runningkawa schreef:Ik denk idd dat tegenwoordig veel ruiters het niet door hebben dat dit ook niet oke is, want je ziet geen verandering.
En waarom zouden ze ook veranderen?
Voorbeenzwaaien scoort tegen woordig punten.
Ik denk dat dat wel meevalt. Als het goed is zit E.G op de foto's op Gribaldi, en met Gribaldi heeft hij een aantal keer ver onder de maat gescoord omdat de hengst met zijn hoofd bij iets anders was dan bij de proef (volgens mij onder andere in Las Vegas)
beantsje schreef:Wat de sport ermee opschiet? Dat zal me worst wezen; Natuurlijk heb ik noch de kwaliteiten, nog de ambitie om bondscoach te worden. Wat ik belangrijk vind, is dat mijn paard er wat mee opschiet naarmate ik meer inzicht krijg.
Volgens mij begrijp je mijn reactie niet helemaal. Uiteraard is het goed te kijken anderen. Daar leer je veel van. Waar je niks van leert is iemand direct te veroordelen op fouten of op een fout plaatje (en dat is wat in dit topic al meerdere malen is gebeurd). Waar je ook niks mee op schiet is dat iedereen elkaar na gaat kwaken dat het een fout plaatje is. Zoals ik zei, zal de ruiter in kwestie dat zelf ook wel weten. Als jij wil dat jij en je paard ergens mee opschieten, dan is het handig te je te richten op ruiters in je omgeving die het beter doen dan jij en die het hemd van het lijf te vragen over hoe ze dat nu voor elkaar krijgen. Maar pas op: ook zij zijn slechts mens en zij zouden ook wel eens een foutje kunnen maken!
beantsje schreef:Respect voor topruiters staat hier volkomen buiten.
Dat weet ik nog zo net niet. De manier waarop af en toe over topruiters gesproken wordt komt op mij niet altijd even respectvol over. Dat wil helemaal niet zeggen dat je altijd maar oh of ah moet roepen. Het is een beetje de manier waarop...
beantsje schreef:Helaas zijn er dan toch nog een heleboel fans, die zo'n plaatje niet meer objectief durven te bekijken.
Durven zij het plaatje niet objectief te bekijken? Of kijken ze naar het totaalplaatje? Of leven zij gewoon met de ruiter mee? En laten ze hem dus niet direct als een baksteen vallen als het misschien even wat minder gaat? En wanneer zouden Edward zijn fans op jou wel voldoende objectief overkomen? Als ze hier gezellig op Bokt alle plaatjes van E.G zouden komen bekritiseren? Een beetje fan zal waarschijnlijk denken; jammer, hopen dat het volgende keer beter gaat! Jouw conclusie vind ik dus maar wat kort door de bocht en feitelijk nergens op gebaseerd.
runningkawa schreef:En dan zou de topsport toch juist mijn grote voorbeeld moeten zijn?
Maar kennelijk is dat het volgens jou dus niet? Dus misschien moet je je dan richten op degene die wel jouw ideaalbeeld benaderen. Of jou ideaalbeeld bijstellen? En wie zegt dat jij het bij het juiste eind hebt? Wie zegt dat het waar is dat het alleen maar om voorbeenzwaaien gaat? Wie zegt dat jij beter in staat bent dat te beoordelen dan alle hotemetoten bij de FEI? Misschien heb je het wel bij het juiste eind hoor, maar misschien dus ook niet. Dressuur is meer dan andere sporten uiteindelijk gewoon best smaakgevoelig. En zoveel mensen zoveel wensen. Ik denk dat het voor juryleden en de FEI ook niet meevalt alle neuzen dezelfde richting uit te krijgen en de beoordelingen zo objectief mogelijk te maken.
runningkawa schreef:Ja maar jij zegt niets van die ruiters, dat mag dus, zeg je wat negatiefs mag dat niet, want je kunt het zelf niet beter
Maar vertel nu eens: WAT wil je er nu zo graag over kwijt, wat al niet 100x gezegd is?
Waarom wil je er zo graag wat negatiefs over zeggen?
Ik zie ook wel negatieve dingen in de sport. Maar ik richt mij liever op de positieve dingen. Leuker, en daar leer ik meer van.
runningkawa schreef:En ja ik weet dat ik het zelf niet beter kan...maar nog verwaander stel ik me dan ff op...ik wil het zo ook niet kunnen....
Als jij het zo niet wil kunnen, waarom maak je je er zo druk over dan?
Vido schreef:Ik denk dat we beschikken over een aantal zeer goede ruiters en amazones aan de top van Nederland, daar mogen we trots op zijn. Ook internationaal draaien we aan de top, dankzij individuele prestaties van deze combinaties!
Zo is dat!