Piercing en Paarden !?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Re: Piercing en Paarden !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:36

Oke, een disussie, reageer dan even op mijn punten Lachen

Sommige piercings groeien binnen een uur dicht. kun je dus niet uit doen.

Waarom is in een hempje rijden erger dan in een T-shirt?
Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor hempje, ik heb ook hempjes aan maar dan wel op normale hoogte en ik heb dus misschien (een heel klein) beetje inkijk, maar dat zie je overal Lachen En schommelende borsten heb je ook in een T-shirt maar dat ligt aan de berijder zelf, niet aan het dragen van een hempje Lachen

SophievdV

Nou jongens, beetje rustig aan Lachen

Het gaat toch niet om persoonlijke zaken? Zullen we de relatie tussen de TS en haar moeder hier buiten laten? Is vrij offtopic lijkt mij zo...

Zoals de TS eerder aangaf, zijn het niet de piercings zelf die onhygienisch zijn, maar de omgeving waarin je je bevindt als je met paarden omgaat. En dat, met een pas gezette piercing, zou wel eens problemen op kunnen leveren.
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 09-05-07 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

MisMartine schreef:
Ik heb voorderest niets meer te zeggen, mijn argumenten zijn op. Volgensmij vind iedereen dat het gewoon is om met piercings (en topjes) te paard te gaan.

Wat is daar dan niet gewoon aan? We leven in 2007, piercings en topjes zijn geen taboe meer... Wat is er verkeerd aan te laten zien wie en hoe je bent? Waarom zou je jezelf niet mogen zijn? Omdat iemand zegt dat dat niet kan, gehoord heeft dat het verboden is?
Zolang jij doet waar je je goed bij voelt hoef je je geen zorgen te maken over mensen met piercings en topjes. Mocht je het echt zo erg vinden, wees dan blij dat jij geen piercings hebt en geen topjes draagt, dan geef je er nog een positieve draai aan ook.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:37

Dus iemand die een piercing in zijn gezicht heeft, en een cap op heeft ziet er gek uit?

roxiie

Verboden vind ik te zeerste overdreven, dat moet iedereen toch lekker helemaal zelf weten. Mensen er op attenderen dat het onhygiënisch is kan zeker geen kwaad. Maar daarna ligt het toch echt bij je zelf Lachen

Nienke86

Heb niet alles gelezen maar vind het best wel onzin zeg Bloos
Niet omdat ik zelf wenkbrauw heb, en kin gehad heb.

Of gaat het al niet meer over piercings haha Tong uitsteken
Zal even wat meer lezen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:37

Berdientje schreef:
Mag ik vragen wat volgens jou dan het verschil is tussen een piercing en een oorbel? Gestoord

Niets, een oorbel is netzo als een tongpiercing een doorboring door de huid. Maar ik daar heb ik geen problemen mee.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:38

En je hebt toch zelf wel eens een wondje gehad en tegelijkertijd met paarden omgaan of gaan paardrijden?

das viezer dan dat je een piercing hebt wat genezen is Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:38

MisMartine schreef:
Berdientje schreef:
Mag ik vragen wat volgens jou dan het verschil is tussen een piercing en een oorbel? Gestoord

Niets, een oorbel is netzo als een tongpiercing een doorboring door de huid. Maar ik daar heb ik geen problemen mee.

WAAROm heb je dara dan geen problemen mee?

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:40

Zou een topje onhygienisch zijn? Is toch juist veel frisser als het warm weer is?

Hackie

Enne: De meeste doen dan een kleine pleister over de piercing als het nog een wondje is hoor Lachen

flubjuh

Op de meeste maneges mag je niet met topjes rijden en met oorbellen (ringen) ook niet.
Maar dat heeft als reden voor bescherming tijdens een val.

Ik ben het niet met jou eens omdat jij het onhygiënisch vind. Ik heb zelf ook een neus en navel piercing en heb geen last van onstekingen ofzo door de paarden.
Wel ben ik van mening dat het ook gevaarlijk kan zijn met rijden. En dan bedoel ik door een val of zoiets dergelijks waarbij je ergens aan kan blijven hangen.

Maar al met al.. Ik haal me piercings er niet uit tijdens rijden (soms rij ik zelfs met oorbellen Vingers aflikken) , Als het te warm is rij ik ook gewoon in een topje op mijn vp (niet op de manege waar ik rijd want daar mag het niet).

Ik vind het ook een beetje raar als iemand zou zeggen dat het niet mag vanwege de hygiëne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:41

Kreeg van mijn piercer te horen dat ik dat vooral niet moet doen tijdens het heelingsprocess. Een pleister er over heen.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:41

nikkiej_86 schreef:
Heb niet alles gelezen maar vind het best wel onzin zeg Bloos
Niet omdat ik zelf wenkbrauw heb, en kin gehad heb.

Of gaat het al niet meer over piercings haha Tong uitsteken
Zal even wat meer lezen

Gaat nog wel over piercings hoor.
En over topjes, ha ha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:42

Ze mag van mij ook zónder topje op paard gaan maar denk dat je daar meer commentaren over gaat krijgen dan als je met topje gaat...Maar dat kan ook aan mij liggen btw...Heb haar idd nog niet al te sterke argumenten zien gebruiken en hm...ook ik moet denken aan een bepaalt geloof of een moeder die haar dochter dingen wijs maakt om haar te ''beschermen'' Schijnheilig

Judith; nope want dan kweek je een broeihaard van bacterïen. Gewoon netjes elke avond ontsmetten zolang het aan het helen is en je krijgt geen problemen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-05-07 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:43

Judith_ schreef:
Kreeg van mijn piercer te horen dat ik dat vooral niet moet doen tijdens het heelingsprocess. Een pleister er over heen.

