Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mahitri schreef:Compact paard! Absoluut.
Ik houd niet van paarden met een lange rug. Ik vind het dan ook jammer dat je in de hogere dressuur alleen maar van die lange paarden ziet die weinig met hun achterhand doen. Het is mooi om te zien hoe die paarden een passage doen maar bij een compact paard heeft het gewoon veel meer uitstraling. Die kunnen echt gaan zitten.
Maar dat is natuurlijk mijn mening
Citaat:hm tussenin..ik heb het liefst gewoon een lief paard

SusanH schreef:Ik heb op allebei gereden en heb liever een compacter paard, langere paarden zijn moeilijker "bij elkaar" te rijden is mijn ervaring.

Miss_Malfoy schreef:Compact!
Lang vind ik verschrikkelijk, alsof je op een giraf zit. Je teugels lijken kilometers lang, en het hoofd lijkt nog verder weg. En je hebt een nek van hier tot tokio... En bij compact heb ik ook meer het gevoel van "in het paard zitten". Dan kan ik overal tenminste makkelijk bij. Bij een lang paard heb ik meer het gevoel van meereizen.
Jennylicious schreef:Miss_Malfoy schreef:Compact!
Lang vind ik verschrikkelijk, alsof je op een giraf zit. Je teugels lijken kilometers lang, en het hoofd lijkt nog verder weg. En je hebt een nek van hier tot tokio... En bij compact heb ik ook meer het gevoel van "in het paard zitten". Dan kan ik overal tenminste makkelijk bij. Bij een lang paard heb ik meer het gevoel van meereizen.
Wahaha een giraffe!
Ik weet nooit zo goed wat te doen met mn teugels op een lang paard vandaar dus maar compact.
Mahitri schreef:Ik vind het dan ook jammer dat je in de hogere dressuur alleen maar van die lange paarden ziet die weinig met hun achterhand doen.

Citaat:Nee serieus, ik heb 'n erg lang paard, en geef toe dat 't niet altijd makkelijk is, maar je leert wel hoe je 'n paard op 'n correcte manier 'korter' in 't lijf kan maken, mét resultaat.
Citaat:Dat heb ik dus ook!
En een lang paard beweegt (vind ik) zijn hoofd ook veel meer, dus is het heel moeilijk om netjes contact met de mond te houden.
En heeft zijn hoofd doodstil in de aanleuning. Dus ik denk toch echt dat jullie wat fout doen
?