Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:32

Faux schreef:
Ik vind Nevzorov ook te geheimzinnig, maar één van zijn argumenten kan ik volledig begrijpen. Omdat de informatie die hij evt. zou kunnen verstrekken, héél erg misbruikt kan worden, óók ten nadele van het paard. Juist dat. Mensen gaan er weer een eigen draai aan geven en maken er iets paard-onvriendelijks van.

Ja, maar die paardonvriendelijke zaken gebeuren toch wel. Als hij zijn informatie wél openbaar zou maken, zou dat vast een paar mishandelde paarden schelen.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:34

Isegrim schreef:
Faux schreef:
Ik vind Nevzorov ook te geheimzinnig, maar één van zijn argumenten kan ik volledig begrijpen. Omdat de informatie die hij evt. zou kunnen verstrekken, héél erg misbruikt kan worden, óók ten nadele van het paard. Juist dat. Mensen gaan er weer een eigen draai aan geven en maken er iets paard-onvriendelijks van.

Ja, maar die paardonvriendelijke zaken gebeuren toch wel. Als hij zijn informatie wél openbaar zou maken, zou dat vast een paar mishandelde paarden schelen.

En dan krijgen we zeker weer een topic over Nezvorov??

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:34

En dan nog blijft het aan hém wat hij met zijn informatie doet. Lachen Dit topic hoeft niet verder te gaan over Nevzorov. Ook dáár is genoeg over te vinden hier op bokt.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:35

Visconti schreef:
Citaat:
Dus jij weet hoe we het allemaal goed kunnen doen en kunnen ophouden met foute methoden te gebruiken, maar dat hou je liever voor jezelf zodat jij de enige overblijvende bent met een echt gelukkig paard of zo?

Nee tuurlijk niet, dhr. Nevzorov heeft specifieke redenen om zijn trainingsmethode niet aan iedereen te laten zien, ik heb gezworen de informatie die ik daar heb opgedaan voor mezelf te houden, daarnaast denk ik dat jullie erg weinig aan de informatie hebben. Nevzorov heeft geaccepteerd dat je niet iedereen kunt overtuigen en bepaalde groepen als "kansloos" moet beschouwen. Daarnaast kan de informatie in verkeerde handen zelfs nadeling voor een paard uitpakken. Het komt er in iedergeval op neer dat het niet aan mij is om de informatie door te spelen.

Ik heb trouwens het plaatje gevonden van "de oldenburger" ;
http://www.doma-artistica.nl/assets/images/Cap0018.jpg
(wel een oude foto, paard was nog in opleiding maar loopt ondertussen ZZ licht)

Ik heb een gruwelijke hekel aan geheime trainingsmethodes. Krijg meteen een vieze smaak in mijn mond en het idee dat die paarden achter gesloten deuren behoorlijk worden gedwongen.

Allemaal leuk en wel wat hij kan laten zien, maar dit topic ging over Anky. Als deze man inderdaad vergelijkbaar is met haar (of nog veel beter is), laat hem zijn kunstjes dan maar vertonen in de GP.

Verder moet hij zijn mond houden over iedereen die zijn trainingsmethode niet waard is, totdat hij het zichzelf als plicht ziet om het hen te leren.
(ik sta voor de klas, lijkt mij een beetje l*llig om tegen die kinderen te zeggen: "Nee, ik ga je niet vertellen hoe je die som moet oplossen, dat is geheim en mogen alleen maar getalenteerde kinderen weten...")

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:35

sporter schreef:
Visconti schreef:
Ik weet het, maar ik ga het lekker niet vertellen Knipoog Kan je wel garanderen dat het zonder geweld of dwang is...

dus hierbij zet insinueer je gelijk dat bij de trainingen geweld en dwang bij te pas komt??..wil ik wel eens weten hoe jij dat weet?..daarbij ..80% van de n'landse top traint bij Anky, dus die trainen ook met dwang en geweld??.....iedereen weet dat dwang en geweld niet werkt, denk je nou werkelijk dat een Anky dat niet weet?...sorry, ik vind je een hoop blabla schrijven...met ik ga het je lekker niet vertellen, dat mag ik niet vertellen want dat wordt niet begrepen door andere...beetje superieur gedrag(heb ik bij anky nog nooit kunnen ontdekken Knipoog )

maar sorry was even off topic..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:36

