Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zap schreef:@Grobegni
Ik zie bij jouw paardje dat het een paardje is wat denk ik gauw op de voorhand zal vallen. Probeer met het rijden zo goed mogelijk zijn achterhand erbij te krijgen, dat hij als het ware wat gaat dalen in de achterhand en van voor wat omhoog komt. Ik zou met jouw paardje vooral richten op heel veel overgangen, zowel in een bepaalde gang als veranderingen van gang. Overigens zou ik er met rijden ook opletten dat dit paardje niet te snel wil zakken, dus ik zou hem wat hoger proberen te houden. Ook vind ik hem een vrij 'stijve' nek hebben, probeer daar wat soepelheid in te verkrijgen. Dus eigenlijk op de manier waar hij loopt op de beweginsfoto en daarin nageeflijk rijden en vandaaruit ronder en wat omhoog. En natuurlijk niet zijn achterhand vergeten
. Overgangen en schijnovergangen doen we erg veel en dat werkt inderdaad erg goed. Dankje voor het commentaar! Abrahams schreef:Hee, bedankt voor ja analyseHij is inderdaad van zichzelf al op mooi opwaarts gebouwd. Tis voor hem ook gemakkelijker om lekker bovenin te lopen (niet met de kop omhoog natuurlijk maar nek hoogste punt, dressuur/wedstrijdhouding zeg maar). Hij heeft best moeite met laag/rond te lopen qua balans (hij is ook nog jong dus dan mag het ook wel een beetje nog). Ik moet hem ook zeer zeker niet te diep rijden. Dan doet hij achter niks meer. Hij trekt dit ook gewoon niet qua balans en kracht op dit moment. Het uitschuiven neem ik inderdaad veel mee in mijn training. Achterhand is er standaard mooi onder. Wel zou hij meer mogen buigen in het spronggewricht (op de foto doet hij dit toevallig heel mooi
) waardoor hij net even wat meer tot dragen kan komen. Wordt hard aan gewerkt door veel overgangen en schijnovergangen te rijden, maar hij vindt het nog wel moeilijk en moet gewoon nog wat sterker worden hierin. Het is een groot paard dus het zal wel wat meer tijd nodig hebben wat dat betreft.
Leuk dit!
, mijn pony heeft ongeveer hetzelfde. Hij vindt het makkelijk om bovenin te lopen en moeilijk om te zakken. en idd, ik moet opletten dat ik hem niet te diep rijdt, dat werkt niet bij hem. Maar hij heeft wel een krachtig achterbeen van nature.
VValar schreef:Standfoto:
[img] http://i3.photobucket.com/albums/y73/VV ... G_4706.jpg[/img]
Rijfoto:
[img] http://i3.photobucket.com/albums/y73/VV ... _klein.jpg[/img]
Brand maar los. Stel me niet teleur!![]()

VValar schreef:Dank je Kylan en __PSM__ voor julie adviezen. Ik had er misschien bij moeten vermelden dat die standfoto is gemaakt toen hij 3 was. Dat verklaard ook waarom hij daar nog niet zo veel bespiering op heeft. Ik dacht dat het ook meer ging om de stand van het skelet dan om de bespiering.
Moeite met sluiten heeft hij eigenlijk niet. Hoezo dacht je dat __PSM__?
Schouderbinnenwaarts, travers en soms een stukje appuyeren pak ik al mee in de training (paard wordt M2 klaar gemaakt). Daar wordt hij ook idd soepeler van. Uitstrekken doe ik wanneer het paard los is en meestal alleen aan het einde van de rit. Er zijn ook dagen achtereen waar ik dit niet oefen
Verder nog ideeën/tips om dit paard te rijden?

Even wat aanvullende info, mijn merrie is 3,5 jaar oud, en ongeveer 5 maanden onder het zadel met een pauze van 2 maanden, ze heeft tussendoor nog op het land gestaan. 

Ben daarom nu ook bezig om haar vwnw te rijden. Schakelen doe ik ook wel, maar daar wordt ze super heet van, waardoor ze weer bovenin komt. Ach, komt wel goed/gaat steeds beter, ze is nog jong!
)
. Hij is lang in zijn lijf en kort in de hals. Dus veel vanachter aktief houden ( wordt zijn poep ook wat sterker) dat hij zijn lijf bijeen houdt. En van voor iets langer rijden. Heeft wel een goede schoudervrijheid.niet simpel!!!
Drafje
Drafje
Stand

maar bedankt voor je reactie
Maar nu begrijp ik ook waarom ze wat enger loopt, als ze snel heet wordt..
webster543 schreef:@ naaltje : poný's... niet simpel. Hij is lang in zijn lijf en kort in de hals. Dus veel vanachter aktief houden ( wordt zijn poep ook wat sterker) dat hij zijn lijf bijeen houdt. En van voor iets langer rijden. Heeft wel een goede schoudervrijheid.niet simpel!!!
![]()
![]()
Niet makkelijk aan de hand van foto's, heb mijn best gedaan. Als het niet klopt laat iets weten..
maargoed, dat ligt aan mij dus daar hopen we op verbetering
webster543 schreef:Tja... op de foto's lijkt ze vanachter hoger als van voor. Maar dan is het de schuld van de fotograaf..![]()
Maar nu begrijp ik ook waarom ze wat enger loopt, als ze snel heet wordt..
By the way, 6 jaar is nog jong... (vind ik toch) ze groeien tot hun 7ste.
Zeabiscuit schreef:En toen was het stil. Iedereen zo geschrokken van mijn paard?
Zeabiscuit schreef: