heb juist t gevoel dat ik minder grip heb op korte beugels!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Naomi_unique schreef:daniella74 schreef:Een goede manier om te checken of je beugels te kort zijn is een poosje zonder beugels te rijden. Als je dan je beugels weer aandoet en ze zitten goed dan zijn op de juiste lengte, als ze te kort aanvoelen moet je voortaan toch een gaatje langer zitten.
Een beugel hangt op de juiste lengte als je hem aan kunt doen zonder je been te verleggen door enkelt je tenen iets omhoog te doen ( de beugel hoort dus eigenlijk iets boven je tenen te hangen bij de dressuur).
Dat is een goede tip! Ik heb laatst eens gekeken en toen ik mijn beugels uithad hingen ze dicht bij mijn voet ik kon ze zo weer in doen(vroeger had ik ze altijd heel erg kort
)

Te kort vind ik niet fijn want dan kan ik niet fijn doorzitten.
Krijg ik last van m'n onderbenen en knie.
daniella74 schreef:Tja, ik spreek uit slechts 25 jaar ervaring dus jullie zullen het ongetwijfeld beter weten.
Met dressuur zit ik wel behoorlijk lang.
maar dat verschilt ook weer per paard bij de een heb ik ze liever langer bij de ander liever een gaatje korter of 2 gaatjes maar bij komeet heb ik ze altijd lang ook met buitenrit