Goofy44 schreef:Het is in ieder geval een hele slimme zet.... Nou waar blijft dat artikel ?
O dus ik ben niet de enige die ook aan een commercieel belang dacht
of leg ik je nu woorden in de mond?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Goofy44 schreef:Het is in ieder geval een hele slimme zet.... Nou waar blijft dat artikel ?
of leg ik je nu woorden in de mond?
hns schreef:Mloesje schreef:Dus als ik je goed begrijp dan denk je dat Salinero niet wil maar het opgegeven heeft?
Niet alleen Salinero. Stel, paard heeft geen zin maar weet dat áls die zich gaat verzetten er alleen maar nog meer onnarigheid erbij komt kijken. Of het is nog even lopen blijven óf het is nog meer druk om hem verder te laten lopen. Twee aan twee.
Eerst loopt een paard niet goed voorwaarts, zweepje erbij en dan loopt die plots wel voorwaarts? Waarom?
Cayenne schreef:druk wegvalt? Zonder geringe druk staat er een boog in de teugel en is er geen nageefelijkheid. Dat klopt dus al van geen kant
Zep schreef:Goofy44 schreef:Het is in ieder geval een hele slimme zet.... Nou waar blijft dat artikel ?
O dus ik ben niet de enige die ook aan een commercieel belang dachtof leg ik je nu woorden in de mond?
Visconti schreef:Citaat:Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft.
Net hoe je het bekijkt, is het niet opvallend dat nauwjuist de sportpaarden vaak moeilijke paarden zijn? Licht dat aan het paard of aan de onmogelijke omstandigheden waar ze in gehouden worden?
Een paard heeft heel veel energie en looplust van zichzelf nodig om het in het zwaardere werk vol te houden, dus deze paarden bezitten vaak veel bloed.
randalinpony schreef:Maar vergelijk Salineros temperament niet met dat van de fjord op de hoek, is gewoon niet hetzelfde.
Cayenne schreef:hns schreef:
Als je het goed aanpakt merkt een paard dat als die nageeft alle druk wegvalt. Denk je dat die zich dan nog gaat verzetten als die weet dat meewerking beter gaat (ook als die niet wil)?
druk wegvalt? Zonder geringe druk staat er een boog in de teugel en is er geen nageefelijkheid. Dat klopt dus al van geen kant
hns schreef:randalinpony schreef:Maar vergelijk Salineros temperament niet met dat van de fjord op de hoek, is gewoon niet hetzelfde.
´paard blijft paard´
Binnekort bekijk ik mij Sali nog eens van dichtbij aan, even kijken hoe die eruit ziet.
hns schreef:randalinpony schreef:Maar vergelijk Salineros temperament niet met dat van de fjord op de hoek, is gewoon niet hetzelfde.
´paard blijft paard´
Binnekort bekijk ik mij Sali nog eens van dichtbij aan, even kijken hoe die eruit ziet.
Yamcha schreef:Ik heb het soort paarden gezien wat jij beschrijft hns. De paarden die het opgegeven hebben. Weet je wat dat voor paarden zijn? Dat zijn afgestompte manegepaarden. Paarden die hun rondjes lopen omdat het moet. Maar die reageren nergens meer op. Die zullen nooit meer werken omdat ze het willen. Daar is geen impuls en geen nageeflijkheid in te krijgen. Ze zetten hun rug op slot, hun nek vast, een mond als beton en voelen als een plank. Het soort paarden wat jij beschrijft, zijn volledig kapotgereden, daar zit geen greintje spirit meer in. Dat zijn paarden die het opgegeven hebben.
Maar in dat beeld kan ik Salinero niet herkennen.
KiWiKo schreef:ik krijg die paarden ook binnen...... en geloof me het is meer dan triest om te zien, maargoed die zijn bij wannabe ankies geweest
Yamcha schreef:Ik heb het soort paarden gezien wat jij beschrijft hns. De paarden die het opgegeven hebben. Weet je wat dat voor paarden zijn? Dat zijn afgestompte manegepaarden. Paarden die hun rondjes lopen omdat het moet. Maar die reageren nergens meer op. Die zullen nooit meer werken omdat ze het willen. Daar is geen impuls en geen nageeflijkheid in te krijgen. Ze zetten hun rug op slot, hun nek vast, een mond als beton en voelen als een plank. Het soort paarden wat jij beschrijft, zijn volledig kapotgereden, daar zit geen greintje spirit meer in. Dat zijn paarden die het opgegeven hebben.
KiWiKo schreef:dus ik zie jou binnenkortt op de OS???
hns schreef:Paarden die lopen of anders, zijn ook geestelijk dood. Die zijn kapot gemaakt.Yamcha schreef:Ik heb het soort paarden gezien wat jij beschrijft hns. De paarden die het opgegeven hebben. Weet je wat dat voor paarden zijn? Dat zijn afgestompte manegepaarden. Paarden die hun rondjes lopen omdat het moet. Maar die reageren nergens meer op. Die zullen nooit meer werken omdat ze het willen. Daar is geen impuls en geen nageeflijkheid in te krijgen. Ze zetten hun rug op slot, hun nek vast, een mond als beton en voelen als een plank. Het soort paarden wat jij beschrijft, zijn volledig kapotgereden, daar zit geen greintje spirit meer in. Dat zijn paarden die het opgegeven hebben.
Dat is niet wat ik bedoel. Je hebt paarden die lopen of anders, en je hebt zoals je zegt afgestompte paarden. Ik noem het liever dode paarden. Het licht aan de manier van aanpak. Als je managepaarden pakt die iedere dag uren achter elkaar, in de bak zinloze rondjes lopen met de meest verschillende ruiters erop. Tja zeker dat je dan een dood paard krijgt.
katiavl schreef:Yamcha schreef:Ik heb het soort paarden gezien wat jij beschrijft hns. De paarden die het opgegeven hebben. Weet je wat dat voor paarden zijn? Dat zijn afgestompte manegepaarden. Paarden die hun rondjes lopen omdat het moet. Maar die reageren nergens meer op. Die zullen nooit meer werken omdat ze het willen. Daar is geen impuls en geen nageeflijkheid in te krijgen. Ze zetten hun rug op slot, hun nek vast, een mond als beton en voelen als een plank. Het soort paarden wat jij beschrijft, zijn volledig kapotgereden, daar zit geen greintje spirit meer in. Dat zijn paarden die het opgegeven hebben.
Inderdaad die manege paarden zijn inderdaad dit soort paarden, maar nogmaals ik wil wel eens een paar mensen zien rijden in een overkoepelt vol stadium met veel geluid en nog liefst een band
katiavl schreef:Yamcha schreef:Ik heb het soort paarden gezien wat jij beschrijft hns. De paarden die het opgegeven hebben. Weet je wat dat voor paarden zijn? Dat zijn afgestompte manegepaarden. Paarden die hun rondjes lopen omdat het moet. Maar die reageren nergens meer op. Die zullen nooit meer werken omdat ze het willen. Daar is geen impuls en geen nageeflijkheid in te krijgen. Ze zetten hun rug op slot, hun nek vast, een mond als beton en voelen als een plank. Het soort paarden wat jij beschrijft, zijn volledig kapotgereden, daar zit geen greintje spirit meer in. Dat zijn paarden die het opgegeven hebben.
Inderdaad die manege paarden zijn inderdaad dit soort paarden, maar nogmaals ik wil wel eens een paar mensen zien rijden in een overkoepelt vol stadium met veel geluid en nog liefst een band