Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Corelli schreef:@sflj: vind je lekker rijden dan belangrijker dan je eigen veiligheid? Het kan een keer echt goed mis gaan en dan kun je nooit meer paardrijden..Dat lijkt mij dan weer niet zo lekker..
Like_peres schreef:Nouja
En als ze die bijv niemand hier is tegen gekomen.
EN die topic niet meer gereageerd kan worden ???
jemaine schreef:... Een cap zou verplicht moeten worden, als je valt en je wordt invalide dan teer je wel op de staat met de uitkering.
sflj schreef:Ja een cap is veiligER dan zonder. Maar ik zie bij mijn eigen paarden niet genoeg gevaar om er een op te zetten, nee. Met een zadel rijden is ook veiliger dan zonder maar dat doe ik ook niet altijd. In de bak rijden is veiliger dan op straat enz.
Met een bodyprotector erbij is het nog veiliger, draag je die ook altijd?
Misschien moeten er ook een soort veiligheids gordels worden uitgevonden zodat je boven blijft en een test voor je mag rijden (rijbewijs ofzo) enz enz.
En moet het roken, drinken, vet eten, onbeschermde sex dan ook allemaal maar verboden worden?
Ik zeg niet dat je geen cap moet dragen hoor, als jij t veiliger vindt moet je dat vooral doen maar t doet voor mij afbreuk aan het plezier van het rijden dus neem ik t risico.
Jeddah schreef:Wist je trouwens dat het meeste gevaar juist NIET op de jonge paarden is? Want dan zijn we erop voorbereidt. Maar nee, juist op die brave paarden, of met uitstappen... dan zijn we volkomen ontspannen en als er dan wat gebeurd liggen we er zo naast.
casperrr schreef:bewezen vind ik dikke onzinzoiets kan je niet bewijzen met cijfers e.d je weet nooit wat ze doen...
Jeddah schreef:Maar je hebt geen antwoord op de vraag gegeven Corelli, rij jij met BP? Want die zíjn er tenslotte ook om te gebruiken tegen het gevaar (ja, ik rij wel met cap).