Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SFCAP schreef:De eerste,
Soya, mn paardje, daar ben ik niet op gevallen voor zijn uiterlijk, wel voor zijn lief, aanhangkelijk en bereidwillig karakter!
Hij is het allerbeste paardje voor mij, en er zal hem nooit een kunnen vervangen!
Zijn innerlijke schoonheid maakt hem van buitenaf het mooiste paard!
Nikka schreef:Nee deze is zo lui dat toen ik hem als 3 jarige ging aanrijden ik 2 zweepjes nodig had en na 20 minuten doodop was. In de ring als ie goede dag had was ie super maar soms was ie na bij X halthouden niet meer vooruit te krijgen. Boeide hem niets, zwepen,sporen. Vond er zelf ook niets aan op deze manier, voelde aan als mishandeling. Hij loopt nu al jaren tot zijn tevredenheid elke dag uren buiten als gezelschapspaard en dat doet ie super. In omgang is het verder net een grote hond. Zou hem daarom niet willen missen maar voor de sport waardeloos.
detour schreef:Nikka schreef:Nee deze is zo lui dat toen ik hem als 3 jarige ging aanrijden ik 2 zweepjes nodig had en na 20 minuten doodop was. In de ring als ie goede dag had was ie super maar soms was ie na bij X halthouden niet meer vooruit te krijgen. Boeide hem niets, zwepen,sporen. Vond er zelf ook niets aan op deze manier, voelde aan als mishandeling. Hij loopt nu al jaren tot zijn tevredenheid elke dag uren buiten als gezelschapspaard en dat doet ie super. In omgang is het verder net een grote hond. Zou hem daarom niet willen missen maar voor de sport waardeloos.
Wij hebben op onze stal thuis ook een pensionpaard staan, die werkien in de bak niks vindt, dan moet de eigenaar er echt aan werken, hij vid het echt NIET leuk om te doen.
Buiten is hij heel anders en springen doet hij ook. Hij gaat nooit aan de kletter en is op de pinken terug te rijden. Zijn eigenaar is dolblij met hem en gaat dus voornamelijk met hem naar buiten...
Maar die van mij is verder net zo vindt werken gewoon echt niet leuk. Sprongetje 40 cm, nou ben blij als ie hem laat staan.
), verkeersmak en alleen te laden. Er zat/zit wel wat opknapwerk aan, maar elke week krijg ik er meer vertrouwen in dat ik een goede keus heb gemaakt. Ik heb in elk geval veel plezier met haar en ze is al veel socialer/liever geworden naar de andere paarden). Eliine_xx schreef:Ik vind dat het ook wel wat afhangt van je eigen niveau.
Als je echt al héél goed rijdt, zal je veel minder problemen hebben met het paard met een rotkarakter en kan je eventueel die nemen.
Maar als dit je eerste paard zou zijn, zeker nummer 1, later kan je nog altijd een sportpaartje kopen.
detour schreef:Hoi,
had wel een interessant gesprek met mijn vriendin.
Stel: je koopt een paard. Je wilt het zowel reacreatief gaan rijden als in de sport, zonder dat je nou perse minimaal ZZ wilt gaan rijden, op dressuur,-of springniveau.
Los van het uiterlijk en de stokmaat:
Je kunt kiezen uit:
1.- Een paard met minder bewegingsvermogen, minder goede bloedlijn maar een enorm werkwillig karakter, die verder fysiek gezond is en redelijk beweegt (dus niet zo'n heel opvallende qua uitstraling), en echt zijn best voor je doet in de ring?..
Of:
2.- Een paard met een super bloedlijn, super uiterlijk, veel sportpotentie, maar zeer dominant, die in verzet komt (staken, bokken,steigeren) als er van hem gevraagd wordt om echt aan het werk te gaan...Die het je soms erg moeilijk kan maken.
Ben erg benieuwd.
jaquel schreef:Ik heb juist een voorkeur voor "vervelende" paarden. Op een enkele uitzondering na zijn er geen gevaarlijke paarden. Wel paarden die verkeerd behandeld of niet opgevoed zijn, maar dat is meestal makkelijk bij te schaven. Kost tijd en energie maar levert vaak geweldige paarden op die voor je door het vuur gaan.