Als dat gewiebel goed gevonden wordt stop ik er ook weer mee.
Dat is iets voor de 1e 3 keer of zo.
Dan ben je nog niet echt met hulpen bezig, maar met leren dat een mens ook daarboven zit en niet eng is als die eens wat raar zit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wizewo schreef:Inderdaad. Bedenk me net dat om bewust te gaan wiebelen je ook moet kunnen stilzitten.
runningkawa schreef:Dat wiebelen is idd ook wel wat ik deed (nu heb laten doen)
Beugelriem als je er naast staat eens naar beneden klatsen,op het zadel trommelen.
Overal kloppen met de hand met hangen.
Als je zit ook eens met de hand op de kont, lichrijden in stap, dat soort dingen.
zowel links als rechts van em..
(en verkopen van je paard kan niet wenselijk zijn, maar uitsluiten kan je het nooit. Niemand kan in de toekomst kijken)
SGWOllie schreef:conDios schreef:Ik had helemaal geen ervaring in het inrijden van paarden..
Ik heb 2 maanden geleden een merrie gekocht die net onder het zadel was..Toen kon ze alleen maar stappen en draven met iemand op haar rug..
En nu 2 maanden later heeft ze al zoveel geleerd:) Ik krijg wel hulp van een ervaren amazone, maar ik ben wel degene die erop zit..
Dus in dit geval hoef je niet een zeer ervaren ruiter te zijn..
Ik kan mezelf niet zeer ervaren noemen, maar ik kan wel rijden
Dan heb je waarschijnlijk geluk of meer ervaring dan je jezelf toedicht!
Stel dat je gelijk hebt en inderdaad nog niet ervaren/handig bent. Op het moment dat er zich dan een probleempje voordoet ben je te laat en moet iemand anders ("ervaren") het op gaan lossen. Terwijl iemand met de "ervaring" het probleem eerder kan ondervangen en kan voorkomen dat het een Probleem wordt... Hoe vaak ik al niet een jong paard heb gezien dat braaf was met inrijden maar veranderde in een "probleempaard" nadat het per ongeluk zijn "onervaren" ruiter een keer in het zand achter liet
Zolang ze makkelijk zijn is het allemaal geen probleem, het gaat om de paarden die net wat vlugger/heter/ brutaler zijn....
Ik weet natuurlijk niet hoe die van jou is, dat kan jij alleen inschatten.

en mij de kans geven om het te kunnen leren.
(hij is ook zo leuk)