Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

Nazarma

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:35

pharagirlke schreef:
Merrie's zijn arrogante trutten die veel te snel beledigt zijn. Haha! Maar dat is mijn mening, heb op dit moment een merrie en heb haar 'merrie zijn' al meerdere malen vervloekt. De merrie's die ik tegen kwam waren stuk voor stuk echte bitches (om het even grof uit te drukken) Ze kunnen niets hebben, ze nemen niets aan en proberen elke keer weer hun eigen wil door te drijven.

Ruinen zijn minder snel beledigt en zijn wat toegeeflijker. Daar kunnen die trutten nog wat van leren Haha! Ze werken fijn voor je en je hoeft ze niet elke dag weer terug op hun plek te zetten voor je zonder zo'n chagerijnige ik-wil-ni-kop kan rijden.

hier ben ik het wel mee eens, maar voor mij is het juist een uitdaging om die merrie`s dan te bereiden, bovendien word je eigen karakter ook een stuk rustiger van!! Ik heb echt al heel veel geleerd van mijn huidige bitch:P ook een echte trut, en ik heb daardoor ook geleerd mijn eigen beter onder controle te houden Knipoog

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:44

Het maakt me eigenlijks niet zoveel uit..
Ik kan met alles even goed overweg, vind de kuren van een merrie soms wel leuk een uitdaging. En een hengst of ruin rijdt ook verschrikkelijk lekker, en die hebben zekers ook wel hun streken, dat is ook altijd wel erg komisch

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:59

Horsii_mine schreef:
Doe mij maar een merrie of hengst.. Ruinen vind ik niks.. Ik weet niet waarom, maar ze spreken me niet zo aan.. Ik vind ze over het algemeen zo saai.. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar toch.. Nee..

Hihi, ruinen saai?! Ik denk dat je mijn ruin niet zo saai zou vinden, die is namelijk iedere dag anders en lijkt af en toe meer op een merrie of hengst, dan op een ruin Tong uitsteken

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:02

Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar een ruin Lachen Al heb ik ook hele lieve verzorg-merries en die vind ik echt even leuk als ruinen Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:05

ook mijn voorkeur gaat uit naar een ruin,
het gaat meestal allemaal wat gemoedelijker Lachen

al is er nu op stal een merrie waar ik echt helemaal weg van ben, die is zo leuk!
ach ja uitzonderingen zullen er altijd wel blijven denk ik dan maar Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:17

Unika schreef:
Horsii_mine schreef:
Doe mij maar een merrie of hengst.. Ruinen vind ik niks.. Ik weet niet waarom, maar ze spreken me niet zo aan.. Ik vind ze over het algemeen zo saai.. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar toch.. Nee..

Hihi, ruinen saai?! Ik denk dat je mijn ruin niet zo saai zou vinden, die is namelijk iedere dag anders en lijkt af en toe meer op een merrie of hengst, dan op een ruin Tong uitsteken

De ruinen die ik gekend heb waren over het algemeen zeker niet saai. Verre van zelfs. En mijn eigen ruin al helemaal niet, die wil graag werken, maar kan ook zo gek zijn als een deur. Ik vind dit topic weer erg generaliserend. Er zijn leuke merries en minder leuke merries en er zijn leuke ruinen en minder leuke ruinen. Elk paard heeft zijn of haar eigen karakter, vind ik. Waarom moeten zelfs paarden weer in hokjes gestopt worden???

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:19

Natuurlijk heeft elk paard een eigen karakter, maar er zijn natuurlijk specifieke zaken waar je tegenaanloopt met paarden van een bepaald geslacht en die volgens mij wel het karakter mede bepalen: dekseizoen bij hengsten, hengstigheid bij merries en geen van beide bij ruinen. Nou ja, hormonen dus in het algemeen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:22

VeerenAshley schreef:
Natuurlijk heeft elk paard een eigen karakter, maar er zijn natuurlijk specifieke zaken waar je tegenaanloopt met paarden van een bepaald geslacht en die volgens mij wel het karakter mede bepalen: dekseizoen bij hengsten, hengstigheid bij merries en geen van beide bij ruinen. Nou ja, hormonen dus in het algemeen.

Natuurlijk, maar dan nog heb je te maken met het unieke karakter. En die is bij elk paard, merrie, ruin of hengst weer anders. En dat is maar goed ook.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:25

Nadya schreef:
Natuurlijk, maar dan nog heb je te maken met het unieke karakter. En die is bij elk paard, merrie, ruin of hengst weer anders. En dat is maar goed ook.

