Elke dag rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Re: Elke dag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 09:59

Ja, inderdaad.
Gewoon zeg maar 2 dagen werken, 1 dag een rondje wandelen buiten aan de hand. 3 dagen werken, 1 dag longeren.
Bij wijze van spreken

Happy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:57

Niet elke dag rijden, waarom niet? Gun je paard ook wat afwisseling en een dagje je vrij, wij vinden het ook niet leuk om iedere dag maar hetzelfde te doen zonder een dagje te luieren! Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:01

Happy_ schreef:
Niet elke dag rijden, waarom niet? Gun je paard ook wat afwisseling en een dagje je vrij, wij vinden het ook niet leuk om iedere dag maar hetzelfde te doen zonder een dagje te luieren! Haha!

Het ligt eraan. Als jij elke dag hetzelfde in de dressuurbak doet? Maar ik denk dat mensen die hun paard elke dag rijden ook veel afwisseling doen.. Even naar buiten, longeren, springen ect.
Ik iig wel. Heb dan wel geen dressuurbak oid. Dus elke dag een andere route met de buitenrit.. De andere keer even wandelen of springen ect. En dat uurtje per dag komt ze graag van de wei hoor Lachen .
Anders staat ze daar toch maar gewoon.. En af en toe krijgt ze wel eens vrij, als ik écht niet kan.. Of als het weer verschrikkelijk is Nagelbijten / Gniffelen .

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:02

Op zich vind ik elke dag beweging niet verkeerd, maar als ik een eigen paard zou hebben, zou hij makkelijk 2 a 3 daags per week vrij mogen hebbben.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 19:11

mariska1989 schreef:
Op zich vind ik elke dag beweging niet verkeerd, maar als ik een eigen paard zou hebben, zou hij makkelijk 2 a 3 daags per week vrij mogen hebbben.

JA, inderdaad Maris. Maar het is ook hoe de mens het wilt hebben

_ESMEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:21

ik vind het niet verkeerd elke dag, maar doe het zelf niet Tong uitsteken
Mijne heeft 2 a 3 x per week vrij dan loopt hij de andere dage veel beter Haha!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:24

Als je paard het nodig heeft zou het echt geen probleem zijn om 6x in de week flink te trainen.
Mijn paard houd juist van afwisseling, ik rij hem gem. 4x in de week! afgewisseld met dressuur, springen, longeren en een x naar buiten!

kristel0305

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:32

ik rij zelf meestal 6x in de week omdat hij het wel nodig heeft Knipoog is nogal een heethoofd Tong uitsteken ma zou zoveel mogelijk af probere te wissele en zeker een dag of meer rust. licht aan je pony je merkt vanzelf wel wat het beste bij je pony werkt;)

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:13

Ik rij zelf maar 3x per week.

Ik vind het net als bij mee een mens ik kan ook geen dagen achter elkaar in de boeken zitten.
Waarom een paard dan wel.

Het verschild ook wel per paard vind ik.
Maar ik 3X per week meer niet klaar. Hyper!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:17

MissVanna schreef:
Ik rij zelf maar 3x per week.

Ik vind het net als bij mee een mens ik kan ook geen dagen achter elkaar in de boeken zitten.
Waarom een paard dan wel.

Het verschild ook wel per paard vind ik.
Maar ik 3X per week meer niet klaar. Hyper!

Een paard hoeft ook geen uren achter elkaar 'in de boeken te zitten'. Wat is nou 1 uurtje naast 23 uur luieren?? Ik denk dat een paard het juist leuk vindt, een uurtje afwisseling per dag!!
Nou rij ik zelf niet elke dag, omdat ik helaas ook nog moet werken enzo... en het weer werkt niet altijd mee.

Als wij als mensen 8 uur per dag werken dan is het wel eens lekker om een dagje vrij te hebben! Maar ik heb nu een week vakantie en verveel me nu al! Ik zou best minimaal een uur per dag iets nuttigs te doen willen hebben (naast het huishouden).

