antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spot

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:14

Sorry RK, ik kan echt geen verschil tussen en Anky en die van MIJ. Op alle twee de foto´s vind ik schouder, elleboog en hak 1 rechte lijn en mooie teugelvoering.

Maar ja misschien ben ik wel bevooroordeeld. Heb je trouwens alleen de opstartpagina gezien, of ook even verder gekeken. Ik zeg, de stite is wel nog in maak. Zal haar daar ook weers eens op aanspreken, dit is geen goede reklame (maar ja ze heeft het ook zooooo druk, om mensen goed te leren paardrijden Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:15

verder doen alleen longeer foto's het

ik ga ff kijken of ik kan fotosoepen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:28

Als je de lijn van de teugels doordtrekt hoort deze de onderarm te volgen
Dat hoort als het ware 1 lijn te zijn Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:39

runningkawa schreef:
Als je de lijn van de teugels doordtrekt hoort deze de onderarm te volgen
Dat hoort als het ware 1 lijn te zijn Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Ja en wat gaat er nou mis op foto 1 dan? Kan je met dat eens uitleggen? En dan heb ik het niet alleen over de teugelvoering, wat kan dit paard volgens jou nou niet fatsoenlijk uitvoeren?

Hoewel ik vind dat dit ook geen goede foto is van Anky hoor. bit- elleboog en hand op een lijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:41

wat er mis gaat, dat de verbinding naar de mond toe niet geod is
Dat hoort ook gewoon netjes te zijn Lachen
Ander kun je te hard in de hand zijn, niet goed voelen wat het paard daar aangeeft
Dus erg belangrijk

Wat is er mis met de foto van anky?
Daar kun je de lijn erg mooi doortrekken, dus een mooie verbinding

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:46

Ik wou al zeggen, wat is er dan dat het een slechte foto is bj Anky. Verder vind ik dit wel een prettige discussie, mensen komen met argumenten en blérren niet alleen hun IK VIND VAN NIET!!! best intressant, dus ik blijf weer meelezen.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:06

Farouche schreef:
Ik wou al zeggen, wat is er dan dat het een slechte foto is bj Anky. Verder vind ik dit wel een prettige discussie, mensen komen met argumenten en blérren niet alleen hun IK VIND VAN NIET!!! best intressant, dus ik blijf weer meelezen.

Ik zeg niet dat het een slechte foto is, ik vind het een mindere foto.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:23

runningkawa schreef:
wat er mis gaat, dat de verbinding naar de mond toe niet geod is
Dat hoort ook gewoon netjes te zijn Lachen
Ander kun je te hard in de hand zijn, niet goed voelen wat het paard daar aangeeft
Dus erg belangrijk

Wat is er mis met de foto van anky?
Daar kun je de lijn erg mooi doortrekken, dus een mooie verbinding

Ik begrijp je wel RK, maar ook dat is een moment opname. Maar als je het zo idd neerzet is het verkeerd, ben ik met je eens. Alleen wat ik bedoelde is, kan jij mij uitleggen wat dit paard hierdoor minder kan? En niet alleen met ja dat is niet netjes, want zo kan ik er nog wel 10 opzoeken, van andere bekende ruiters wat niet netjes is. Dat van dat voelen weet ik ook wel, maar durf mijn handjes ervoor in het vuur te steken, dat deze dame niet hard in de mond is en zeer zeker aanvoelt wat het paard aangeeft.

Maar het hoort niet, ben ik met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:56

De ruiter kan daardoor minder voelen, paard kan daardoor van alles minder Lachen

zet je dan een website op om jezelf te promoten en ook nog eens neer dat kleinigheden een verschil maken...zet dan een correcte foto neer, niet 1 waar de verbinding hand mond niet goed is...is zelfs meer dan een kleinigheidje Knipoog
Vind ik dan een beetje, dom? Nee, is niet het juiste woord, maar ik zou als ik meer van die foto's zou zien geen interesse meer hebben

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:02

Hahaha, moet je sommige filmpjes bekijken. Als buitenstaander begrijp je echt niet wat er gebeurt, trouwens als insider af en toe ook niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:03

Fimpjes waarvan?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:05

Van ruiters op de site van Antoine. Sommige zijn echt niet om aan te zien en duidelijk niet als promotiemateriaal geschikt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:06

Sjips, ik kom er net achter dat jullie het over een andere site hebben. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:08

