liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:48

Tsjaa, ik kies voor een lief mak rustig paard.

Maaaaar, het hoeft geen dooie l*l te zijn.

Nu heb ik echt het perfecte paard! Hij is absoluut niet schrikkerig, hij respecteert mij super, hij zal me er niet af gooien of beginnen te flippen of zo. Terwijl hij wel z'n grapjes heeft, en wel eens opzij springt of naar voren. Ik heb wel 'n paard met humor, maar absoluut zonder kwaaie bedoeling en super betrouwbaar.

Veronique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:55

ik kies voor een mak rustig paard
maar t liefst heb ik wel een paard met zo af en toe zijn eigenwijze momenten zodat je wel van het paard kunt blijven leren

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:58

het paard moet niet te rustig zijn dat hij helemaal niks doet, maar ook niet dat hij de hele tijd elke keer zit te klieren. Paard mag best wel klieren en vervelend zijn, maar wel luisteren en het woord ophouden kennen. voor de rest vind ik een pittig paardje ook heel leuk.

ik heb een pony gereden, dat aan het begin heel erg bokte en later alleen maar 's winters 1 bokje. Super braaf was op de sprong versnelde helemaal niet ook niet na de hindernis, sprong alles. Je kon heel veel met haar doen, en ze had heel veel humor.
Met een buitenrit vond ze af en toe wel wat eng maar niet heel kijkerig, en zou er nooit vandoor gaan je kan lekker met haar crossen door het bos. echt een perfecte pony voor mij Haha!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:45

Mengelmoesje maar als ik dan toch moet kiezen een pittig beestje Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:47

Pittig maar wel te vertrouwen. Ja
Als ik een paard vertrouw maakt het niet uit wat hij doet. Dan ben ik niet bang. Als ik het paard niet vertrouw dan klim ik er niet op. Lachen

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:57

er tussen in Haha! Moet niet saai zijn, maar moet ook leuk blijven om op je paard te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:35

Ik denk liever eerder wat pittig Lachen Maar het liefste er tussenin Huilen van het lachen
Nee, ik heb het geluk dat mijn paard pittig is/word als ik dat wil, en ook mak als ik het wil Lachen
Ik kan hem met rijden heel heet maken, maar ook zo dat hij aan het doezelen is Knipoog

Maar als ik moet kiezen; pittig Ja

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:47

Ik wil graag een paard wat met plezier mee werkt, hij mag daarin uiteraard best eens vlug zijn, eens aangeven iets anders te willen wat ik wil enz. Maar een bokkend of steigerend paard doet dat m.i. uit protest en werkt dus niet met plezier. Voor mij is dat dus ook niet pittig, maar ga ik me afvragen waarom het dier zo reageert. Ik zie dus ook zeker geen uitdaging in het rijden van zo'n dier, wel in het uitzoeken waarom het dier op deze manier reageert en of het werk prettig/leuk voor hem te maken is.

Mijn eigen paard werkt graag voor me, hij heeft duidelijk zijn voorkeur en is zeker niet sloom, maar wel braaf. Hij laat me direct weten als ik iets verkeerd doe (bijv bij een te harde hulp voor galop krijg ik een bok) maar heeft geen problemen met de arbeid die ik van hem vraag. Om hem fris te houden krijgt hij ook heel veel afwisseling in het werk en ik heb dan ook een open, fris en vrolijk dier!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:45

Ik heb ze het liefst zoals mijn paard is. Hij heeft enorm veel looplust en kan enorm heet zijn als je dat van hem vraagt, maar kan een tel later de rust zelf zijn als je dat weer van hem vraagt.
Ik kan met hem bijvoorbeeld full speed over een open veld heen knallen wat hij heel enthousiast doet, maar ik kan zo weer in mijn zadel gaan zitten en aan een losse teugel verder stappen. Hij kan ook heel druk overkomen, en het voelt regelmatig alsof je een bom onder je kont hebt, maar dan wel een heel controleerbare, betrouwbaar is hij zeker.

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:50

Tgoh, liefst een mengelmoesje Haha! , mijn vorige pensionpony was nogal een stuiterbal, ik vond haar echt heel leuk enzo. Maar ze werd op dat moment ook nog verhuurd aan een ander meisje en die trad niet streng genoeg op als ze met haar voeten speelde met als gevolg: neem je de teugels aan steigert ze, passeer je aan de ingang van de bak steigert ze en schiet dan als de bliksem de piste uit. Vandaar liefst niet te hyper Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:40

Ik heb liever een pittig paard.
Maar dan wel pittig als in 'willen werken, voorwaarts willen'.
De pittigheid moet dus goed omgezet kunnen worden in impuls.
Bij een mak, rustig paard ben je veel meer bezig de impuls erin te rijden en zodra je dan hoger komt in de sport komt dat niet ten goede van de oefeningen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:53

ik ga voor een goed opgevoed paard met een lekkere scheut vuur Lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:06

Liever een pittig paard dan een erg rustige.
Er moet wel íets inzitten hè, maar hij moet natuurlijk niet gevaarlijk zijn, al is dat iets heel anders dan pittig.

Fjordenmeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:04

Liever pittig, zolang het niet gevaarlijk wordt he. Knipoog

xTEZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:05

Ik vind Het Leuk Als ze Pittig Zijn, En echt Supersnel Clown

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:33

Bij moet het paard zeker pit hebben en een bokje op zijn tijd is ook geen ramp. Maar een bokkend, steigerend of ervandoor gaand paard is niet wat ik zou willen. Al kan ik ook absoluut niet opschieten met slome paarden, of 'robot' paarden.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:36

Flink wat pit, humor, Jolig en werkwilligheid met majonaise alstublieft Ja

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:37

er tussen in.
een paard wat graag voor je wil werken, maar wel dat je er nog iets voor moet doen.
zo is olivier gelukkig Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:41

tussen pittig en pittig zit een groot verschil...
mijn pony was pittig in de zin van gemeen bokken en er vandoor schieten... mijn paard heeft een hoop looplust en wil er ook wel eens vandoor schieten!
ik vind wel dat er iets in een paard moet zitten maar ze moeten echt wel tegen te houden zijn!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:31

geef mij maar een paardje met pit.. ik val echt op die uitstraling.. mijn vorig pony heb ik ook gekocht omdat ik hem bloedmooi vond..
hij kon zo lekker arrogant kijken.. (bijna penny) hier heb ik heel wat werk aan gehad.. maar uiteindelijk ging hij voor me door het vuur..
als je een paard met veel pit voor je kunt laten werken heb je een winnaar..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 16:20

dat vind ik ook pem

Ik heb een mega geweldige pony ze gaat voor me door het vuur maar heb wel die band 4 jaar lang bij moeten stellen en samen eraan werken

lottevanoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:04

Ik rijd een heleboel pony's en die zijn allemaal verschillend, de ene druk de ander rustig. Het ligt er maar net aan in wat voor stemming ik ben, soms wil ik graag even lekker rustig maar soms ook wel een pittige. Als ik chaggie ben neem ik meestal een brave anders reageer ik mijn irritaties op het paard af.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:11

Er mag best een beetje pit in zitten, maar het paard moet wel te vertrouwen zijn.
Lekker voorwaarts en af en toe eens een streek is juist leuk, maar het moet niet gevaarlijk worden met rare sprongen etc.

JackMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:50

ik heb liever een rustig paard maar die soms ook wel beetje eigenwijs mag zijn en die beetje doorloop en niet al te sloom

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:52

Ik ook liever pittig.
Ik heb nu ook een lekkere pittige pony onder mijn kont. En vind dat toch leuker dan een pony die zijn rondjes rustig loopt.