duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:36

@WinBiChes: Mooie omschrijving. Ik snap het nu helemaal en ook handig met die pijltjes erbij.
Zeer goed topic, en laten er nog maar meer van dit soort topics komen Ja

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:43

oeps

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:06

Heeft iemand ook een foto waarbij het paard goed over de rug loopt in galop & stap?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:19

Afbeelding

Afbeelding

Galop, let op hier wel over de rug, maar dit paard heeft nog erg veel moeite om gedragen te galopperen. Wel mooi in balans, maar hij zou geslotener mogen, maar daar is zijn trainings nivo en leeftijd nu nog niet naar

Afbeelding

Op deze foto vindt ik dat je mooi kan zien dat de verbinding hand-mond goed en licht is. Paard draagt zich mooi.

Ik heb helaas geen duidelijke stap foto's, maar ik nodig iedereen graag uit om het te laten zien en ventueel te voelen... Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:22

Sorry ik heb eigenlijk alleen wedstrijd foto's...

Maar wat ik nog wou toevoegen is dat je op de foto's kan zien dat de ruiter met de hand mooi ''voor'' heeft staan. Er wordt dus niet terug gewerkt met de hand. Zelfs niet op de foto waar het paard zijn rug weg drukt. Erg belangrijk punt om aan te denken, want als je je hand niet ''voor'' hebt kan je ook niet goed ontspannen en heb je feitelijk een verkeerde verbinding met de mond

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:24

O wat ik ook nog wou zeggen is dat in de galop de bovenlijn van het paard, dus van kont tot oor, hetzelfe is als in de draf. In de stap werkt het netzo en ook daar kan je de bekende ''V'' tjes en driehoekjes herkennen, helaas geen duidelijk foto hier van kunnen vinden

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:38

Oke, op die galopfoto's zie je die achterhand ook echt lager dan de voorhand.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:43

Erg interessant topic dit, alles wordt ook erg goed en duidelijk uitgelegd.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:55

Destiny02 schreef:
Erg interessant topic dit, alles wordt ook erg goed en duidelijk uitgelegd.

Het is vooral fijn dat iedereen elkaar lekker aanvult. Dat scheelt een heel stuk en maakt het ook een leuk topic om te lezen en te reageren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:57

QueenE schreef:
Oke, op die galopfoto's zie je die achterhand ook echt lager dan de voorhand.

Galopfoto's zijn idd geweldig als je wilt zien of een paard echt fijn door de rug loopt. Een goede galop geeft (zeker bij een doorgetraind paard) een heel duidelijke bergopwaartse lijn te zien, soms echt spectaculair! En zeker als je ziet hoe ver die achterbenen naar voren grijpen...

Afbeelding

Dit vind ik ook een fijn beeld:
Afbeelding

Veel mensen willen graag een spectaculair voorbeen zijn, heel begrijpelijk. Maar wil je correct rijden dan is een spectaculair voorbeen niet aan de orde voor dat de achterkant voor elkaar is. En wat je dan ziet bij sommige ruiters (Edward Gal heeft er een handje van) is een voorbeen wat ongeveer achter de oren komt, terwijl de achterhand nog op stal staat en de rug weggedrukt is...

Zoals hier.
Afbeelding

Of hier
Afbeelding

Of dit:
Afbeelding
Die laatste is Edward Gal zelf

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:00

Zik zit boeiende mee te lezen, heb het topic onder favorieten opgeslagen. De foto's die voorbij komen is echt een beeld waarna ik streef, ben nu erg blij dat ik eindelijk iemand heb gevonden die mij kan lesgeven Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:05

Foto 2 is een raar moment. Ik vindt op deze foto het paard namelijk niet mooi vanuit de schoft nageven/afbuigen. (Al kan dat ook door het rare moment komen dat de foto genomen is.) Wat de andere foto's wel mooi laten zien. Al ben ik geen Gal fan en vindt die laatste foto iets misplaatst, omdat het dier hier ook geflext wordt. Daar is 95% van de boktpaarden niet aan toe. Al laat hij wel een mooie afbuiging zien vanuit de schoft zien
Bovenste foto vindt ik een fijn beeld geven. 3e foto ook, jammer dat ruiter zo naar achter hangt. 4e foto geeft een mooi voorbeen, maar ook hier zal menig bokt paard niet aan toe zijn, maar kan wel een doel zijn. Erg mooi!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:06

Ik denk dat het door het moment komt, want nu ik weer kijk loopt paard op foto 2 wel erg fijn van de hand en heeft de ruiter mooi de hand voor staan

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:09

En deze:
Achterbeen grijpt wel ver naar voren, maar de aanleuning is nog niet helemaal fijn?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:13

Afbeelding

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:13

Supergoed topic! OK dan! Echt heel leerzaam!