Anders zou het wel saai worden, ja.

Maar dan nog snap k best dat mensen de voorkeur kunnen hebben voor een geslacht in het algemeen. Als ik op zoek zou gaan naar een nieuw paard erbij, zou ik in eerste instantie alleen maar bij merries gaan kijken, maar ja, dan zul je zien dat ik met een ruin thuiskom (ik zei ook altijd: ik wil geen Welsh Cob, en ik hou ook niet van zwart. En wat heb ik?)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:29

Voor mij maakt het niet uit of een paard merrie, ruin of hengst is. Het karakter is belangrijker voor mij en dat is: pittig maar toch koel in het hoofd en verkeersmak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:30

Nazarma schreef:
pharagirlke schreef:
Merrie's zijn arrogante trutten die veel te snel beledigt zijn. Haha! Maar dat is mijn mening, heb op dit moment een merrie en heb haar 'merrie zijn' al meerdere malen vervloekt. De merrie's die ik tegen kwam waren stuk voor stuk echte bitches (om het even grof uit te drukken) Ze kunnen niets hebben, ze nemen niets aan en proberen elke keer weer hun eigen wil door te drijven.

Ruinen zijn minder snel beledigt en zijn wat toegeeflijker. Daar kunnen die trutten nog wat van leren Haha! Ze werken fijn voor je en je hoeft ze niet elke dag weer terug op hun plek te zetten voor je zonder zo'n chagerijnige ik-wil-ni-kop kan rijden.

hier ben ik het wel mee eens, maar voor mij is het juist een uitdaging om die merrie`s dan te bereiden, bovendien word je eigen karakter ook een stuk rustiger van!! Ik heb echt al heel veel geleerd van mijn huidige bitch:P ook een echte trut, en ik heb daardoor ook geleerd mijn eigen beter onder controle te houden Knipoog

Daar heb ik bij die van mij van tijd ook wel zin in. Alleen vermoed ik dat het slachten een grotere uitdaging is dan het in de pan gooien...

Nee, merrie's hebben vaak mijn karakter en het is me al langer bekend dat mijn karakter botst met zichzelf Clown

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:35

Voordat ik mijn merrie kocht, wilde ik eigenlijk een jonge hengst kopen en die dan laat castreren, zodat hij mooi bespierd zou zijn Lachen En dan een donkere kleur!

Tot ik op een dag besefte, dat ik merries veel leuker vind Haha! Mijn vorige paard was ook een merrie, dat klikte super en ik kon ontzettend lachen om haar eigen manier van doen Pling

Nu heb ik geen hengst maar een merrie, en ze is in plaats van donkerbruin nog vos ook! Clown En ik geniet er iedere dag weer van. Ze is nu net onder het zadel en ik merk dat ze me steeds beter leert kennen en andersom Lachen

Merries geven vaak duidelijk hun grenzen aan, daar moet je mee om kunnen gaan. Zodra je een echte merrie pusht, zal ze tegen de draad in gaan. Althans, dat is mijn ervaring. Als je een compromis sluit, kom je echt veel verder! Ja

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:38

Merrie of hengst. Welke van de twee maakt me niet zoveel uit, maar geen ruin. Voor mijn gevoel missen die iets (ja, ze missen zeker wat, maar da's niet wat ik bedoel Haha! ).
Een merrie of hengst zal, naar mijn gevoel, eerder voor je willen werken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:41

een merrie eerder voor je werken? Bloos!
Dan kom ik toch steeds de verkeerde tegen Clown

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:53

Ruin! Heb nu 2 merrie's gereden die heel erg hengstig worden.....
Als je dan been geeft vinden ze t lekker, en in t ergste geval gaan ze er nog bij staan plassen (of hoe heet dat?) ook. grrr....
En dan dat gillen en zuur doen naar andere paarden.
Nee liever een ruin!

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:27

Heb zelf een ruin en merrie. Vindt merries over t algemeen wat gevoeliger en hebben denk ik n meer uitgesproken karakter. Mn eigen merrie is gelukkig niet zo extreem bij het hengstig zijn als sommige merries kunnen zijn. Heb van enkele mensen gehoord dat ze voor een merrie ook een fijn karakter heeft. Met een merrie heb je naar mijn idee sneller een hechtere band dan met een ruin en kvindt ze ook werkwilliger. Maar een ruin is vaak wel iets makkelijker in de omgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:11

Toch kijk ik er wel van op dat diverse mensen hier hun merrie arrogant, nukkig, chagrijnig, bitchy, truttig, snel beledigd e.d. vinden.
Daar herken ik mijn merrie absoluut niet in. Ook niet (juist niet) wanneer ze hengstig is.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:18

Mijn merrie is niet chagrijnig of nukkig, maar wel arrogant, bitchy, truttig en snel beledigd Knipoog en als ze hengstig is is ze nog iritanter Vork

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:32

JoviBan schreef:
Toch kijk ik er wel van op dat diverse mensen hier hun merrie arrogant, nukkig, chagrijnig, bitchy, truttig, snel beledigd e.d. vinden.
Daar herken ik mijn merrie absoluut niet in. Ook niet (juist niet) wanneer ze hengstig is.

