. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 

Elke87 schreef:Ben het echt helemaal eens hier met iedereen die zegt, dat rustig aan en niet al te veel prestatie gericht in begin goed is voor je paard. Sowieso zijn hele leven niet al te prestatie gericht rijden, je paard moet er ook lol in hebben.
Wil zelf mijn paard ook pas met 4 inrijden. Eerst rustig aan de basis werken. En pas wedstrijden gaan rijden als hij eraan toe is.

ik ben de tel kwijt.. hoeveelste topic hierover?. Ik ben nu met me 3jarige bezig had het had echt later gemogen, maar als je al zo lang niet gereden hebt is het geduld ook een beetje op, ik vind persoonelijk 3,5 jaar een mooie leefdtijd.. _Sammy_ schreef:maar als je al zo lang niet gereden hebt is het geduld ook een beetje op,
Daar hebben ze een heel mooi woord voor uit gevonden. ----> Egoistisch <------ Sammie schreef:_Sammy_ schreef:maar als je al zo lang niet gereden hebt is het geduld ook een beetje op,
Daar hebben ze een heel mooi woord voor uit gevonden. ----> Egoistisch <------
Dancie schreef:Ben ik het wel mee eens. Het had wel wat aardiger gezegd mogen worden, maar ongeduld is wel vaak de reden dat paarden te vroeg worden ingereden...idd of dan moedt jee een ouder paard kopen maar niet omdat jou geduld op is erop gaan rijden.
Breitling schreef:ieder paard is pas op dezelfde leeftijd volwassen hoorIk vind dat je ook naar je paard moet kijken. Net als mensen is het ene paard eerder volwassen als het andere paard.
De 1 kan met 4 jaar nog een baby zijn terwijl een ander paard al flink paard is geworden. Voor 3 jaar beginnen met een paard vind ik gewoon not done
Er zijn wel paarden die er eerder volwassen uitzien, maar bij ieder paard sluiten de groeiplaten in de rug pas op 6-jarige leeftijd, sommige rassen later.Dancie schreef:idd of dan moedt jee een ouder paard kopen maar niet omdat jou geduld op is erop gaan rijden.