Praten tegen je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Praten tegen je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:01

Ik kan problemen gelukkig met mijn stem oplossen. Als er mensen zijn die het onzin vinden? Prima blijf vooral ver bij mij uit de buurt heb je er ook geen last van Vork
Overigens snap ik niet goed waar mensen zich altijd druk om maken Bloos is niet goed voor je bloeddruk hoor

Melissa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:07

tijdens het rijden praat/schreeuw ik niet tegen mn paard.
Behalve om hem te belonen etc.
Na het rijden klets ik de oren van z'n kop!! Bloos
Met als reactie terug een hinnik!!

el_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:47

ook ik rij tijdens het praten met mijn stem.
omdat het paard wat ik nu rij ook voor de wagen staat reageert hij hier erg goed op.
en jah idd als mensen zih hieraan ergeren dan moeten ze aan de andere kant van de bak gaan rijden Tong uitsteken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:52

haha
ik praat ook heel erg tegen me paard.
"Jamile, pas nou es op"
"Jamile, nu moet je echt ophouden"
"kijk uit!.. daar staat een staander!"
" jij gekke mogool."
"aah goezoo lekkerding"

tja hij zal dat vast niet begrijpen.. maar aan de toon zal hij wel horen of hij het goed of fout doet..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:54

alles wat je met stem op kunt lossen, daar hoef je geen andere hulpen voor te geven. Dus is het juist heel goed om te doen.. Tuurlijk moet je niet schreeuwen tegen je paard, een duidelijke "eh" doet ook wonderen. Maar het is toch zeker beter dan een tik...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:58

Ik praat ook. Ik beloon en straf hem met mijn stem.
Mammon weet heel goed wanneer hij fout zit, dus een SCHEI UIT! is al genoeg. Belonen met je stem is fijner dan door een aai, met een aai verlies je tijdens het rijden het contact en dat vind ik erg vervelend.

Mensen kunnen het idd wel erg overdrijven..Gaaaap
Ik rijd soms samen met een mevrouw in de bak, en die is constant tegen haar paard aan het praten, met haar tong klakken envan die "kus" geluidjes aan het maken (je weet vast wel wat ik bedoel Schijnheilig ). Word er af en toe zó ziek van, word dan helemaal afgeleid en ooooooo Gaaaap !

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:00

terorita schreef:
MissDan schreef:
Praten tegen je paard is goed om het vertrouwen te winnen.
.

hier ben ik het mee eens,
ik praat best veel tegen de peerdjes,
vooral de jonkie's, stap, draf, galop, hoo, braaf,
je ziet de oortjes draaien, en ze reageren erg op je stem

Hee !!
ik praat ook veel tegen me verzorgpony's
geeft hun ook een fijner gevoel..
de 1 als ik daar nie veel tegen praat word hij helemaal onzeker enzo...
maat tuurlijjk gaa ik nie schreeuwen....

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:39

MISTRAL94 schreef:
Ik kan problemen gelukkig met mijn stem oplossen. Als er mensen zijn die het onzin vinden? Prima blijf vooral ver bij mij uit de buurt heb je er ook geen last van Vork
Overigens snap ik niet goed waar mensen zich altijd druk om maken Bloos is niet goed voor je bloeddruk hoor

dus omdat jij beetje loopt te gillen tegen je paard moeten wij maar weg? je kan toch ook wat zachter praten ? Ach gut

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:40

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 24-04-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:41

__Robijn__ schreef:
Marly_ schreef:
Ik praat ook. Ik beloon en straf hem met mijn stem.
Mammon weet heel goed wanneer hij fout zit, dus een SCHEI UIT! is al genoeg. Belonen met je stem is fijner dan door een aai, met een aai verlies je tijdens het rijden het contact en dat vind ik erg vervelend.

als je het met je binnenhand doet niet

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:23

__Robijn__ schreef:
MISTRAL94 schreef:

dus omdat jij beetje loopt te gillen tegen je paard moeten wij maar weg? je kan toch ook wat zachter praten ? Ach gut

jij snapt er ook weinig van Rolleyes
Ik snap overigens niet waar mensen zich druk om maken, als mensen dingen niet willen horen (en ik heb het niet eens over gillen dus hoe kom je daar bij?) gaan ze toch lekker ergens anders rijden. Heb je er ook geen last van. Mensen zijn veel te veel met anderen bezig, een beter leven begint bij je jezelf Knipoog

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:27

Ja, ik praat ook tegen m'n verzorgpaarden! Ik vertel wat er is gebeurd op school, of m'n toetsen goed gingen enz. Ook als ik ruzie heb met iemand.Ik heb het gevoel dat er iemand naar me luistert ( niet dat ik zo vriendloos ben Haha! ) Maar ze begrijpen je. Ook onder het rijden. één van de hulpmiddelen is je stem! Dus belonen enzo. Dus ja Haha!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:32

Ik snap niet zo goed dat je er last van kunt hebben als iemand anders tegen zijn paard praat tijdens het rijden. Gillen, schreeuwen of iets dergelijks komt in mijn omgeving gelukkig nauwelijks voor.