Maar elke dag een loodzware training lijkt me ook niet goed nee. Maar je kunt ook es met 20 min. denken, oke hij is lekker los en loopt braaf, dit was het voor vandaag! Of een leuk bosritje voor de verandering.
Maar ik denk niet dat het zielig is voor een paard om dat ene uurtje per etmaal iets te moeten doen hoor.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:51

Ik rijd of elke dag, of 6 × en dan 1 dag er gewoon uit. Want met de hele dag op stal doe ik mijn pony geen plezier! Dat merk ik nu vooral, hij staat op stalrust en hij schrikt veel sneller dan normaal (ja gewoon op stal) en hij wil de stal uitlopen ed

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:53

ik rijd maandag woensdag donderdag zaterdag (soms zondag) vind ik meer dan zat je pony heeft ook wel een dagje rust nodig:)

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:39

Ik denk dat het vooral aan het paard zelf ligt.
Als het paard zin heeft om te trainen en er behoefte aan heeft om iedere dag te lopen heb ik er niks op tegen.
Maar als het paard behoefte heeft om ook een dag/een paar dagen uit te rusten, vind ik dat dat ook gerespecteerd moet worden en dus ook aan de behoeften van het paard gedacht moet worden.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:52

Afwisseling is goed, en een paard vind één dag rust in de week ook weleens fijn. Lachen
Denk dat zelfs een paard wat het leuk vind om te trainen weleens een dagje rust verdient. Ja

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:43

ik vindt dat elk paard minimaal 1 dag in de week rust verdient

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:34

Ik rijd 2 a 3 keer in de week en vaak longeer ik haar ook goed en af en toe een dag rust.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:12

wennie19 schreef:
ik vindt dat elk paard minimaal 1 dag in de week rust verdient

ja., inderdaad. Tenzij je paard dan een andere dag heel druk wordt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:15

Ik dressuur, ik spring, ik longeer en ik gooi los. Komt geregeld voor dat ik in een week maar 2 of 3 keer rijd maar ook dat ik 6 keer rijd. Ligt aan de omstandigheden en nu ook het weer, ga echt niet rijden met 30 graden, dan ga ik stuk!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:21

Ja, inderdaad. Daar ligt het ook aan ja. Als het boven de 25 graden is ga ik nit overdag rijden

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:26

Ik kan mijn 6-jarige nog niet eens elke dag rijden, dat gaat bij hem gewoon niet.
Meestal rijd ik zo'n 4/5 keer in de week.
Als ik wedstrijd heb train ik meestal 5 keer.

Over een dagje wei gesproken, die van mij staat elke dag op de wei en ik vind dat alle paarden op de wei of iig buiten horen te staan.
Waarom laat je je paard in hemelsnaam binnen staan?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:31

Ja, inderdaad.
's nachts binnen in de winter is niet zo heel erg vint ik. Maar in de zomer niet

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:33

Zeker in de zomer niet nee, dan staan ze alleen maar weg te stomen in hun stallen.
Alhoewel, als je een goed geventileerde stal hebt en alle paarden staan binnen dan is het overdag (met die hitte) misschien iets lekkerder.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:36

Inderdaa.dOok bij manege's staan ze vaak binnen met warm weer.

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:33

ik rij deze week wel elke dag, me paard moet ff een beetje beweging hebben,, volgende week ben k er niet dus kan ze ook niet bereden worden Knipoog
normaal rijd ik of elke middag/avond, maar niet elke dag mijne krijg wel s een rust dag ofso:D of gewoon een ontspannen buitrit Haha!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:06

Ik rijd ook vrijwel elke dag, of ik ben in ieder geval wel elke dag bezig (ongeveer 5 keer rijden zeg maar, en dan de rest longeren of iets anders). Mijn paardje is drie jaar, en je moet iedereen ns horen als ik zeg dat ik elke dag bezig ben. Ach, wat ben ik een mishandelaar, zeggen ze dan Clown .Ze snappen niet dat mijn paardje het helemaal niet erg vind, en dat ik het doe om regelmaat van werken bij haar aan te leren. Ze is jong ja, en ik pas het rijden ook gewoon aan aan haar kunnen. Langer als een half uurtje rijd ik nóóít. Ben ik nou slecht bezig? Zolang zij het aankan, en ook laat merken dat ze het leuk vind om te doen, kan ik toch gewoon lekker doorrijden met haar? Goed, dat moet ik even kwijt Clown

Edit: Ze heeft wel elke dag een dagje waar ik alleen poets en wandel etc Lachen