Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne1408

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:00

Altijd met cap. Bij ons op de manege is het verplicht een cap te drragen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:14

@sflj: vind je lekker rijden dan belangrijker dan je eigen veiligheid? Het kan een keer echt goed mis gaan en dan kun je nooit meer paardrijden..Dat lijkt mij dan weer niet zo lekker..

sisi19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:28

Met cap. Dat is veel veiliger. Een paard blijven toch vluchtdieren.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:13

Corelli schreef:
@sflj: vind je lekker rijden dan belangrijker dan je eigen veiligheid? Het kan een keer echt goed mis gaan en dan kun je nooit meer paardrijden..Dat lijkt mij dan weer niet zo lekker..

Ik weeg het risico af ja. En vind dat inderdaad belangrijk.
Dus maak je geen zorgen; mocht ik ooit met een gat in m'n kop liggen dan zal ik je gelijk geven Cool tot die tijd rij ik graag zonder cap! En ik ben blij dat ik dat zelf mag bepalen.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:30

Ik rijd absoluut altijd met cap, je weet nooit wat een paard zal doen, ookal heeft hij nog nooit ook maar iets gedaan. Ik doe het absoluut voor mijn eigen veiligheid, ik heb ook nooit last van mijn cap dus waarom ook niet.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:32

@sflj: jahaa je mag het zelf bepalen ... Dat heb ik nu persoonlijk vaak genoeg gehoord Knipoog Het gaat in de discussie meer om het principe..
En ik doe niet mee aan deze discussie om gelijk te krijgen, ik vind het gewoon leuk om te discussieren Knipoog
Maar zie jij geen gevaar? Of erken je wel dat met cap veiliger is, maar doe je er niets mee?

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:32

Ik ben van mening dat iedereen met cap zou moeten rijden. Je ziet vaak ruiters die het goede voorbeeld zouden moeten geven zonder cap rijden. Dit zijn ruiters die zelf heel goed kunnen rijden. Deze ruiters moeten ook met cap rijden. Een cap zou verplicht moeten worden, als je valt en je wordt invalide dan teer je wel op de staat met de uitkering. Veiligheidsgordels zijn toch ook verplicht!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:48

Ja een cap is veiligER dan zonder. Maar ik zie bij mijn eigen paarden niet genoeg gevaar om er een op te zetten, nee. Met een zadel rijden is ook veiliger dan zonder maar dat doe ik ook niet altijd. In de bak rijden is veiliger dan op straat enz.

Met een bodyprotector erbij is het nog veiliger, draag je die ook altijd?
Misschien moeten er ook een soort veiligheids gordels worden uitgevonden zodat je boven blijft en een test voor je mag rijden (rijbewijs ofzo) enz enz.

En moet het roken, drinken, vet eten, onbeschermde sex dan ook allemaal maar verboden worden?
Ik zeg niet dat je geen cap moet dragen hoor, als jij t veiliger vindt moet je dat vooral doen maar t doet voor mij afbreuk aan het plezier van het rijden dus neem ik t risico.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:51

Like_peres schreef:
Nouja Scheve mond
En als ze die bijv niemand hier is tegen gekomen.
EN die topic niet meer gereageerd kan worden ???

omdat er al 10000 topics hierover geweest zijn, en de meeste blijkbaar alleen maar geopend zijn om een topic te openen...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:58

jemaine schreef:
... Een cap zou verplicht moeten worden, als je valt en je wordt invalide dan teer je wel op de staat met de uitkering.

Ik betaal premies voor allerlei verzekeringen Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:00

Ja, als je van je fiets valt of van je skis met wintersport, of je longen zwart rookt of je rug breekt met bungy jumpen of whatever "teer" je ook op de staat. Dat slaat werkelijk nergens op!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:03

sflj schreef:
Ja een cap is veiligER dan zonder. Maar ik zie bij mijn eigen paarden niet genoeg gevaar om er een op te zetten, nee. Met een zadel rijden is ook veiliger dan zonder maar dat doe ik ook niet altijd. In de bak rijden is veiliger dan op straat enz.

Met een bodyprotector erbij is het nog veiliger, draag je die ook altijd?
Misschien moeten er ook een soort veiligheids gordels worden uitgevonden zodat je boven blijft en een test voor je mag rijden (rijbewijs ofzo) enz enz.

En moet het roken, drinken, vet eten, onbeschermde sex dan ook allemaal maar verboden worden?
Ik zeg niet dat je geen cap moet dragen hoor, als jij t veiliger vindt moet je dat vooral doen maar t doet voor mij afbreuk aan het plezier van het rijden dus neem ik t risico.

