kreupel paard al rijdend "goed" krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roxtemp

Re: kreupel paard al rijdend "goed" krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:19

Homeopathie kan het proces van artrose inderdaad verminderen en stil zetten het betekend wel dat je het paard heel zijn leven op homeopathie moet laten staan als je stopt gaat het proces artrose gewoon weer verder.

tegen botwoekeringen is vaak weinig te doen omdat het beenvlies op die plek beschadigd is denk maar aan een schiefel

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:27

kraakbeen zit tussen de gewrichten en niet bij een breuk.
Een bot groeit altijd, als je een breuk aan mekaar vast zet dan zal er nieuw bot aangemaakt worden waar door de breuk weer aan mekaar vast komt te zitten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:28

roxtemp schreef:
Homeopathie kan het proces van artrose inderdaad verminderen en stil zetten het betekend wel dat je het paard heel zijn leven op homeopathie moet laten staan als je stopt gaat het proces artrose gewoon weer verder.

tegen botwoekeringen is vaak weinig te doen omdat het beenvlies op die plek beschadigd is denk maar aan een schiefel

dat was in mijn geval niet nodig, omdat de oorzaak vand e artrose elder lag en was aangepakt. Vandaar!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:29

naja mijn arts noemt mijn lichaam "gemaakt van kraakbeen"

en dan doelt hij op de gebroken botten, waar ik inderdaad een bult op voel

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:29

KiWiKo schreef:
Bot regenereert NIET Lachen Lachen

Heb niet het hele topic gelezen maar hier wil ik op reageren:
Sorry, maar wat je hier beweert is gewoon foutief.
Bot is een levend weefsel en is in constante opbouw en afbraak, zelfs wanneer er niets mis is.(zoek maar eens op osteoblasten en osteoclasten. dat zijn de verantwoordelijke cellen voor dit proces. Knipoog )
Is gewoon fysiologisch, dit is wetenschappelijk.
Theoretisch zou bot dus wel gewoon kunnen herstellen van artrose. Maar omwille van de omstandigheden gebeurt dit zelden. Omdat de oorzaak (=verkeerde belasting van het bot zelf. Dus op een bepaalde plek bijvoorbeeld teveel waardoor bot reageert door meer bot aan te maken.) die de artrose veroorzaakt niet zomaar weggenomen kan worden. Zeker niet als er al aanzienlijke schade is. (omdat dit verkeerde belasting vaak nog meer in de hand werkt, evenwicht in gewricht is al aangetast.) Mocht dit wel mogelijk zijn, zou dat dus ook kunnen herstellen. (En er zijn echt wel voorbeelden bekend van paarden die op foto duidelijke artrose hadden en daarna niet meer. Al dan niet gerelateerd aan dit onderwerp.)

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:32

klopt helemaal wat je zegt Luckystory

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:34

Detour, ik geloof dus zeker in homeopathie Ja

Ik heb hier een artrose klantje staan.
Wat moet ik gebruiken?
Want niets zo mooi als het zou genezen.
Staat dagelijks in de wei, dus daar schort het niet aan.
Paar jaar terug zijn in someren foto's gemaakt dus ik zou mooi kunnen vergelijken Ja

Klachten zijn gekomen na een enorme schuiver in de sneeuw, spieren ook gescheurd daarbij.

Dus wat kan hem helpen te genezen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:35

tjees............. ok uitgebreider dan Lachen

BOT genereeerd NIET, het lichaam maakt WEL nieuw weefsel aan.......... noemen we woekering Hyper!

woekeringen zitten het lichaam in de weg omdat het altijd groter van omvang is Hyper!

die van mij Rk doet het erg goed op jointsaver............ gruwelijk duur, maar het doettetum wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:37

Ga ik ook eens joint saver proberen Ja
Krijgt nu glucosamine speciaal van de groene os op aanraden steffi van der laarse (ook niet goedkoop maar weet niet wat jointsaver kost)
Werkt wel, maar geen verbeterd bot en ook niet helemaal rad.

Dus alles waarmee hij geen artrose meer heeft, geen haken, geen kanalen enz, graag Ja

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:38

glucosamine is heel goed alleen moet je het een lange tijd geven voordat je resultaat ziet maar het zal zeker helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:40

Krijgt hij nu al enkele jaren Lachen
Als ik stop loopt hij nog slechter, dus voor het lekker door.
Maar beter...nee helaas dat is hij niet Lachen

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:45

miss kun je eens foto's laten maken zodat je het kan vergelijken
of er verbeteriing in zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:46

Er is geen verbetering, daar hoef ik geen foto voor te maken
Dat is enkele jaren terug gebeurd, na die schuiver en ik zie zo wel dat er geen verbetering is, hoef je geen deskundige voor te zijn Lachen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:47

KiWiKo schreef:

BOT genereeerd NIET, het lichaam maakt WEL nieuw weefsel aan.......... noemen we woekering Hyper!

woekeringen zitten het lichaam in de weg omdat het altijd groter van omvang is Hyper!