Ik denk dat het HEEL positief is om met je paard te praten tijdens het rijden. Je uit je gevoel en daar reageren paarden heel sterk op.
A. Je bent bewust aan het paardrijden = goed
B. Je stem (boos of vrolijk) geeft je gemoedstoestand weer richting je paard = goed

Ik vertel hele verhalen tijdens het rijden: nee, je moet echt nageven, goed zo! dat is braaf. En til je voeten echt op, Jaha.. kerel, achterhand moet er echt onder! Knipoog , En nu is het klaar, of wil je even op kantoor komen?, hebben we het er even over Boos! . He, zag jij die duif ook niet op de hoefslag, braaf hoor! Haha!

Tuurlijk als ik toevallig langs iemand rijdt die tegen zijn/haar paard heel boos met stemverheffing praat dan denkt mijn paard 'O Jee' maar hij is dat zo weer kwijt omdat hij zich op mij concentreert.

P.s.: Weet je dat paarden 80 stemhulpen kunnen onthouden? Vraag maar eens aan een menner!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 06:34

dus omdat jij beetje loopt te gillen tegen je paard moeten wij maar weg? je kan toch ook wat zachter praten ? Ach gut[/quote

Citaat:
jij snapt er ook weinig van Rolleyes
Ik snap overigens niet waar mensen zich druk om maken, als mensen dingen niet willen horen (en ik heb het niet eens over gillen dus hoe kom je daar bij?) gaan ze toch lekker ergens anders rijden. Heb je er ook geen last van. Mensen zijn veel te veel met anderen bezig, een beter leven begint bij je jezelf Knipoog

JIJ snapt niet dat ik er last van heb, omdat JIJ het niet snapt is het maar raar dat mensen zich daar druk over maken. ? Ten 1e: Mijn paard word er heel onrustig van als iemand hele tijd loopt te schreeuwen[ en nee ik zeg niet dat JIJ dat doet maar je hebt mensen die dat wel doen en daar heb ik het over!] ten 2e: word ik er zelf gek van, omdat het nergens op slaat als je vraagt aan je paard of die wil nageven o.i.d want dat snap ie niet? Zeg je nou "braaff, of goedzo" dat is niet zo'n punt, maar dan ook niet te vaak achter elkaar! Maar dat vind IK

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 06:35

Rhodos schreef:
Ik snap niet zo goed dat je er last van kunt hebben als iemand anders tegen zijn paard praat tijdens het rijden. Gillen, schreeuwen of iets dergelijks komt in mijn omgeving gelukkig nauwelijks voor.

Ik denk dat het HEEL positief is om met je paard te praten tijdens het rijden. Je uit je gevoel en daar reageren paarden heel sterk op.
A. Je bent bewust aan het paardrijden = goed
B. Je stem (boos of vrolijk) geeft je gemoedstoestand weer richting je paard = goed

Ik vertel hele verhalen tijdens het rijden: nee, je moet echt nageven, goed zo! dat is braaf. En til je voeten echt op, Jaha.. kerel, achterhand moet er echt onder! Knipoog , En nu is het klaar, of wil je even op kantoor komen?, hebben we het er even over Boos! . He, zag jij die duif ook niet op de hoefslag, braaf hoor! Haha!

Tuurlijk als ik toevallig langs iemand rijdt die tegen zijn/haar paard heel boos met stemverheffing praat dan denkt mijn paard 'O Jee' maar hij is dat zo weer kwijt omdat hij zich op mij concentreert.

P.s.: Weet je dat paarden 80 stemhulpen kunnen onthouden? Vraag maar eens aan een menner!

een menner moet dat ook wel omdat hij niet kan rijden met zijn benen en zit toch ?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:51

Uiteraard, daarom geeft de menner stemhulpen.

Maar omdat wij met ons lijf rijden, betekent dat dan automatisch dat we geen stemhulpen mogen gebruiken???

Citaat:
Ik word zo moe van mensen die onder het rijden maar tegen hun paard aan het praten zijn, maar het irritante is, ze hebben het zelf niet door en hun paard verstaat ze niet. Hoor je weer iemand zeggen " als je nu niet ophoud!!!!" ja dat paard begrijpt dat niet ?

Hieruit lees ik dat jij denkt dat paarden woorden niet kunnen begrijpen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:06

Robijn: Wat een geluk dat jij en je paard niet bij mij op staan. Want er is niemand die bepaalt wat ik wel of niet mag doen met mijn paarden. Al praat ik honderuit is dat nog altijd mijn keus en als jij daar last van hebt ga je toch lekker ergens anders rijden?
Ik zou zeggen koop een hutje op de hei met kun je daar lekker rijden zonder dat je last hebt van iemand Knipoog
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 25-04-07 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:08

En ik vind het idd raar dat mensen zich om dit soort dingen druk maken. Er zijn ergere dingen in het leven (waar eens wat meer energie in gestoken zou moeten worden), als jou paard onrustig word van praten, schort er iets aan of jou trainingen of de opvoeding en dat is mijn mening Haha!