Roken, drinken en andere genoemde dingen zijn inderdaad ook niet veilig en daar wordt ook genoeg tegen gedaan Knipoog Ik vind ook niet dat je dingen niet moet doen (od dat dingen verboden moeten worden) omdat ze gevaarlijk kunnen zijn, maar er zijn caps om je tegen dat gevaar te beschermen, ik vind dat je die dan ook moet gebruiken..
Maar goed, jouw vrije keus..Je geeft duidelijk aan dat een cap je rijplezier vermidert, dus dan is dat voor jou een argument om geen cap te dragen...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:05

Maar je hebt geen antwoord op de vraag gegeven Corelli, rij jij met BP? Want die zíjn er tenslotte ook om te gebruiken tegen het gevaar (ja, ik rij wel met cap Knipoog ).

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:09

In principe rijd ik altijd met cap. Maar de laatste weken stap ik wel eens paarden uit, en dat doe ik dan zonder cap. Of als ik toevallig geen cap bij heb. Maar ik rijd nu vaak op jonge paarden, dus draag ik altijd een cap.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:11

Wist je trouwens dat het meeste gevaar juist NIET op de jonge paarden is? Want dan zijn we erop voorbereidt. Maar nee, juist op die brave paarden, of met uitstappen... dan zijn we volkomen ontspannen en als er dan wat gebeurd liggen we er zo naast. Knipoog

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:15

ik rij altijd met cap en met body protector
mijn paardje is nog al gek Tong uitsteken

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:50

ik rij altijd met cap. sommige mensen zeggen dat het een stuk valse veiligheid is, omdat het je hoofd toch niet goed beschermt, maar beter een cap dan een petje ofzo, dat doet helemáál niks. En waarom? nou voor de veiligheid, en omdat ik niet anders gewend ben.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:54

Jeddah schreef:
Wist je trouwens dat het meeste gevaar juist NIET op de jonge paarden is? Want dan zijn we erop voorbereidt. Maar nee, juist op die brave paarden, of met uitstappen... dan zijn we volkomen ontspannen en als er dan wat gebeurd liggen we er zo naast. Knipoog

hoe voorbereid je ook kan zijn je kan er nooit helemaal op voorbereid zijn Knipoog
Je weet nooit of hij wel of niet wegspringt en hoe ver hij wegspringt.
Ik heb eens gehad dat ik buiten uitstapte, ik keek opzij en ik zag een deur dichtzwaaien met en behoorlijke vaart, ik zette me al schrap want ik wist dat die deur een klap zou geven.
Maar dat me paard er zó van schrok had ik nooit gedacht. Je weet nooit hoe hij schrikt, daarom is het ook een paard Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:59

Precies Casperr, maar het is "bewezen" dat de meeste ongelukken gebeuren op paarden die men "vertrouwt". Natuurlijk kan je nooit 100% voorbereid zijn, want inderdaad, het zijn paarden. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:06

bewezen vind ik dikke onzin Lachen zoiets kan je niet bewijzen met cijfers e.d je weet nooit wat ze doen...

Jamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:07

Als ik rijd dan rijd ik met cap zeker weten !
Voor mijn eigen veiligheid.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:10

In de bak zonder, buiten met, op andere locaties met en op paarden die ik niet ken ook met.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:13

altijd met, Ookal is zonder heerlijk vooral in de zomer.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:10

casperrr schreef:
bewezen vind ik dikke onzin Lachen zoiets kan je niet bewijzen met cijfers e.d je weet nooit wat ze doen...

Eh.. ja, dat kan je wel bewijzen, maar gezien je het onzin vind dga ik maar niet uitleggen hoe. ;

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:53

Jeddah schreef:
Maar je hebt geen antwoord op de vraag gegeven Corelli, rij jij met BP? Want die zíjn er tenslotte ook om te gebruiken tegen het gevaar (ja, ik rij wel met cap Knipoog ).

nee ik rijd niet met bodyprotector..Het klopt inderdaad dat het veiliger is en ik ben dus ook helemaal voor, maar ik denk dat ik er nog niet mee rij omdat ik mijn hoofd het belangrijkste vind..Ik heb het idee dat mijn hoofd het kwetsbaarst is als ik val dus daarom denk ik in de eerste plaats alleen aan cap Knipoog maar zeker veiliger, totaal mee eens!

Verder ben ik het ook eens met wat de rest zegt: het grootste gevaar zit hem in de ontspanning! Je bent lekker relaxed en dan let je minder goed op dan wanneer je druk bezig bent..Ik ben een keer gevallen doordat mn paard struikelde met uitstappen! ze viel op haar knieen en ik werd gelanceerd Tong uitsteken