Maar wordt dat dan geplaatst?
Als ik reclame zou maken pak ik toch echt de betere foto's van mezelf of de klanten, niet de slechte.
En misschien heb ik dan zo'n kronkel gedachte door dan te denken, dat zijn dan al de betere omdat het promotie is...hoe zou het slechte eruit zien?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:14

AdB heeft zelf ook een stevige kronkel en een enorm ego, hij wijst iedere kritiek van de hand. Heerlijk lijkt me dat als je zo tevreden bent met jezelf. Tong uitsteken

Op de filmpjes zie je "voor" en "na" en meestal is "na" na een training van een week of zo. Uiteraard staan er alleen afgeschreven paarden op film en dan is het wel weer knap wat hij laat zien, maar hij krijgt zo wel de naam dat hij uitsluitend met kneuzen (zowel paarden als ruiters) bezig is.
Zijn leerlingen die lesgeven, zijn vaak een stuk minder streng in de leer en niet altijd bezig met verreden of afgekeurde paarden, maar geven ook wedstrijdruiters les.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:16

Over die handhouding. Nu moet je eens voor de leut op google plaatjes zoeken van Oliveira. (die staat toch op adb z'n site vermeld hé?) Die doet het vaak ook Nagelbijten / Gniffelen

edit: Branderup blijkbaar ook. Mmm, is het iets klassiek ofzo?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:27

Yep, heb ik al eerder in het topic gezegd waar die handhouding voor dient. Niet om je paard op de achterhand te zetten, maar om te sturen vanuit de mondhoeken en geen druk op de lagen uit te oefenen. Hoezo paardvriendelijk? Knipoog

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:55

*sammie75*
jij ziet mij verkeerd het is echt niet zo dat ik 100% tegen adb ben want hij zegt goede dingen ik snap alleen de hype er omheen niet. zoals al veel mensen in dit topic zeggen er zijn nog veel meer manieren die naar het rechtrichten lijden het is neit alleen hij die het kan. het gaat mij ook neit alleen om het handen hoog enz ik noemde maar voor beelden ik zie echt wel in dat hij ook goede dingen zegt maar zoals ik al eerder zei ik snap neit dat hij word "aanbeden". de goede instructeurs die zullen je het goed aan de ruiters ujitleggen dat je paard pas kan gaan lopen als hij recht is. ik heb dit zelf ook al ervaren dat mijn paard veel beter ging lopen met een andere instructrice dan adb en deze heeft ook eerst mij mijn paard laten rechtrichten maar dan op een andere manier dan hoe adb het verteld en natuurlijk zullen er overeenkomsten zijn want anders zou er ook weer iets niet kloppen

dus ik ben echt niet 100% tegen ik snap alleen de hype eromheen niet

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:05

Die snappen meerdere mensen niet, maar wat vind je dan van mijn uitspraak stukje terug.

Stel je paard is bij klinieken geweest en uiteindelijk bijna de doodvonnis gekregen om het zo maar ruw te zeggen. Dan zit je in zak en as want bijv heeft je paard HKO in zwaarste vorm. Je hebt weinig keus. Je grijpt de dingen aan om je paard nog maar te redden, al is het niet meer op wedstrijd niveau maar dat doe je dan toch? En dan zien ze op 't web, site van Antoine. En ze maken afspraak, gaan ermee aan de gang en paard loop rad. Kun je dan wel indenken als diegene, dat hij/zij erg blij is dat er nog iets bestaat om paard in leven te houden. Oke je moet keuzes maken, je kunt op egg bars zetten, tildren laten in spuiten (heb ik allemaal geprobeerd maar hielp niet) en als je dan iets gevonden hebt wat wel helpt wat dan? Ja en dan gaat Antoine met de eer strijken. Ja al had iemand anders het gedaan, had mij niet uitgemaakt. Maar niemand kwam met die raad. Ik dacht ook dat ik goeie instructie had dat op Prix St George niveau liep maar zoals hierboven als vermeld word door medebokker, goed rijden wil niet zeggen dat je goed kunt lesgeven. Dat zijn 2 dingen apart.
Maar goed om lang verhaal kort te maken, kan ik me wel indenken dat er een hype omheen komt, maar voornamelijk door mensen die hem in begin leren kennen. Na verloop van tijdje, leer je die beste man ook kennen en denk je ook het jouwe ervan. Maar goed ik ben niet verantwoordelijk voor zijn uitspraken over ruiters/dierenartsen of klinieken.

