muziek in tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:19

ik rijd ook graag met muziek altijd maar een oordopje in want anders kan ik me niet genoeg meer consentreren

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:19

Toen ik nog op een eigen paardje reed, had ik altijd de radio aan, of als ik buiten reed, m'n ipod aan. Nu rijd ik alleen in lessen, dus doe ik dat niet meer.

x

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:51

ik rijd nooit met muziek in mijn oren, ik zou wel een radio willen neerzetten, maar dan heb ik stroom nodig...Tong uitsteken mp3dopjes lijken me zo onhandig als je aan het rijden bent, dat ze uitvallen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:17

Ja ik doe het wel Ja
Vind het veel fijner anders is het zo stil in de bak (vooral als je alleen rijd)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:32

ik doe het niet. ik vind dat als ik aan het rijden ben dat ik met muziek gewoon niet oplet! ik wil altijd 100% de aandacht aan mn paardje voor die 3 uurtjes per dag dat ik bij hem ben.. en de andere 21 uur kan ik muziek luisteren zoveel ik wil:P

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:32

ik heb het ook wel een paar gedaan, nu niet meer(ik sta nu op een te nette stal daarvoor Tong uitsteken) wel een beetje gevaarlijk, als je hem een beetje te hard heb staan dan hoor je niet goed of er wat tegen je gezegd wordt ofzo.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:55

ik doe het ook wel eens met mn telefoon, 1 oordopje in.
merk wel dat ik dan vaak zelf ontspannender ben, maar als ik eenmaal lekker aan het rijden ben met leuke muziek stop ik ook moeizamer..

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:28

Bij ons in de bak hangt er een muziekbox in elke hoek Lachen
Lekker ontspannend Haha!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:32

ikheb alleen muziek in op de ruin, daar weet ik zeker van dat hij braaf is (behalve af en toe wat idioot steigeren)

erg leuk om op een techno versie van les lacs du connemara te wijken in draf Haha!

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:26

als je echt serieus aan het rijden bent, lijkt het mij ondenkbaar dat ik dan gestoord wil worden door rare bonkende muziek in mijn oren.
maar een fijn, rustgevend achtergrond muziekje in de binnenbak (klassiek) dat rijd wel lekker.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:08

In een binnenbak vind ik af en toe de muziek aan niet erg, wel leuk voor de afwisseling zelfs. Ik merk dat Royal het ook wel leuk vind en het ritme van de muziek oppakt.
Maarja, aangezien ik geen binnenbak tot mijn beschikking heb en altijd buiten rij (op die paar keer in de winter na) heb ik dus geen muziek. Een radio bij de buitenbak doe ik de buurt niet aan, wordt vast niet gewaardeerd. Een mp3 speler vind ik het stomste wat er bestaat, kan men dan niet 1 uurtje zonder muziek? Met die doppen in je oren hoor je niks van wat er om je heen gebeurd, je paard kan de muziek niet horen dus op het ritme rijden werkt ook niet.
Dus nee... mp3 of ipod komt bij mij niet op het paard!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:09

Wauw, dat vind ik wel een kick idee.
Aangezien ik alleen maar le sheb als ik rijd niet erg handig voor mij, maar als ik een buitenritje ga maken zekers!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:18

Jij wil tijdens een buitenrit een mp3 mee? Haha dan hoop ik voor derest van de weggebruikers dat ze je niet tegenkomen. Sorry hoor, maar dat is toch het meest onverantwoordelijke wat je kan doen? Wanneer is het nou het belangrijkste om wat te horen, in het verkeer toch zeker?! Zelfs op de fiets wordt mp3 afgeraden, maja half fietsend NL doet het toch... maar een fiets is een ding en een paard niet. Ik hoor toch graag die skeeleraar aankomen achter me, vóórdat mn paard dr van schrikt en ik daar nog weer harder van schrik...
Nee, belachelijk idee een mp3 te paard in het verkeer Sigaar

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 01:39

Ik rijd in de bak meestal met mp3 dan heb ik het idee dat ik zelf wat meer ontspan ook merk ik dan dat ik eigenlijk meer doen dan normaal dan pas ik precies het tempo aan op de muziek. Toen m'n paard ergens anders stond reed ik vaak met de radio aan.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 02:11

ik rij bijna altijd met muziek, dan kan ik me afsluiten van de buitenwereld en beter mn paard onder me voelen Lachen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 08:20

Royaltjuh schreef:
Jij wil tijdens een buitenrit een mp3 mee? Haha dan hoop ik voor derest van de weggebruikers dat ze je niet tegenkomen. Sorry hoor, maar dat is toch het meest onverantwoordelijke wat je kan doen? Wanneer is het nou het belangrijkste om wat te horen, in het verkeer toch zeker?! Zelfs op de fiets wordt mp3 afgeraden, maja half fietsend NL doet het toch... maar een fiets is een ding en een paard niet. Ik hoor toch graag die skeeleraar aankomen achter me, vóórdat mn paard dr van schrikt en ik daar nog weer harder van schrik...
Nee, belachelijk idee een mp3 te paard in het verkeer Sigaar

ben ik met je eens, geen muziek in het verkeer indd. vind ik ook te gevaarlijk.

