Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Ik vind zeker niet dat elk paard z kan springen.
En achteraan hobbelen?
Geen idee hoe het in overijssel is, maar ik heb het over een wp rijden, dan rij je hier niet achteraan mee... en ons deelnemers veld is meer dan 10
En Z waardig is als er wp's gehaald kunnen worden.
Ja maar je zult niet vaak winnen als je altijd zo'n 204 punten rijdt... Ach iedereen moet het ook zelf weten, maar er zijn zat paarden waar ik mijn tijd niet mee zou verspillen om te proberen Z te worden! Als ik een paard rij dan rij ik graag met een jaar of 2 toch wel op het gewenste niveau... Heb geen zin om 5 jaar erover te doen om Z te worden, maar dat is ieder voor zich he... (ik wil hier dus niemand mee aan vallen ofzo, ik zou het alleen niet doen!) 

Iorrr schreef:Ik ben wel benieuwd welk niveau degenen rijden die denken dat ieder paard Z kan lopen...?
Bijna elk gezond paard kan naar de Z.
)
ikke20 schreef:ben ik het niet meeeens. het paardje moet het ook leuk vinden. als jou paard zich alleen wil inzetten voor springn of buitenritten zal hij nooit zn best gaan doen voor je.
Mindfields schreef:Als je het goed doet, maakt het een paard niks uit of je nou dressuurt of een buitenrit rijdt
en denk wel dat paarden echt een voorkeur hebben, hoe leuk je het ook voor ze maakt...
en dressuur kost echt meer moeite... een paard wat ik wel eens rijd ziet echt niet de lol van balkjes
dat is een echt dametje wat liever in de ring loopt te showen door met haar beentjes te wapperen, dan dat ze ze optilt voor een balkje

runningkawa schreef:Maar dat wil dan ook weer niet zeggen dat de dressuur niet te doen is
Climax schreef:Volgens mij was de opmerking oorspronkelijk ook: "Ieder gezond, correct gebouwd paard, kan met de juiste ruiter naar het Z"
En dat gaat dan over rijpaarden, en eigenlijk niet over Haflingers/Fjorden etc. omdat dat, niet aanvallend bedoeld, in principe niet echt sportpaarden zijn (zijn er niet op gebouwd, dus heeft weer betrekking op het deel, correct gebouwd, van bovenstaande zin, omdat een correct gebouwde Fjord/Haflinger niet meteen een correct gebouwd sportpaard is)
En dan nog gaat ie alleen op mbt dressuur, met springen is het helemaal een ander verhaal.
Iorrr schreef:Ik ben wel benieuwd welk niveau degenen rijden die denken dat ieder paard Z kan lopen...?

Climax schreef:Volgens mij was de opmerking oorspronkelijk ook: "Ieder gezond, correct gebouwd paard, kan met de juiste ruiter naar het Z"
En dat gaat dan over rijpaarden, en eigenlijk niet over Haflingers/Fjorden etc. omdat dat, niet aanvallend bedoeld, in principe niet echt sportpaarden zijn (zijn er niet op gebouwd, dus heeft weer betrekking op het deel, correct gebouwd, van bovenstaande zin, omdat een correct gebouwde Fjord/Haflinger niet meteen een correct gebouwd sportpaard is)
En dan nog gaat ie alleen op mbt dressuur, met springen is het helemaal een ander verhaal.