Wat ik dus wil zeggen ik kan me indenken dat mensen voor hem strijden. Heb ik persoonlijk ook eerst in begin gedaan. Maar dan ken je hem nog niet zo goed, je weet alleen dat het werkt. Maar zoals ik dus zeg, je denkt dat je bij juiste eind hebt maar dan blijkt dat niet, is door jezelf en door instructie paard aan gort gereden, maar ja je zit dan met een probleem... en dan ga je denken wat kan ik er nog aan doen. Begrijp je wat ik bedoel te zeggen.

Ik ben blij dat ik die man heb mogen ontmoeten, heb er veel van geleerd, maar ik ben mijn horizon aan het verbreden en leer van anderen ook veel en ook hier op bokt lees ik veel dingen.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 17:33

in dit topic is het ook echt neit de bedoeling om een anti adb op te richten om het zo even uit te drukken want zoals ik al eerder zij dat ben ik absoluut neit Lachen
zoals je zelf als laatste zegt ben jij je horizon aan het verbreden en ik wilde precies het zelfde met dit topic ik wilde gewoon andere meningen over adb horen dan wat ik tot nu toe heb mee gemaakt en gehoord omdat je dan een beter beeld krijgt van de adb methode en wat andere mensen er van vinden

als ik jou argumenten lees dan begrijp ik zeker je redenering wel.
ik snap dat je er alles aan wil doen om maar plezier te houden van je paard en natuurlijk het belangrijkste dat je paard er plezier in houd. dat zou ik ook doen ik zou ook stad en land afzoeken om het zo maar even te noemen:) en dat hij dan net de persoon is die jou paard aan het lopen heeft gekregen dan snap ik dat je tegen hem opkijkt. en ik ben het ook zeker met je eens dat sommige instructeurs/instructrice goed kunnen rijden maar het neit goed over kunnen brengen en dat een hoop mensen hun paard aan gort rijden.

maar dat verklaard voor mij niet waarom hij dan zo 'aanbeden' word door mensen en ik beweer ook niet dat iedereen zo er zijn ook mensen die er anders tegen over staan en toch volgens die methode rijden ik trek echt neit iedereen over een kant

veroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:25

Ik heb vorige week een clinic gehad van Antoine de Bodt via school. Vondt hem een zeer onsympathieke man, met een erg kort lontje. Verder wat hij vertelde was niets nieuws. Hij maakt vindt ik misbruik van de naiviteit van mensen die de wanhoop nabij zijn. Omdat zij met hun paard niet meer kunnen rijden door kreupelheid, waarvan hij belooft dat ie dat met bijv 3 dagen weer goed heeft. Ken een aantal voorbeelden, zij waren 1000 euro lichter en het paard was nog slechter dan voor de tijd.
Kijk kan me voorstellen, dat wanneer het een fout is van de ruiter, bijvoorbeeld teugelkreupel dat door een andere manier van rijden de kreupelheid verdwijnt.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:29

veroon schreef:
Ik heb vorige week een clinic gehad van Antoine de Bodt via school. Vondt hem een zeer onsympathieke man, met een erg kort lontje. Verder wat hij vertelde was niets nieuws. Hij maakt vindt ik misbruik van de naiviteit van mensen die de wanhoop nabij zijn. Omdat zij met hun paard niet meer kunnen rijden door kreupelheid, waarvan hij belooft dat ie dat met bijv 3 dagen weer goed heeft. Ken een aantal voorbeelden, zij waren 1000 euro lichter en het paard was nog slechter dan voor de tijd.
Kijk kan me voorstellen, dat wanneer het een fout is van de ruiter, bijvoorbeeld teugelkreupel dat door een andere manier van rijden de kreupelheid verdwijnt.

AMEN!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:32

Mag ik zeggen dat ik wat simpel wordt van de niets zeggende berichten hier?
Kan er dan geen motivatie bij getypt worden? Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:33

@Rk; ik doe het hele topic niet anders. zoek mijn berichten maar na. Echter had ik hier niets aan toe te voegen.
Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:34

Om eerlijk te zijn had ik totaal niet naar de naam gekeken, maar zag gewoon wederom amen staan. En dat heeft er al zo vaak gestaan.