Moet je ook niet doen. Het is juist beter om het onbedekt te laten zodat het kan helen anders heb je juist meer kans op ontsteken, omdat het dan gaat broeien onder zo'n pleister.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:43

Suuskipje schreef:
nee ik vind van niet.. het is ieder zijn eigen keus om een piercing te nemen en iemand iets verbieden wat diegene mooi vind, vind ik absurd.

Indd, Knipoog

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:44

Waarom kunnen oorbellen dan wel en piercings niet? Zijn oorbellen wel hygienisch? (heel met paardenw erken is onhygienisch, maar okay Rolleyes)

En heb je nou WEL een mening of GEEN mening? Verward

MisMartine schreef:
Over die topjes. Ik heb daar geen mening over geven volgensmij. Alleen die van mijn moeder. Maar het is een regel van het bestuur op de club en ik ben zo maar "opgegroeid" dat topjes te paard "verboden" is.

En piercings vind ik onhygiënisch vanwege het mogelijke feit dat er stof, zand, haren, schilfers enz acher kan komen.

*Met cap op vind ik het er een beetje raar uitzien (maar dat heeft niets met hygiëne te maken, dus gebruik ik niet als argument. Wánt dit is mijn mening Lachen

MisMartine schreef:
Okee, niemand is het dus met mij eens. Laat ik eens de kant van de duivel kiezen.

Piercings zijn niet hygiënisch vanwege het feit dat het mogelijk is om ontstekingen te krijgen van het zweet, haren, zand, schilfers enzovoort.

Topjes is al zo goed als verboden en dat vind ik maar goed ook. Je hoort je niet te "verkopen" op het paard. En "bloot" gaan is strafbaar, te paard ook

* Ik speel nu de kant van de duivel Clown

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:44

MisMartine schreef:
Okee, niemand is het dus met mij eens. Laat ik eens de kant van de duivel kiezen.

Piercings zijn niet hygiënisch vanwege het feit dat het mogelijk is om ontstekingen te krijgen van het zweet, haren, zand, schilfers enzovoort.

Topjes is al zo goed als verboden en dat vind ik maar goed ook. Je hoort je niet te "verkopen" op het paard. En "bloot" gaan is strafbaar, te paard ook

* Ik speel nu de kant van de duivel Clown

Zal ik je wat gaafs vertellen Haha!
Ik heb wel in men bikini paard gereden owow Bloos
Lekker zwemmen met het paard.
Niet op de wallen ofzo VerwardIk vind dit een erg vaag topic.
Als je in topje wilt rijden doe je dat toch lekker.
Als ik in een topje door de stad loop 'verkoop' ik men eigent och ook niet ?

En piercings heb genoeg gehad weer paar eruit gehaald en komen snel nieuwen bij Haha!.
Vind het mooi, dat is iets persoonlijks, maar paardrijden met piercings is niks mee hoor.
Iedern zijn eiegn hoor niet moeilijk doen over truitjes en piercings te paard..

pppff word mij bijna te moielijk om over zoiets na te denken Cool

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:45

MisMartine schreef:
Marijkjuh schreef:
Laatst werd ook al gemeld dat in een spagettitopje op les verschijnen niet kan Nagelbijten / Gniffelen
Ik zal wel te modern zijn.

That's true. Het is eigenlijk verboden om met topjes te paard te gaan.

(Ik heb het gehoord van een bestuurslid van mijn vereniging)

Dan ga je toch lekker in je skipak inclusief bivakmuts en gewapend met een flesje antibacteriële zeep naar je paard toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:47

Tsjah, dan is het misschien verboden op jouw club. Tijdens mijn wedstrijden moet ik ook 'enig mouw' aan hebben.

Maar om nou verder niet te mogen rijden in een hempje.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:47

mencis schreef:
Judith_ schreef:

Moet je ook niet doen. Het is juist beter om het onbedekt te laten zodat het kan helen anders heb je juist meer kans op ontsteken, omdat het dan gaat broeien onder zo'n pleister.

Oke, dan trek ik mijn berichtje terug Lachen

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:49

Idd net als een wondje kun je beter lucht bij laten komen zeg maar dan heelt het sneller Knipoog.
Ik laat mijn mooie piercings ook altijd open Haha! Lekker laten drogen en helen in het land bij men pony's.Tong uitsteken
Sorry moest even.
Maar ik kan de link nog steeds niet leggen, en dat gaat er ook niet van komen.
Bokt is het niet met de TS eens dat mag duidelijk wezen Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:49

piercing en paard moet zeker kunnen een kin piercing naja lekker belangrijk

ik zelf heb een navelpiercing en met een hoge rijbroek heb ik daar geen last van.
in de tijd dat ik hem heb laten zetten ben ik gewoon met topje enz. naar de paarden
gegaan hoor .

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:52

nikkiej_86 schreef:
Idd net als een wondje kun je beter lucht bij laten komen zeg maar dan heelt het sneller Knipoog.
Ik laat mijn mooie piercings ook altijd open Haha! Lekker laten drogen en helen in het land bij men pony's.Tong uitsteken
Sorry moest even.
Maar ik kan de link nog steeds niet leggen, en dat gaat er ook niet van komen.
Bokt is het niet met de TS eens dat mag duidelijk wezen Haha!

Of met de TS dr moeder