Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_ocalinda_ schreef:Nou, nee hoor, het blijft zo'n heen en geweer gezwam en het is al laat... Ga je zelf altijd zo laat naar bed, Lara?...
flappp schreef:Mmm... nee hoor, het is inderdaad niet arrogant bedoeld, hoor, ik denk ook dat dit eindeloos heen en weer praten is, vandaar...Dus Ocalinda, idd.
_ocalinda_ schreef:Waar komen die richtlijnen vandaan? heb ik iets gemist?... Wie heeft die bedankt?
Enneh.. volgens mij heeft gedrag met alles te maken waarin het paard communiceert! ZE laten ons alles merken maar wij willen het soms niet zien!!!! Paarden pretenderen niks. Ze zijn zeer duidelijk, wij mensen zijn wel eens gehandicapt op visueel gebied. Laten we de rollen omdraaien..
rossebol schreef:flappp schreef:Dat si dus de vraag: Misschien zie jij het niet maar een ander wel?...
nou sorry hoor maar er zijn genoeg paarden waar je het echt niet aan ziet gewoon keiharde doorbijters! pas als het heel erg is zullen ze het je laten zien.
Maar wat jij hier allemaal zegd is echt de grootste onzin
_ocalinda_ schreef:Tja, maarja- deze topic beperkt zich tot het gewicht en de grootte...
Ik zie ook liever een goeie ruiter met een stevige zit en een stuk rust met overgewicht op een paard dan een lichter iemand die constant zit te rukken en stuiteren..
DeniseES schreef:
Ierland schreef:Goeiemorgen! ikke20, volgens de tabel zou je denk ik te zwaar zijn, maar jegeeft aan dat je pony nog prima lopen kan! Geniet ervan, hoor! Wij hadden een oude anglo arabische merrie (wel een grotere, 1,60m) van 25 op stal staan; die moest ik van de DA rijden ivm stijfheid, en ze liep steeds beter. Ik ben ongeveer 1.80m en woog destijds 65 kg. Sommigen vonden het zielig omdat ze (ivm ouderdom) wat doorgezakt was) maar ze brieste er op los!...
russel schreef:DeniseES schreef:
Jij kunt tenminste hulpen geven met je kuiten, anderen prikken, schoppen en duwen met hun hakken. Het is maar hoe je het bekijkt
dat is ook zo, ik hoef niet met sporen of zweep ofzo te rijden, ook geen martingaal of iets in die richting, ik rij ook vaak alleen met een (minimaal) hoofdstel en met een sjabrakje met een longeersingel eromheen ipv een zadel (ook lekker warm s winters!) russel schreef:Zo heb ik een rijprobleem met mijn paard gehad, dacht dat hij het niet kon en iedereen had het maar over aanstellerij en verwend mormel. Toch na lange tijd DA erbij, wel degelijk was er stront aan de knikker. En dat bedoel ik maar. Nooit iets van pijn gemerkt, maar dat had hij wel!!!
Yamcha schreef:russel schreef:Zo heb ik een rijprobleem met mijn paard gehad, dacht dat hij het niet kon en iedereen had het maar over aanstellerij en verwend mormel. Toch na lange tijd DA erbij, wel degelijk was er stront aan de knikker. En dat bedoel ik maar. Nooit iets van pijn gemerkt, maar dat had hij wel!!!
Dat bedoel ik dus, je ziet het er lang niet altijd aan, je kunt wat dat betreft beter het zekere voor het onzekere nemen. Je eigen gevoel is niet altijd een goede graadmeter.
Zazoe schreef:_ocalinda_: Wat een onzin! Als een paard in de kudde aangeeft, dat hij het niet meer aankan, zou hij vatbaar worden voor roofdieren. Een paard geeft dat niet aan! Net zoals een paard soms zijn pijn niet wil laten merken, dat is een teken van zwakte.
Misschien zonder dat jij het door hebt, zit je je paard hartstikke in de weg! Met je benen, die tegen zijn benen aankomen en met je bovenlichaam die hem uit balans brengt.
_ocalinda_ schreef:Zazoe schreef:_ocalinda_: Wat een onzin! Als een paard in de kudde aangeeft, dat hij het niet meer aankan, zou hij vatbaar worden voor roofdieren. Een paard geeft dat niet aan! Net zoals een paard soms zijn pijn niet wil laten merken, dat is een teken van zwakte.
Misschien zonder dat jij het door hebt, zit je je paard hartstikke in de weg! Met je benen, die tegen zijn benen aankomen en met je bovenlichaam die hem uit balans brengt.
maar hij laat het wel zien als die gaat hijgen... dus dan geeft hij het wel aan....