Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik rij wel endurance met hem, wat erg leuk is en waar je niet word veroordeeld op watvoor paard je hebt
Ik houd zelf niet van jury sporten, ik zie het bij een vriendin van mij, als je er een jury bij heb zitten die het niet heeft op fjorden, dan kan je nog zo'n leuke proef neerzetten, maar je krijgt er gewoon de punten niet naar.. Nee hoor, laat mij maar lekker door het bos crossen met mijn fjord!!

Yamcha schreef:Hihi denk dat ik dat niet weet dan...
Wanted2003 schreef:Dressuur is en blijft een jurysport en een kwestie van smaak. Dus wanneer een jurylid niet van fjorden houdt denk ik inderdaad niet dat je bovenaan zal eindigen
. Maar voor in de toekomst bedank ik heel hartelijk voor de jurering. Laat mij maar lekker thuis aan mijn doelen werken, dan voor zo'n vooringenomen stelletje onze kunstjes te vertonen.
)
maccie schreef:het is een discussie die er altijd zal blijven..
ik vind dat iederen van fjord tot gespikkeld paard, verzin het maar gewoon mee moet kunnen doen. ze hebben allemaal 4 benen, oren en een staart... we mogen in dit land toch niet discrimineren?
natuurlijk kom je een keer een jury tegen die dit wel doet maar als jij netjes rijd en je paard de oefeningen netjes beheerst is het prima toch.
Nadya schreef:Ja Yamcha, daar heb je helemaal gelijk in. Het is ook maar op wat voor type paard je valt, wat past bij jou als persoonlijkheid.
En idd, gelukkig maar, anders waren alle paarden (en mensen) hetzelfde en dat zou wel erg saai zijn natuurlijk.![]()
Maar ik vind het wel jammer om te lezen dat mensen soms wat denigrerend kunnen doen (jij overigens niet, hoor) over een bepaald ras, terwijl daar ook weer andere karakters tussen zitten. De ene Haf is de andere niet, de ene Arabier is de andere niet en de ene KWPNer is ook de andere niet.

.Ninx schreef:girlchat11 schreef:nee maar er werd hier ook over haflingers gepraat en dat fjorten haflingers en friezen geen ruime gangen hebben. Nou mijn haf is daar echt een uitzondering in want ik heb nog nooit zo'n ruime haf megemaakt. Zo heb ik ook een keer op een fjort van een vriendin van me gezeten en dat was net een hobbel paard.
IMO licht het voornamenlijk aan de rijkunsten vn de ruiter. Dus als een fjort goede gemiddelde basisgangen heeft en de ruiter weet waar hij het over heeft dan zal het altijd goed gaan. Het zal alleen wat langer duuren voordat je in de z bent. Voornamenlijk omdat de jury het niet wardeerd dat er een fjort haf of fries in de ring loopt.
Verder over de uitgestekte draf ben ik het niet eens. Het gaat tegenwoordig alleen maar om het spectacel en zoveel mogenlijk voorbeen aktie. Er zijn genoeg fjorten haffen en friezen die dit kunnen. maar het is niet correct. Dus vind ik een fjort haf of fries die een goede corecte uitgetrekte draf toond zonder het overdreve voorbeengebruik ik veel mooier vind dan een kwpn (bijv.) die een draf laat zien met veel te veel voor been aktie en totaal geen achterbeen gebruik.
Dikgedrukte gedeelte: dat is toch idioot?
Ik begrijp dat werkelijk niet. 9 uit 10 zaterdagen wordt er maar wat ge-hobby-bob't! Waar hebben we het over?
Ik begrijp dat het kolderiek is je kandidaat te stellen voor het olympisch team met een Haflinger. Maar we hebben het over NL, een beetje wedstrijdjes rijden op zaterdag. It's supposed to be fun.
Ja, Ninx, ik ben het eigenlijk (weer
) helemaal met je eens. Waar hebben we het over? En juist dit soort ruiters (en jury's blijkbaar), die de zaterdagzondagwedstrijdjes doen, doen zo moeilijk over een Fjord, Haf of wat dan ook in de ring. Over 'vreemd' gesproken
. Laat die mensen op dit soort paarden toch genieten met hun koudbloedje als ze zonodig willen. Maar doe niet alsof we het hier over GP of de Olympische Spelen hebben, please. Al hoewel ik het geweldig zou vinden om daar nou ook eens zo'n heerlijke pooownie in te zien. Want ik vind die paarden daarin vaak zooooo standaard (en dus vreselijk boring
), maar dat is weer mijn persoonlijke smaak en mening natuurlijk. Ieder zijn ding eh.... paard.
meestal zit hun lijf niet echt mee,maar ik vind het er toch altijd goed uitzien
kijk naar Banshee