Visconti schreef:
Citaat:
Nee tuurlijk niet, dhr. Nevzorov heeft specifieke redenen om zijn trainingsmethode niet aan iedereen te laten zien, ik heb gezworen de informatie die ik daar heb opgedaan voor mezelf te houden, daarnaast denk ik dat jullie erg weinig aan de informatie hebben. Nevzorov heeft geaccepteerd dat je niet iedereen kunt overtuigen en bepaalde groepen als "kansloos" moet beschouwen. Daarnaast kan de informatie in verkeerde handen zelfs nadeling voor een paard uitpakken. Het komt er in iedergeval op neer dat het niet aan mij is om de informatie door te spelen.

Ja dit vind ik dus echt onzin en zorgt er ook voor dat ik er weer weinig van geloof!

Maar wie is die man nou? Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:37

Ik vind trouwens dat de mensen die hier hard roepen tegend e dressuur in hun profiel foto's hebben waarin ze best nog "engels" rijden, ook al hangt er geen bit in de paardenmond, ik zie echt niet veel verschil..

Faux

mariettek schreef:
Allemaal leuk en wel wat hij kan laten zien, maar dit topic ging over Anky. Als deze man inderdaad vergelijkbaar is met haar (of nog veel beter is), laat hem zijn kunstjes dan maar vertonen in de GP.

Is dit mogelijk? Nee. Anders had hij het misschien nog wel gedaan ook. Maar oké, er zijn al 100 topics over Nevzorov, met meningen van links, rechts, boven en onder, dus laten we dáár over ophouden in elk geval.

Daniellev

Op welke plek staat die Nezvorov eigenlijk op de wereldranglijst......? Koe

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:38

Daniellev schreef:

Wat word er toch veel over die wereldranglijst gepraat.. Als je dáár je mening op baseert ben je in mijn ogen erg kortzichtig bezig en verschuil je je achter iets wat totaal geen concrete waarde heeft. Alles in de paardensportwereld is subjectief.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:39

Dat ligt eraan welke wereldranglijst je wil hebben die van de ''naturals'' of die van de ''normals'' Duivel

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:40

Ik ben ook niet weg van de manier waarop Nevzorov dingen aanpakt (ben niet voor niks uit de school geknikkerd) maar jullie vergeten dat Nevzorov een extremist is, je kunt hem haast wel vergelijken met Bin Laden. (maar Nevzorov vermoord uiterraad geen mensen) Bin Laden richt zich op het midden-oosten en laat het westen links liggen, de toekomst zit in het midden-oosten. Zo ziet Nevzorov het ook een beetje, de toekomst ligt bij de mensen die bereid zijn toegang te nemen tot zijn school, hij richt zich op de volgende generatie. De generatie van nu met de bitten, sporen en zwepen zullen geschiedenis zijn.
zoals heel pakkend op zijn site beschreven:
Citaat:
Some day, may be not in our life, equestrian sport will be outlawed and our grandchildren will try to forget this shameful fact of man’s biography. They would burn with shame thinking of this practice of the past as we are ashamed now thinking of slavery and concentration camps.

Tja het is een fascinerend persoon, maar goed dit topic ging over een ander fascinerend personage: Anky!

@poes: Wie is hier tegen de dressuur dan?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:40

sporter schreef:
Dat ligt eraan welke wereldranglijst je wil hebben die van de ''naturals'' of die van de ''normals'' Duivel

Als er al zoiets bestaat als een wereldranglijst van 'naturals' zou ik daar net zo min waarde aan hechten dan aan die van de 'topsporters'.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:42

Ja Poes, wie is hier tegen dressuur ? Ik heb je zojuist in mijn PB uitgelegd hoe ik over dressuur denk, ben niet tegen dressuur hoor. Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:43