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:27

ik praat ook tegen paarden hoor ,niets verkeerds toch Verward
En roepen doe ik soms ook (niet in de bak natuurlijk Clown )
Maar als mijn verzorg pony bijvoorbeeld op mijn tenen trapt dan roep ik :LOTTE !!!!!!!!! of AAAUUU !!!!!! Clown

En ik praat soms ook om het paard waar ik op rijd gerust te stellen Knipoog

En een paard begrijpt wel sommige woorden .
paarden verstaan toch ook ; stap ,draf en galop dus ook braaf enzo als je dat veel gebruik natuurlijk Knipoog
En als je roept of hard praat dan begrijpt je paard wel dat je boos bent en niet blij Tong uitsteken

Na het rijden in de stal praat ik ook tegen het paard waar ik op heb gereden dan zeg ik :
Je hebt goed gereden jongen , je krijgt en wortel meer dan normaal ( Gestoord )
Of nu ben ben ik teleurgestelt hoor Boos! volgende keer beter je best doen ...

nouja het klinkt nu raar maar dat doe ik dus Rolleyes
Ik zeg altijd of hij goed heeft gereden of niet Tong uitsteken

En ik zeg ook altijd goeiendag enzo Haha!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:07

ik praat ook altijd hoor..
soms een beetje grof maar dat maakt het juist ook wel grappig..
ik denk wel dat het paard de tonen begrijpt..
en ze zeggen toch niet voor niks om een paard rustig te houden;
blijven praten ,blijven praten.
(tenminste dat leer ik altijd)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:14

Vooral bij de jonkies praat ik heel veel, gewoon de commando's stap, draf galop, ho enzo. Maar ook braaf of een keer goed eeeeuh! als ze stout zijn. En eens een verhaaltje om ze er aan te herinneren wie er bovenop zit, soms lijken ze dat ff te zijn vergeten Haha! Bij de oudere paarden is het veel minder, daar steek ik niet meer hele verhalen tegen af.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:19

Ik praat ook gewoon tegen m'n paardjes Ja Bijvoorbeeld als ik de stal in kom dat ik tegen ze praat, geeft gewoon goed gevoel Pling Tijdens het rijden hou ik het meestal met belonen met de hand of tik met de zweep etc. Ookal heb ik op stal wel eens zoiets dat als Sanshi weer happerig begint te worden dat ik boos wordt en bijv. roep: "Sanshi hou op!" of iets in die richting Tong uitsteken

scarlet16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:23

ik praat ook altijd tegen me paard
als we aan het rijden zijn stel ik haar gerust of klets wat we allemaal tegen komen
kijk dat is een koe die doet boehhhh Koe nee pretty dat is niet eng hoor hihihi
als ik boos op haar moet worden als ze iets doet wat ik niet zo leuk vindt
zeg ik altijd pretty lady denk erom hoor Boos! dan gaan haar oren naar achteren
en doet ze het echt niet hoor dus pretty verstaat mij wel!!!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:50

MISTRAL94 schreef:
En ik vind het idd raar dat mensen zich om dit soort dingen druk maken. Er zijn ergere dingen in het leven (waar eens wat meer energie in gestoken zou moeten worden), als jou paard onrustig word van praten, schort er iets aan of jou trainingen of de opvoeding en dat is mijn mening Haha!

wuahhaha !! er mankeert niks aan mijn trainingen het enige is dat mijn paard gevoelig is. En bij iedere boze opmerking hij onrustig word omdat hij zich dan geen houding weet te geven! Ik zeg niet dat hij niet tegen PRATEN kan maar tegen het SCHREEUWEN, daar word hij onrustig van! Paardrijden doe je met je zit en benen niet met je stem, zo is het mij geleerd! en wat jij vind, tsja.. dat moet jij maar weten! Het heeft er niet mee te maken als je vriendelijk praat tegen je paard, maar dat boos praten is helemaal storend. Gewoon praten tegen je paard heb ik nog niet zulke problemen mee, maar als je nou 1000 uit gaat praten tegen je paard,, tsja,, IK VIND dat storend!

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:57

Je stem wordt wel een hulp genoemd. Bij de cross als ik merk dat mijn paard onzeker wordt praat ik soms met hem, helpt echt! En heel af en toe als ik boos wordt zeg ik ook wel wat, helpt ook wel! Het is niet zo zeer wat je zegt maar hoe je het zegt. Een paard merkt heus wel aan je stem of je boos bent of niet. Maar echt schreeuwen hoeft nou ook weer niet