Allejezus Christus Frusty Hoe star ben jij?? Wat ik hierboven heb opgeschreven wordt dus aan elke unief gedoceerd, recht uit een handboek. Clown (in jip en janneke taal dan) Maar dat zal wel verkeerd zijn omdat jij het zegt. Haha!
Bot bezit wel degelijk regeneratievermogen. Is zelfs een fysiologisch proces. Fysiologisch als in =normale omstandigheden. Constante afbraak en opbouw. Welk deeltje van "constant" begrijp je niet? Als er geen regeneratievermogen zou bestaan zou dit überhaupt niet mogelijk zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:48

runningkawa schreef:
Ga ik ook eens joint saver proberen Ja
Krijgt nu glucosamine speciaal van de groene os op aanraden steffi van der laarse (ook niet goedkoop maar weet niet wat jointsaver kost)
Werkt wel, maar geen verbeterd bot en ook niet helemaal rad.

Dus alles waarmee hij geen artrose meer heeft, geen haken, geen kanalen enz, graag Ja

Die Steffi heeft je zeker een goed middel gegeven, zeg! Weet van studente (die de homeopatiestudie bijna heeft afgerond) dat haar paard daar enorm bij gebaat was. Heb zelf ook twee jaar gestudeerd daar en les van Steffi gehad maar zij is meer holistisch.

RK, als ik je zo ff kon helpen was ik miljonair! Knipoog

L Ellinger, eigenlijk de goeroe van de homeoptie binnen NL, die oko regulier arts is, heeft me geholpen samen hebben we het jonge dier weer aan de gang gekregen. Ze maakt eerst een anamnese , observeerde het gedrag van het dier en we gingen op basis van haar bevindingen aan de slag met Arnica. Dit dier was twee weken oud, verwondde l-achter zijn been, enorm litteiekn, dat wilde ze eerst wegwerken. (Ja, hoor, dacht ik, tuurlijk). Ze zei dat als dat weg was, de energiebanen weer in tact konden komen (ik moest toegeven, alle ellende daarna kwam in dat been).

Ik belde haar dus omdat het dier een distorsie vh kogelgewricht had opgelopen en daarna bleef kreupelen. Foto's wezen erop (na intensieve begeleiding, moest steeds verband omleggen, tweejarige Volbloedhengst 24/7 op stal, erg zwaar) dat dat goed genezen was maar ik vertrouwde het neit dus foto's vd sprong en kniegwricht. Bij de laatste zat artrose, ontstaan doordat hij zijn zieke been was gaan ontlasten en anders was gaan gebruiken.
Hij was afgeschreven maar na al dat gek*t wilde ik niet opgeven en heb Ellinger gebeld. Ze zit bij Centaurion in Apeldoorn. Het kost wel wat, maar je hebt dan ook wel een heel ervaren arts, hoor! Ze is al jaren vee-arts en heeft tijdens de MKZ crisis vele malen het journaal voorzien van commentaar op het afmaken vand e koeien, ze hadden nl met Arsenicum gered kunnen worden (heeft ze ook gedaan in het verleden).
ff Vlug: Arsenicum is rattengif maar het wordt mega mega verdund en wordt gebruikt in de homeopthie.

Je zou haar eens kunnen bellen, RK!
Nou wil ik wel ff kwijt dat het niet altijd lukt, hoor, het is een lange weg en natuurlijk vrij heftige problematiek. daarbij was mijn paardje erg jong en die genezen vaak vlugger.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:53

Luckystory schreef:
KiWiKo schreef:

Allejezus Christus Frusty Hoe star ben jij?? Wat ik hierboven heb opgeschreven wordt dus aan elke unief gedoceerd, recht uit een handboek. Clown (in jip en janneke taal dan) Maar dat zal wel verkeerd zijn omdat jij het zegt. Haha!
Bot bezit wel degelijk regeneratievermogen. Is zelfs een fysiologisch proces. Fysiologisch als in =normale omstandigheden. Constante afbraak en opbouw. Welk deeltje van "constant" begrijp je niet? Als er geen regeneratievermogen zou bestaan zou dit überhaupt niet mogelijk zijn.

ik ben bijna 40 geworden en onnoemelijke botbreuken verder.......... heel star Lachen Lachen

daarnaast was ik gedurende de laatste 10 jaar wekelijks met meerder paarden op meerdere klinieken.......... en daar heb ik meerdere foto's gezien.........

BOT genereert niet, nooit Lachen het groeit aan elkaar, het doet wat het wil...

maar het woekert Lachen en dat is nooit, nimmer goed.

Artose is niet te verhelpen.......... wat eenmaal weg is is weg..........

zo ja dan moet je dat heel snel gaan vertellen, dan ga je goed geld verdienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:54

Volgens steffi was er bij kawa niets meer aan te doen.
Als wat verlichten door de gluco.

Goed, nu ben ik een zweef teef, dus ook ook eens een andere zweef teef laten komen, geen info verder gegeven
Deze vertelde dat Kawa als het ware een soort van koprol heeft gemaakt. Daarbij snoei hard op de voorhand is gekomen vanuit volle galop. En dan verder geschoven
Maar ook zij had het idee dat het niet meer over kon gaan.
Wel was rust roest, dus moest ik hem rustig aan blijven rijden.

foto's Someren zijn ook niet om blij van te worden Lachen
Ja er wordt bot aan gemaakt, maar teveel bot is ook niet fijn Lachen

Bij zijn elleboog voel je zelfs een verharding, dus zonder foto's waarneembaar.