maar om even terug te komen op je vorige post:
als je 1 dopje in je oren hebt, je rijd vrijwel altijd in je eentje in de bak (in mijn geval) en heb de muziek niet op bonk-stand staan, kan dat toch?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:06

Heb nog nooit met Ipod gereden maar schijnt wel heel ontspannend te werken om muziek te luisteren tijdens het rijden dus ga het maar is uitproberen binnenkort. In de bak dan, buiten vind ik het te gevaarlijk.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:59

Vicky_88 schreef:
ben ik met je eens, geen muziek in het verkeer indd. vind ik ook te gevaarlijk.

maar om even terug te komen op je vorige post:
als je 1 dopje in je oren hebt, je rijd vrijwel altijd in je eentje in de bak (in mijn geval) en heb de muziek niet op bonk-stand staan, kan dat toch?

Tsja, alles kan. Maar ik heb persoonlijk liever mijn aandacht voor 100% bij mn paard dan dat ik met een half oor ook nog muziek luister. Die 3 uur per dag dat ik op een paard zit kan ik wel zonder muziek.
Ik zie het nut er ook niet van, je bent toch geconcentreerd bezig? Kijk dat je afleding wil tijdens een saaie fietstocht richting stal oke... maar tijdens het rijden heb ik wel wat anders te doen dan muziek aan mn hoofd!
Wat iedereen wil moet iezelf weten, mij lijkt het niks, ik concentreer me liever alleen op het paard.

Mereltje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:18

Ik zou zelf nooit met een mp3-speler rijden, omdat ik dan niet meer helemaal met m'n gedachten bij mijn paard ben en omdat ik dan onbewust op de maat van de muziek ga bewegen Knipoog
Ik heb trouwens nog nooit tijden het rijden gedacht: 'wat zou het fijn zijn als ik nu muziek had.'

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:17

mijn mp3 speler is kapot maar anders zou ik het wel doen denk ik:j
ik rij wel zo'n beetje altijd met de radio aan.. vind het heerlijk beetje muziek luisteren en lekker ontspannen rijden Haha!

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:40

vond het soms wel lekker om op muziek te rijden

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:21

Ik doe muziek op wanneer ik daar zin in heb en dat is niet heel vaak eigenlijk.

Soms doe ik ook welleens muziek op als ik buiten ga rijden. Dan ga ik echter wel het bos in en uiteraard niet het verkeer in. Overigens staat hij ook niet zo hard dat ik niks anders meer hoor. Ik hoor dus gewoon krakende takken ed. Verder weet ik precies wanneer mijn paard afgeleid is. Oren naar achter gericht, hoofd/nek beetje schuin. Dan kan ik zelf om me heen kijken wat voor kabouters er in het bos lopen.

En soms doe ik muziek op in de bak, maar meestal vindt ik het maar een gepruts met dopjes die om de zoveel tijd uit je oor vallen en snoertjes als je, je jas uit wilt doen enzo.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:26

Ik rijd ook graag met muziek aan..
Zeker omdat ik vaak alleen rijd, dan vind ik het al gauw 'saai'.
Op de manege hadden we een radio bij de bak. Alleen op de pensionstal (nog) niet. Daarom rijd ik met een oortje van mijn MP3 in. Gewoon zachtjes volume, als ik heel geconcentreerd bezig ben hoor ik de muziek toch bijna niet meer.. Want dan ben ik met mijn paard bezig..
En soms is het gewoon fijn om even wat muziek te hebben, kan je toch wat oefeningen doen enzo. Gewoon leuk ter afwisseling.. Lachen

Edit: Ik lees trouwens geen MP3 in het verkeer/buiten omdat dat andere weggebruikers in gevaar brengt..
Maar als je eens wist hoeveel (jongeren) fietsers, voetgangers en jonge automobilisten in trance zijn van hun muziek in het verkeer dan zou diegene met muziek op paard buiten echt niet buiten de boot vallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:30

Ik heb geen muziek aan, ik rij met meerderen in een bak en wil ook kunnen horen waar de rest is. Een oortje kan in mijn ogen nog net, maar je compleet afsluiten voor de buitenwereld door die MP3 speler vind ik onverantwoord, helemaal op buitenritten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:30

Ik rij nooit met mp3 speler, dat vind ik echt niet fijn rijden. Ik wil graag horen wat er om me heen gebeurd en wat m'n pony ook zou kunnen horen en eventueel van zou kunnen schrikken.