Hier rijd ik op mijn verzorgpaard, loopt hij hier over zijn rug?
Afbeelding

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:22

ik vind dit een erg interresant en leerzaam topic! neemt even een abbo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:38

WinBinChes schreef:
Foto 2 is een raar moment. Ik vindt op deze foto het paard namelijk niet mooi vanuit de schoft nageven/afbuigen. (Al kan dat ook door het rare moment komen dat de foto genomen is.) Wat de andere foto's wel mooi laten zien.
Al ben ik geen Gal fan en vindt die laatste foto iets misplaatst, omdat het dier hier ook geflext wordt. Daar is 95% van de boktpaarden niet aan toe. Al laat hij wel een mooie afbuiging zien vanuit de schoft zien
Bovenste foto vindt ik een fijn beeld geven. 3e foto ook, jammer dat ruiter zo naar achter hangt. 4e foto geeft een mooi voorbeen, maar ook hier zal menig bokt paard niet aan toe zijn, maar kan wel een doel zijn. Erg mooi!

Het ging mij idd om het vergelijk tussen de bovenste foto, waar ik het paard fijn vind lopen, en zo te zien heel licht in de hand is, en die foto's met dat spectaculaire voorbeen, maar de rest van het beeld minder is.
Op foto 2 zie je echt het plaatje wat mensen graag willen zien, maar... ik geloof dat het beeld fijner zou zijn als de ruiter iets minder naar achteren zou zitten. Ook vind ik de afbuiging niet mooi. Het paard lijkt idd wel fijn in de hand gesteld te zijn.
Op foto 3 lijkt het paard de rug weg te drukken, en de afstand tussen voor- en achterbenen klopt niet.
Foto 4 is ook zo'n plaatje wat mensen graag zien, ik vond het geen fijn beeld.

@ RK: superplaatje weer. Ik zie veel liever zoiets, dan een voorbeen ver vooruit, maar dat je de balans mist...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:41

Nou gelukkig maar! Zijn we het iig eens!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:42

x Marit, kijk eens aan de hand van driehoekjes en oordeel zelf. Gaan we dan kijken of we het eens zijn.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:43

runningkawa schreef:
Afbeelding

Heel mooi..... Is dit Kawa in de jonge jaren of heb ik het mis?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:44

Nibbit schreef:
En deze:
Achterbeen grijpt wel ver naar voren, maar de aanleuning is nog niet helemaal fijn?

Afbeelding

Aanleuning valt best mee, maar ik denk dat je hier vooral aan tempo contole moet werken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:46

Yamcha schreef:
Het ging mij idd om het vergelijk tussen de bovenste foto, waar ik het paard fijn vind lopen, en zo te zien heel licht in de hand is, en die foto's met dat spectaculaire voorbeen, maar de rest van het beeld minder is.
Op foto 2 zie je echt het plaatje wat mensen graag willen zien, maar... ik geloof dat het beeld fijner zou zijn als de ruiter iets minder naar achteren zou zitten. Ook vind ik de afbuiging niet mooi. Het paard lijkt idd wel fijn in de hand gesteld te zijn.
Op foto 3 lijkt het paard de rug weg te drukken, en de afstand tussen voor- en achterbenen klopt niet.
Foto 4 is ook zo'n plaatje wat mensen graag zien, ik vond het geen fijn beeld.

@ RK: superplaatje weer. Ik zie veel liever zoiets, dan een voorbeen ver vooruit, maar dat je de balans mist...

Ook zie je idd erg goed dat verhoudingen in achter en voorbeen niet kloppen. Wat je zegt over de ruiter tever naar achteren, waarschijnlijk als hij voor het middelpunt gaat zitten dat het plaatje dan wel klopt. Dan kan het van achteruit ook mee komen. Nu drukt hij met zijn zit het achterbeen weer terug, terwijl je hem juist naar voren wil hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:49

WinBinChes schreef:
Nou gelukkig maar! Zijn we het iig eens!

Dat zijn we ook Knipoog Maar om de zelfde reden als jij ben ik dus geen fan van Edward Gal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:54

Deze foto had ik als eerste willen plaatsen:
Afbeelding

Wederom geen spectaculeir voorbeen, wel balans, een paard dat fijn in de hand gesteld is, en de galop heeft een goede bergopwaartse kwaliteit... dit vind ik dus een mooie galopfoto...