Wel of Geen les??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Softijs

Re: Wel of Geen les??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:55

Ik heb ook les, maar rijd geen wedstrijden. Het is meer om mijn pony beter onder controle te houden, en je doet toch vaardigheden op. Het is niet echt nodig, maar ik vind het tovh wel fijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:03

Ik heb iedere week les.. Ik vind het voor mij wel nodig, ik leer er veel van, en alles wat je leert is mooi meegenomen toch? Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:12

Ik heb les. Ik heb het nodig, en ik wil steeds beter leren rijden.
Je bent toch zeker nog niet uitgeleerd. Pak de uitdaging aan Vork !!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:16

Ik heb les op mijn pony.
Is echt heel leerzaam, en ik ben nog lang niet uitgeleerd op mijn pony.

VeroniquevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:08

Wel les natuurlijk. Zelf heb ik 2x in de week les. Voor ik mijn eigen paard had heb ik ook zonder les op verzorgpaardjes gereden. En voor je gevoel denk je goed te doen. Maar ik heb echt geluk gehad dat dat nooit echt fout is gelopen toen. Les nu gewoon braaf met mijn paardje en daar ben ik heel tevreden mee. Echt nodig. Je bent zoals de meeste hier zeggen nooit uitgeleerd

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:37

Ik heb ook 1x in de week les. Gewoon om het rijden te verbeteren en ook vooral mijn houding. Knipoog
En de mensen die meestal les hebben gehad, die vind ik altijd een stuk netter rijden. Bloos

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:58

Ik heb ook 1x per week les,,
Ik rij geen wedstrijden maar vind dat hoe goed je ook rijdt het altijd goed is om les te krijgen. Je blijft leren, word beter en iemand die op de grond staat ziet vaak meer dan jij.
En hoe dan ook je hebt 2 meningen over dingen dat je ook kan denken; ohja daar heeft hij/zij gelijk in, waar je misschien zelf niet eens aan hebt gedacht

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:19

ik héb geen les
ik wíl wel les
maar ik kan het nu nog niet doen omdat ik nog niet precies weet hoe ik met mn tijd ga uitkomen als ik straks fulltime werk..
(overigens rijdt ik wel 1x in de 2 weken op de manege nog, dressuurles)

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:23

Ik heb iedere week les, en ik rijd geen wedstrijden. Les vind ik heel erg belangrijk, omdat niemand perfect rijdt, dus niemand alles beheerst. Een instructrice/instructeur ziet dingen die jij niet voelt bijvoorbeeld. Je wordt de hele tijd gecorrigeerd. Mijn pony loopt in de les veel beter, omdat ik dan beter weet wat ik moet doen en mijn houding gecorrigeerd wordt, langzamerhand doe ik dit zelf in de training. Zonder les zou ik nergens zijn.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:45

ik heb geen les maar begin binnenkort weer met lessen, aangezien ik het nodig vind!
Ik rijd ook geen wedstrijden, maar ruiters/amazones kunnen altijd nog bijleren.

Je kan bv. wel denken dat het goed gaat, maar met les zou jij een betere houding kunnen krijgen of je pony beter gaan lopen en dat is toch wel een reden voor mij om les te nemen.

SabineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:19

ik heb niet eens een eigen paard Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:41

Daarom kun je nog wel les hebben...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:33

1x per maand een les lijkt me wel fijn, altijd een verbetering en goed voor de juiste houding.

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:41

Ik heb geen eigen paard, maar ik les wel Haha!

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:47

Ik vind het ook goed van de mensen die les hebben. Lachen
Je leert altijd wel weer eens wat, en je verbetert je houding er ook mee!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:16

Ik heb 1 a 2 x per week les, en dat is omdat een meer ervaren persoon toch net iets meer weet dan ik en mij met lastige dingen kan helpen. Ik vind dat je altijd nog wel iets kunt leren.

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:23

als je geen les hebt leer je je zelf allemaal andere dingen aan en je word ook niet op je fouten gewezen. Dus je rijden zal altijd er achter uit op gaan.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:59

Les kan je altijd iets van leren
Dus waarom niet?:)

xshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:20

ook als je denkt dat t goed gaat zijn er altijd nog dingen waar je aan kan werken, misschien kan je hierdoor nog veel fijner rijden. bovendien leer je jezelf vaak slechte dingen aan als er nooit iemand is die je corrigeerd. hoeft niet perse wekelijks te zijn maar af en toe les vind ik toch wel belangrijk.

LEANA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:24

ik heb 1 x in de week les en dat wil ik niet missen. het is heel leerzaam ook als je al heel goed rijd.

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:41

Het verbaast mij telkens weer hoe goed een les wel is voor mezelf en mijn paard.
Ik rijd wel op een jong paard dus het is een andere situatie maar bv soms heeft hij zo van die dagen dat hij een nieuw trucje
heeft gevonden om niets te hoeven doen (bokken, rondvliegen,..) en dan kan ik er op mijn eentje NIETS mee aanvangen, de dag erna met mijn lesgeefster werken we er een uurtje aan en hij "geeft het op" zonder dat ik onnodig kwaad wordt op hem en mijn geduld verlies Lachen
Ik les voor een heleboel redenen, voor mezelf, voor mijn paard, voor mijn ambities, voor het gevoel dat ik telkens weer bijleer en zeker voor mijn plezier
groetjes !

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:43

Ik heb geen les, (bijna) nooit gehad overigens, maar dat maakt me geen slechte ruiter. Ik rijd in een gezelschap waar we vaak genoeg een opmerking maken over de anderen. Zo leren we als het ware van elkaar. Heb al wedstrijden gedaan en dat is telkens goed gegaan. Ik vind zelf dat je het meeste leert uit ervaring. De theorie vind ik terug op bokt. álles waaraan ik de minste twijfel heb, ga ik simpelweg uitzoeken op bokt. Ook foto's laten trekken van jezelf, alrijdend met je paard, is een heel goede leerschool. Aangezien ik de theorie goed onder de knie heb, kan ik dan mezelf zien en verbeteren. Ik ben dus niet van mening dat een instructeur noodzakelijk is. Als je erg ver wil komen en niet zoals ik neig naar de recreatieve kant, wel.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:49

zelfs de beste ruiters hebben les! ik vind vind het slecht als mensen zeggen ik heb geen les nodig. Want er kan altijd wat worden verbeterd; toch? Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:06

iemand vanaf de grond ziet de hele combi... de ruiter voelt alleen of het lekker aanvoelt! (en dat hoeft er echt niet goed uit te zien Clown ) anky heeft toch ook niet voor niks nog "les"
lessen veranderen wel naarmate je verder komt, maar ze blijven nuttig!!!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:09

Ik heb nog geen les maar over ongeveer een half jaartje als mijn paard wat beter onder het zadel is dan wil ik zeker les nemen. Ik rijd geen wedstrijden en ben het ook niet van plan, omdat ik zonder bit rijd is dit ook niet mogelijk.
Toch ga ik wel zoeken naar een club waar je ook gewoon zonder bit mag komen omdat ik het toch belangrijk vind dat anderen je op je fouten kunnen wijzen.