar foto's kun je niet zien of het paard zelf naar beneden wil of niet dus dit soort opmerkingen zijn, in mijn ogen gewoon onzinnig.[/quote]

nou, en als ie uit zichzelf zo diep gaat lopen, betekend het dat ie nog niet weet waar ie goed ontspannen kan lopen[/quote]

Hij loopt niet uit zichzelf zo diep, ik laat Maiko verschillende halshoudingen aannemen.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:35

Ik gebruik geen hulpteugels (alleen passoateugel met longeren), vind mezelf daar te onkundig voor en probeer liever zonder op te lossen. Sporen gebruik ik dan weer wel ( met wedstrijden). Ik heb er geen problemen mee zolang het maar met verstand gebeurt.

Op de foto van Juul zie ik ook een wegegdrukte rug, de rug hoort namelijk 'bol' te lopen ( en je ziet meestal dan ook de buikspier) Knipoog

Ik vind dit soort topics altijd maar een beetje 'raar' aangezien iedereen weet hoe het niet/wel moet maar als het voor hun neus gebeurd mensen meestal zelf hun mond erover houden ipv er wat over te zeggen tegen de persoon die het fout doet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:36

kijk dat vind ik dan eindelijk weer een goede opmerking van je, cleoooooo

idd is het erg goed om veel af te wisselen in hoofd-halshouding
zo kun je ten eerste controleren of paard nog in aanleuning is , en dus niet in een nepkrul.
en ten tweede train je zo de rug en de buikspieren , wat natuurlijk zeer goed is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:41

cle0o_o0 schreef:
saskiakefie schreef:
hier een foto van mij, hou er rekening mee, dit is een manegepony
Afbeelding

Vergeleken de zwarte pony achter jou, loopt jouw pony erg ontspannen, maar zit er nou ook nog een fractie activiteit in?

wat bedoel je daarmee, sorry? Bloos

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:42

Mariss schreef:
Willen jullie het een beetje kalm houden?
Anders word het topic gesloten, terwijl het wel een intressante discussie is. Lachen

Alsjeblieft. Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:42

die foto van saskia is echt niet te beoordelen, is op een verkeerd moment genomen,ik zie gewoon een halfinger die in een knik loopt, of het aanleuning is, weet ik niet. maar betwijfel het eigenlijk

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:44

Met een fractie activiteit bedoel ik, in mijn ogen ziet de had er een beetje slomig uit.

Mariss, ik vind deze discussie vergeleken andere slof etc. discussies nog erg beschaafd Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:47

nou wat mij tegenstaat hier, is dat mensen op de persoon gaan spelen "laat dan foto's van jezelf zien" dat soort opmerkingen, daar kan ik niet zo goed tegen,

opmerkingen die ik wel kan waarderen zijn goede argumenten, meningen die goed onderbouwt worden,

dat is geloof ik ook wat een discussie eigenlijk in hoort te houden Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:50

het is ondertussen offtopic bedoelt ze geloof ik. De huidige discussie heeft niks meer te maken met onnodig gebruik van hulp-, dan wel dwangmiddelen.

Daarop terugkomend. Een slof kan net als een zweepje ook een psychologische werking hebben. Sommige paarden zijn soms wat sloom en als je maar alleen een zweepje in je hand hebt begrijpen ze plotseling wat 'been' betekent. Met een slof om kan je paard ineens begrijpen dat tegenwerken wel eens zinloos kon zijn en dat gewoon braaf ontspannen lopen zo veel handiger gaat.
dat is wat anders dan je paard met een slof aan de voorkant inelkaar trekken en zeggen dat hij naageeflijk loopt.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:50

Alleen zonder persoonlijke aanvallen zou fijn zijn. Knipoog

Daarbij gaat het hier ook niet meer over hulpteugels-en middelen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:51

Qimm schreef:
het is ondertussen offtopic bedoelt ze geloof ik. De huidige discussie heeft niks meer te maken met onnodig gebruik van hulp-, dan wel dwangmiddelen.

Daarop terugkomend. Een slof kan net als een zweepje ook een psychologische werking hebben. Sommige paarden zijn soms wat sloom en als je maar alleen een zweepje in je hand hebt begrijpen ze plotseling wat 'been' betekent. Met een slof om kan je paard ineens begrijpen dat tegenwerken wel eens zinloos kon zijn en dat gewoon braaf ontspannen lopen zo veel handiger gaat.
dat is wat anders dan je paard met een slof aan de voorkant inelkaar trekken en zeggen dat hij naageeflijk loopt.

Dat heb ik nou als ik gewoon een spoortje om doe en verder er gewoon
fatsoenlijk mee rij ..

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:53

Ik heb het ook niet zo op al die hulpteugels, maar als je gaat praten over een bit en zweep vind ik dat wat anders, ik weet dat er mensen zijn die dat ook niet nodig vinden, maarja, ik vind het bit en de zweep toch echt een 'in geval van nood' voorwerp, dus als het niet hoeft, niet gebruiken Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Nadisha op 29-12-07 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

het enige gevaar van spoortjes is dat je die heel makkelijk onbedoelt gebruikt, terwijl je denkt dat je er niks mee doet en dan toch je paard telkens aanprikken, logisch dat ze dan goed lopen terwijl jij niks anders doet. Ik zeg/beweer niet dat het bij jou zo gaat hoor. Maar dit zie je vaak zo gebeuren.

anneve

Volgens mij is deze discussie behoorlijk aan het afdwalen.

Ik draag soms sporen, soms niet, ik merk geen verschill. Ik draag ze omdat ze straks in het M verplicht zijn.
Heb Maiko bij zijn vorige eigenaar nooit met slof gereden zien worden, en op de voorhand liep hij ook nooit. Ik was helemaal verliefd op de ontspanning, de losheid, de vanzelfsprekendheid, de cadans, de vriendelijkheid van dat dier. Ik herken hem eigenlijk niet meer goed, sorry.

Anoniem

femke_harley schreef:
Qimm schreef:

Dat heb ik nou als ik gewoon een spoortje om doe en verder er gewoon
fatsoenlijk mee rij ..

Een spoortje blijven ze altijd anders voelen als een gewone kuit. Een zweepje voor de psychologische werking zie ik dan nog wel Ja

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:56

anneve schreef:
Volgens mij is deze discussie behoorlijk aan het afdwalen.

Ik draag soms sporen, soms niet, ik merk geen verschill. Ik draag ze omdat ze straks in het M verplicht zijn.
Heb Maiko bij zijn vorige eigenaar nooit met slof gereden zien worden, en op de voorhand liep hij ook nooit. Ik was helemaal verliefd op de ontspanning, de losheid, de vanzelfsprekendheid, de cadans, de vriendelijkheid van dat dier. Ik herken hem eigenlijk niet meer goed, sorry.

Ik rijd hem ook maar heel afentoe met slof, Maiko is mijn eerste paard en ik maak natuurlijk nog heel wat fouten. Ik vind het niet erg fair van je dat je mij nu gaat vergelijken met Joyce. Maiko en ik krijgen elkaar steeds beter door en de vanzelfsprekendheid wordt al steeds meer.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:57

Als ik even mag vragen?
wat is nou eigelijk je probleem als er gewoon fatsoenlijk
met een spoortje wordt gereden ?