Ik stap altijd ongeveer 10 minuutjes in en op het eind ook even 10 minuten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.
instappen ook, maar het is vor sommige gewoon beter om rustig te draven of zelf een klein gallopje. Ikzelf stap eerst, en dan veel voltes en zelfgemaakte figuren (als ik alleen ben) voor de buiging en stelling ed. Mede omdat hij momenteel een beetje vast zit let ik daar goed op. Dan een stukje draven, en ook voltes ed, en dan weer stappen. Dan geef ik meestal alweer lange teugel(hij kan zijn hoofd naar beneden doen, ik houd wel contact!), zodat hij lekker ontspant. En dan weer oppakken en galoperen en verder trainen. Maar dit is beetje anders dat eerst, gewon omdat hij het al moeilijk genoeg heeft met buigen naar de moeilijke kant!

als ik eerder aandraaf, gaat ze lastig doen of zelfs bokken... mieske schreef:Soms dan erger ik me rot aan mensen op stal.. Die plukken hun paard uit de stal, zadel en hoofdstel erop en gassen maar. Die mensen zijn binnen 2 minuten aan het galoperen en na een zware training zetten ze hun paard zonder uitstappen weer op stal..
Als ik ga rijden dan ben ik ongeveer een kwartiertje aan het los stappen en ook het uitstappen soms nog langer.. Nou ga ik me afvragen of ik de enige ben die dat doet en vinden andere mensen dat overbodig, want ik zie het zo vaak gebeuren op verschillende stallen waar ik gestaan heb..
Het is toch alleen maar goed voor je paard of ben ik nou gek ?
Wat vind jij daar nou van?