Visconti schreef:
Ik ben ook niet weg van de manier waarop Nevzorov dingen aanpakt (ben niet voor niks uit de school geknikkerd) maar jullie vergeten dat Nevzorov een extremist is, je kunt hem haast wel vergelijken met Bin Laden. (maar Nevzorov vermoord uiterraad geen mensen) Bin Laden richt zich op het midden-oosten en laat het westen links liggen, de toekomst zit in het midden-oosten. Zo ziet Nevzorov het ook een beetje, de toekomst ligt bij de mensen die bereid zijn toegang te nemen tot zijn school, hij richt zich op de volgende generatie. De generatie van nu met de bitten, sporen en zwepen zullen geschiedenis zijn.
zoals heel pakkend op zijn site beschreven:
Citaat:
Some day, may be not in our life, equestrian sport will be outlawed and our grandchildren will try to forget this shameful fact of man’s biography. They would burn with shame thinking of this practice of the past as we are ashamed now thinking of slavery and concentration camps.

Tja het is een fascinerend persoon, maar goed dit topic ging over een ander fascinerend personage: Anky!

@poes: Wie is hier tegen de dressuur dan?

Sorry het kwam zo over, maar intussen is er opheldering via pb gekomen Lachen

Edit: zoals gezegd dus, ik had het mis...

Mijn mening is dat het niet zo heel veel uitmaakt bitloos of niet, zonder niets kun je een paard ook een eind dwingen en met bit kun je ook verstandig rijden.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:44

Faux schreef:
Daniellev schreef:

Wat word er toch veel over die wereldranglijst gepraat.. Als je dáár je mening op baseert ben je in mijn ogen erg kortzichtig bezig en verschuil je je achter iets wat totaal geen concrete waarde heeft. Alles in de paardensportwereld is subjectief.

Wellicht subjectief, ja. Ieder zijn ding. Maar kortzichtig? Volgens mij ben je kortzichtig als je Anky's trainingsmethode afkraakt.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:45

Faux schreef:
sporter schreef:

Als er al zoiets bestaat als een wereldranglijst van 'naturals' zou ik daar net zo min waarde aan hechten dan aan die van de 'topsporters'.

Dit was uiteraard niet serieus. maar wie kan mij nou vertellen wie die man op de laatste 2 foto's is?

@faux volgens mij heb jij gewoon een beetje een probleem met lijsten en derlijke dingen om te bepalen wie de besten is Knipoog

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:45

anky kan zo vaak nummer 1 worden als ze wil, mij krijgt ze er niet mee om.
hoe paarden lopen in de topsport is IN MIJN OGEN niet paards, om het zo te zeggen.
de oude dressur klasieke dressur of hoe je het noemen wilt. ging over een achterbeen dat onderkwam, ontspanning, en samenwerking tussen paard en mens. met zo min mogelijk hulpen zoveel mogelijk handelingen kunnen doen.

maar de topsport draait om de knik in de nek, het hoge voorbeen en een achterbeen dat nog op stal ligt..... en das niet alleen met anky,

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:49

Klopt maar je wil ook niet weten wat voor methodes er toen werden gebruikt, geloof me dat is echt niet al te vriendelijk hoor

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:49

Kortzichtig omdat ik Anky's trainingsmethode afkraak ? Dat moet je me toch eens uitleggen, aangezien ik hem afkraak omdat ik vérder kijk dan 'mooie kromme nekkies en hoge voorbeentjes'. ( En dat is even heel kort door de bocht gezegd natuurlijk. )

Ik heb inderdaad een probleem met lijsten en dergelijke, omdat die puur en alleen gebaseerd zijn op meningen van mensen die héul anders tegen paarden aankijken dan dat ik doe. Lachen En dus puur en alleen subjectief zijn.
Laatst bijgewerkt door Faux op 30-11-07 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:50

Egni schreef:
Vue schreef:
Nee, dat zijn hokjes waar mensen ingepropt worden, of indelingen.
Geen doel.

Nee hoor, je mag zelf invullen wat jouw doel is, ik zet er geen namen bij.....

