runningkawa schreef:En een zadel is dat ook slecht?
Daar word het ook warmOke geen pezen, maar de warmte kan ook niet weg
Spierweefsel is anders dan peesweefsel, dus dat zal zeker uitmaken.
Er zijn trouwens toch ook best veel peesblessures?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:En een zadel is dat ook slecht?
Daar word het ook warmOke geen pezen, maar de warmte kan ook niet weg
Lianne84 schreef:doom schreef:hij gaf ook als vb zelf je enkel elke dag een uur in te tapen hierdoor wordt je enkel gewoon zwakker en als je dan dubbel gaat ------->>> gekneusde enkel !
Ja en dan tape je dus over een gewricht, wat bij het bandageren van een paard niet van toepassing is.
yentlstyl schreef:Ik vind het erger dat sommige mensen het paard bescherming om doen als het op de wei staat. Nergens voor nodig.
Voor de rest heb ik totaal niets tegen bescherming onder het rijden. Ik zou alleen het nut er niet van inzien als het niet eens nodig is. Beter voorkomen dan genezen? Wat voor super ergs kan er nou gebeuren? Dat ie zichzelf perongeluk een keer schopt, leert ie van voor de volgende keer..
yentlstyl schreef:Ik vind het erger dat sommige mensen het paard bescherming om doen als het op de wei staat. Nergens voor nodig.
Voor de rest heb ik totaal niets tegen bescherming onder het rijden. Ik zou alleen het nut er niet van inzien als het niet eens nodig is. Beter voorkomen dan genezen? Wat voor super ergs kan er nou gebeuren? Dat ie zichzelf perongeluk een keer schopt, leert ie van voor de volgende keer..
Arabesk schreef:Voor wie het oververhittingsverhaal niet wil geloven, belt zelf maar http://www.fysiotherapie-paard.com/ op om te horen hoe ze over bandages en andere been'bescherming' denken.
patsur schreef:Arabesk schreef:Voor wie het oververhittingsverhaal niet wil geloven, belt zelf maar http://www.fysiotherapie-paard.com/ op om te horen hoe ze over bandages en andere been'bescherming' denken.
Is het weer zo ver Arabesk![]()
Je mag je mening hebben hoor, maar je hoeft die niet door te drukken!
patsur schreef:Die snap ik even niet Moniek?
doom schreef:runningkawa schreef:Zou dat echt zo werken?
Zo'n lapje tegen 600 kg op een been, wat ook nog eens met krachten op de grond komt?
Ik gebruik ze nooit, vind dat maar gefrot, maar ook daar geloof ik niet zo dat het verslapt..het zijn geen spieren waar we het over hebben..en ook nog eens zoveel gewicht
Ik weet niet of dit naar mij toe is gericht hoor( denk het iid geval wel)
maar dit is mij door d.a van Unen verteld![]()
hij gaf ook als vb zelf je enkel elke dag een uur in te tapen hierdoor wordt je enkel gewoon zwakker en als je dan dubbel gaat ------->>> gekneusde enkel !
patsur schreef:Oh, je tikt een verhaal eronder over weidegang?
Imo doe je er geen fout aan ze te gebruiken, als ze nodig zijn.
runningkawa schreef:In onze enkel zitten spieren, dus je kunt het onderbeen van een paard dus niet vergelijken met die van een mens
doom schreef:Het spijt me om dit te zeggen![]()
maar ik heb dit vb ECHT gekregen van d.a van Unen
(voor de mensen die hem niet kennen..)
hij gaat mee met het olympisch team en heeft een grote paardenkliniek in Vinkega
Ik neem aan dat hij niet zulke VB gaat geven als dit geen goed VB zou zijn !!!![]()
aangezien je nu (zoals bij mij haha misschien wel waan verhalen krijgt ) lijkt het me dat hij daar ook wel rekening mee houd toch![]()
runningkawa schreef:Voornamelijk of alleen maar, groot veerschil
doom schreef:yentlstyl schreef:Ik vind het erger dat sommige mensen het paard bescherming om doen als het op de wei staat. Nergens voor nodig.
bij mij had dit dus een ritje slager geweest en had er geen volgende keer kunnen komen ..
vreemd idee dat je er zo over denkt !