Nukkig kan die van mij wel zijn, maar of dat komt omdat ze een merrie is of een pony of anders? En bitchy naar andere paarden zeker ook vaak, maar nooit naar mensen. Ik vind haar afstandelijker dan de ruinen die ik heb meegemaakt; dat waren allemaal vrolijke paardjes die graag mensen om zich heen hadden, i.t.t. mijn merrie. Maar opnieuw: komt dat doordat ze een merrie is, of door iets anders?

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:48

nou die merrie van mij was net als ik ''in mijn periode''
en das nie leuk kan ik je vertellen hahaha

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:51

JoviBan schreef:

En zo herken ik een hoop negatieve beschrijvingen van ruinen niet bij mijn eigen ruin. Haha!
En dat bedoel ik dus; ze hebben allemaal verschillende karakters. Je kunt bv. hengstigheid lastig vinden, maar het verschilt toch per merrie, om maar een voorbeeld te geven.
Net als het temperament, de werklust e.d. Dat verschilt bij elke merrie en bij elke ruin (of hengst).
Net als bij mensen; de ene vrouw is de andere niet en de ene man is de andere niet. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:52

Als jullie naar je merrie kijken en haar beschrijven, is dat dan voornamelijk vanuit haar merrie-zijn in de kudde, of in de omgang met jou c.q. andere mensen?
Of zit daar geen/weinig verschil in?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:08

zowel in kuddegedrag als in omgang met mij. Ze is en blijft een dominante veel te snel op de teentjes getrapte trut *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:46

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet van merries hou. Ik vind merries over het algemeen te wisselend qua humeur, ik vind ze een ramp tijdens de hengstigheid (terwijl ik ook een merrie verzorgd heb die juist dan heel knuffelig was in de stal). En ik houd niet van merries met rijden. En het zijn vooral die stemmingswisselingen.
Terwijl ik ook merries ken die heel wat stabieler waren. Dat waren dan wel de wat meer onderdanige merries. Mijn Layla was altijd lief, vrolijk, heel werkwillig en heel vriendelijk. Daar had ik een enorme klik mee. Sabrina en Amber waren wel van die vreselijke truttebollen. Daar kon ik stapelgek van worden. Zou het kunnen zijn dat het vooral de Alpha-merries zijn, die echt van die trutten zijn? De onderdanige merries vind ik over het algemeen stabieler, ook qua hengstigheid.
Ruinen heb ik niets mee, dat klikt niet bij mij. Ik vind ze altijd wat missen. Zullen idd die hormonen zijn. Ik vind ze wel vaak heel lief, en fijn om mee te werken.
Hengsten vind ik geweldig. Je moet heel consequent zijn met een hengst en echt een goede kuddeleider zijn. Maar dan zijn ze leuk. Altijd werkwillig, altijd vrolijk, ze hebben niet echt die stemmingswisselingen, wat een merrie wel heeft.
Doe mij maar een hengst. Of een onderdanige merrie. Dan heb je mij gelukkig.

Generaliserend? Misschien wel. Maar goed, bij mensen zijn vrouwen echt anders als mannen. Reuen zijn anders als teven. Poezen zijn anders als katers. Dus er zit toch wel wat in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:49

JoviBan schreef:
Als jullie naar je merrie kijken en haar beschrijven, is dat dan voornamelijk vanuit haar merrie-zijn in de kudde, of in de omgang met jou c.q. andere mensen?
Of zit daar geen/weinig verschil in?

Daar zit toch wel verschil. Een Alpha-merrie in de kudde, kan onderdanig zijn naar mensen toe. Terwijl een onderdanige merrie zich naar een mens heel dominant kan opstellen. Maar wat ik me afvraag, heb ik zelf wel gemerkt, is het in jullie ogen ook zo, dat een dominante merrie wat meer "merrie-merrie" is dan een onderdanige?