Ieders doel is in harmonie met zijn/haar paard komen Knipoog Hoe het ook zij, dat is wat je wilt.

mariettek schreef:
Grote kans dat ik nu heel bokt over mij heen krijg, maar het zij zo. Ik denk niet dat je Anky gelijk kunt stellen aan perfectie. Simpelweg omdat ze een mens is, en ik nog nooit een perfect mens ben tegengekomen. In haar tak van sport is zij wel de beste, dus je kunt haar zeker wel gelijk stellen met 'goed rijden'.

Komt hier een mooie vraag:
Wat is goed rijden?

Kun je goed rijden als je paard verzameld loopt (dressuur)? Kun je goed rijden als je bit en boomloos rijdt (NH)? Kun je goed rijden als je iedere boksessie uit kunt zitten (al la rodeo)? Kun je goed rijden als je je paard eerst een join up laat uitvoeren(Monti Roberts)?
Of kun je goed rijden als je kunt zeggen: Ik doe mijn best, en zet mij tot het uiterste in?

Ik vindt dat je in al deze gevallen kunt rijden, je hebt geduld, ruitergevoel, of gewoon een goede zit, in mijn ogen kan je op meerdere manieren goed rijden en iedereen heeft dan zo zijn eigen sterke kanten.

Ik ben geen groot fan van Anky maar bewonder haar zeker wel, haar trainingsmethode houdt ik me niet echt mee bezig maar ik geloof zeker wel dat het gaat zonder dwang. Ik heb haar ook meermalen zien losrijden en dat zag er in mijn ogen tevreden uit.
Ze is geen voorbeeld van perfectie, perfectie bestaat gewoon nou eenmaal niet. Maar ze is wel de beste en wat betreft dat zakken in de heupen, ik geloof niet dat het mogelijk is iedere piaffe zo perfect uit te voeren als uit de boeken. Je hebt altijd minder goede momenten ertussen zitten, vergeet niet dat het dieren blijven hoe goed ze ook lopen. En dat zo'n moment toevallig is vastgelegt en het meer zitten in de achterhan,d nou eenmaal niet is en blijft omdat het niet altijd perfect kan en een fotograaf die perfectie ook niet heeft. Ik vindt niet dat je meteen een mening kan uitsluiten om een paar foto's.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:50

Maar dan ben je dus zowieso tegen sport en competitie?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:52

sporter schreef:
Maar dan ben je dus zowieso tegen sport en competitie?

Wel als dat ten koste van een paard of ander dier gaat ja. Lachen Anders niet hoor, wat mensen zichzelf aandoen moeten ze lekker zelf weten.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:53

oke dan is dat duidelijk Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:54

Citaat:
Wellicht subjectief, ja. Ieder zijn ding. Maar kortzichtig? Volgens mij ben je kortzichtig als je Anky's trainingsmethode afkraakt.

leg eens uit? Ik kraak namelijk haar trainingsmethode af, vind het echt helemaal niks. Dressuur gaat er om dat een paard zijn bekken kanteld, dat hij zijn rug bolt zodat hij de ruiter makkelijker kan tillen, verzameling noemt men dat. Zonder bekkenkanteling is er geen rugbolling, en zonder rugbolling loopt het paard schade op als hij een ruiter op zijn rug draagt. Wat Anky doet is haar paard zo diep instellen dat het voor een paard onmogelijk wordt om zijn bekken te kantelen, en dan krijg je zulk soort horrorplaatjes:
Afbeelding
Paarden die met een rollkur lopen kunnen hun bekken niet meer kantelen, en hebben dus geen rugbolling en dus geen verzameling. Kortom het dragen van een ruiter wordt voor een paard op dat moment schadelijk. Daarnaast loopt een paard gigantisch op de voorhand, en dat terwijl een paard van nature al de meeste druk op de voorhand heeft liggen, als je er op gaat zitten is het daarom heel belangrijk dat je de voorhand ontlast omdat een paard zich anders overbelast. Anky doet eigenlijk het tegenovergestelde.. Al met al denk ik dat dit een zeer schadelijke trainingsmethode is voor een paard, maarja ik ben waarschijnlijk zo kortzichtig dat ik niet snap wat er goed is aan deze manier van training Nagelbijten / Gniffelen