Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anita87 schreef:Ik zit vaak vol verbazing te lezen hier op bokt, hoevaak er wel niet gezegt word; mijn paard doet dit of dat, mijn paard kan het niet, mijn paard wil niet nageven, (bijna) nooit lees je dat de ruiter zich bewust is dat de fouten die een paard maakt bij de ruiter ligt.
Een paard wat in de wei loopt maakt geen taktfouten hoor, zet ook de rug niet vast etc.
Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik mijn paard overal de schuld van gaf en hier heb ik heel erg spijt van, want ik weet nu donders goed dat het MIJN fouten zijn. Gelukkig heb ik nu een hele goede instructeur, die naast het lesgeven ook een groot deel theorie geeft. Paardrijden is zó veel meer als veel mensen denken.
Ik wil niemand aanvallen, maar ben benieuwd of meer mensen dit hebben?
Mensen die ook bezig zijn met het hoe en waarom? Scala der.. het is zo interessant allemaal...
ben benieuwd naar reactie's.
groetjes

Maar het is wel de ruiter die dit dan moet oppikken en herstellen. De schuld aan het paard geven vind ik altijd heel fout, maar een paard die uit zichzelf diep loopt, is dat dan ook de fout van de ruiter? Of is het een fout van het paard die de ruiter hoort te herstellen? 
KiWiKo schreef:fout ligt altijd bij de ruiter![]()
ook al is het paard zo naar, dan alsnog ligt de fout bij de ruiter
xMarit schreef:Ik denk dat het inderdaad wel waar is dat de fout altijd bij de ruiter ligt, hoewel paard en ruiter natuurlijk allebei niet foutloos zijn zegmaarMaar het is wel de ruiter die dit dan moet oppikken en herstellen. De schuld aan het paard geven vind ik altijd heel fout, maar een paard die uit zichzelf diep loopt, is dat dan ook de fout van de ruiter? Of is het een fout van het paard die de ruiter hoort te herstellen?
maar mijn pony schrikt vaak vlug van vanalles bijv. als er duiven opvliegen ookal zit ik heel ontspannen en praat ik tege hem. wat kan ik dan doen ? dan is het toch niet mijn fout of licht dat aan mij? KiWiKo schreef:ne hoor, paarden weten het in de regel wel![]()
het zijn de mensen die moeten om leren gaan met het wezen paard
Celia schreef:Wat moet ik mij dan voorstellen als mijn pony te koppig is om een volte te maken? Medisch helemaal gekeurd, ook tanden zijn bijgewerkt. In het begin wou ze geen voltes maken hoor, maar nu gaat dit allemaal goed.