Maar een telnummer/e-mail adres wil ik altijd wel hebben Ja

(edit: al gevonden)
edit 2 en komt niet aan huis zo te zien Verdrietig

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:02

Top, RK, houd me op de hoogte hoor, hoe het afloopt! Het is een ontzettend fijn mens, broodnuchter en super doortastend met het zoeken naar het juiste middel. Steffi ketn haar ook, is klein wereldje!

Ronja

Tijdens het rijden besteed ik sowieso aandacht aan het rechtrichten, op de eigen benen lopen met evenveel druk op de vier benen (en van achter naar voor, over de rug en ik streef naar versoepeling) Ik vind dat persoonlijk normaal. Ik denk dat je daarmee een hoop mechanische problemen voorkomt (of misschien uitstelt) maar ik zie het niet als genezing voor kreupelheid ofzo.

Als hij kreupel wordt dan wordt hij kreupel en wat kapot is is kapot. Als je dan nog moet beginnen met rechtgericht in evenwicht rijden... sja, ik weet niet of dat DE oplossing is

Wat dat betreft denk ik dat een Antoine de Bodt met het overbrengen van "zijn" manier van rijden niets meer heeft gedaan dan het wiel opnieuw uitvinden.

Anoniem

Maar gezien wat ik nu op haar site lees, wat kan ze meer dan steffi?
Wat doet ze anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:04

Dat denk ik ook ronja
Oke, helaas zijn er tegenwoordig veel instructeurs zie zoiets hebben van, trek hem in de krul en het is oke.
les je daarbij heb je een probleem.
Maar normale les, leer je een paard recht te rijden Lachen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:08

KiWiKo schreef:
ik ben bijna 40 geworden en onnoemelijke botbreuken verder.......... heel star Lachen Lachen

daarnaast was ik gedurende de laatste 10 jaar wekelijks met meerder paarden op meerdere klinieken.......... en daar heb ik meerdere foto's gezien.........

BOT genereert niet, nooit Lachen het groeit aan elkaar, het doet wat het wil...

maar het woekert Lachen en dat is nooit, nimmer goed.

Artose is niet te verhelpen.......... wat eenmaal weg is is weg..........

zo ja dan moet je dat heel snel gaan vertellen, dan ga je goed geld verdienen

En de aarde is plat want de horizon is recht???
Dream on. Clown
Jou denkproces is hoe men in de Middeleeuwen tot conclusies kwam. "Ik zie iets, dus conclusie: Het is zo."
Ik dacht dat we de verlichting al gehad hadden. Verward
Als je zo overtuigd bent van je gelijk, dan blijf je maar in je waan.
Maar ga dan ook geen leugens zitten schrijven.
Een stelling als 'bot regenereert niet' is gewoon een flagrante leugen.
(Dat omstandigheden het in het geval van artrose zelden toelaten is iets anders.)
That's all.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:10

Maar lucky, bot woekering komt wel meer voor dan dat het mooi glad geneest

kogels met uitsteeksels daaraan zijn een goed voorbeeld daarin Lachen

En net als kiwiko heb ik nog nooit een paard van een 3 hko naar een 1 zien gaan.
Wel paarden die een 3 hebben en daar gewoon nooit last van hebben Lachen

Ik zou dus ook graag de foto's zien van de 3 naar de 1 Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:11

RK, Steffi is van huis geen homeopate maar ze is meer gedreven in het holisme en de aanpak en benadering van het dier wat genezen moet worden is van heel andere aard.

Ik vraag me af of holisten uberhaupt denken dat artrose genezen kan worden. geen idee.

Homeopatie is een andere benadering en werkt anders. je zou haar kunnen bellen en kunne vragen wat ze anders doet.

Ellinger kwam de eerste keer (na telefoongesprek) anderhalf uur kijken naar mijn paard en stelde vragen over zijn verleden, zijn karakter etc.
op basis hiervan shcreef ze een medicijn met een bepaalde potentie. Dit diende ik dagelijks twee keer te geven en na een week te bellen hoe het ging.
En dat litteken begon te genezen! je had m'n kop moeten zien, je had je rotgelachen.
Je geeft homeopathische medicatie vaker en je contact met de arts is vrij intensief.

Ze heeft dit jaar gezorgd dat mijn merrie die voor het eerste en veulen kreeg, normaal melk ging geven want haar uier kwam niet op gang en was keihard en ik voerde het veulen aanmaakmelk om de 2 uur, was erg intensief. We hebben een paar middelen geprobeerd (pulsatilla en bella donna) en de laatste sloeg aan. op het moment dat de melk op gang kwam hebben we het medicijn weggehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:18

oke, bedankt voor je uitleg.
Ga ik eens een mailtje opstellen (nu de spellingscontrole van word nog aan de gang krijgen, die weigert sinds kort Verdrietig )