Overigens snap ik niet goed waar mensen zich altijd druk om maken
is niet goed voor je bloeddruk hoor Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

is niet goed voor je bloeddruk hoor

). Word er af en toe zó ziek van, word dan helemaal afgeleid en ooooooo
! terorita schreef:MissDan schreef:Praten tegen je paard is goed om het vertrouwen te winnen.
.
hier ben ik het mee eens,
ik praat best veel tegen de peerdjes,
vooral de jonkie's, stap, draf, galop, hoo, braaf,
je ziet de oortjes draaien, en ze reageren erg op je stem
MISTRAL94 schreef:Ik kan problemen gelukkig met mijn stem oplossen. Als er mensen zijn die het onzin vinden? Prima blijf vooral ver bij mij uit de buurt heb je er ook geen last van![]()
Overigens snap ik niet goed waar mensen zich altijd druk om makenis niet goed voor je bloeddruk hoor
__Robijn__ schreef:Marly_ schreef:Ik praat ook. Ik beloon en straf hem met mijn stem.
Mammon weet heel goed wanneer hij fout zit, dus een SCHEI UIT! is al genoeg. Belonen met je stem is fijner dan door een aai, met een aai verlies je tijdens het rijden het contact en dat vind ik erg vervelend.

__Robijn__ schreef:MISTRAL94 schreef:Ik kan problemen gelukkig met mijn stem oplossen. Als er mensen zijn die het onzin vinden? Prima blijf vooral ver bij mij uit de buurt heb je er ook geen last van![]()
Overigens snap ik niet goed waar mensen zich altijd druk om makenis niet goed voor je bloeddruk hoor
dus omdat jij beetje loopt te gillen tegen je paard moeten wij maar weg? je kan toch ook wat zachter praten ?
) Maar ze begrijpen je. Ook onder het rijden. één van de hulpmiddelen is je stem! Dus belonen enzo. Dus ja
, En nu is het klaar, of wil je even op kantoor komen?, hebben we het er even over
. He, zag jij die duif ook niet op de hoefslag, braaf hoor!
[/quote Citaat:jij snapt er ook weinig van![]()
Ik snap overigens niet waar mensen zich druk om maken, als mensen dingen niet willen horen (en ik heb het niet eens over gillen dus hoe kom je daar bij?) gaan ze toch lekker ergens anders rijden. Heb je er ook geen last van. Mensen zijn veel te veel met anderen bezig, een beter leven begint bij je jezelf
Rhodos schreef:Ik snap niet zo goed dat je er last van kunt hebben als iemand anders tegen zijn paard praat tijdens het rijden. Gillen, schreeuwen of iets dergelijks komt in mijn omgeving gelukkig nauwelijks voor.
Ik denk dat het HEEL positief is om met je paard te praten tijdens het rijden. Je uit je gevoel en daar reageren paarden heel sterk op.
A. Je bent bewust aan het paardrijden = goed
B. Je stem (boos of vrolijk) geeft je gemoedstoestand weer richting je paard = goed
Ik vertel hele verhalen tijdens het rijden: nee, je moet echt nageven, goed zo! dat is braaf. En til je voeten echt op, Jaha.. kerel, achterhand moet er echt onder!, En nu is het klaar, of wil je even op kantoor komen?, hebben we het er even over
. He, zag jij die duif ook niet op de hoefslag, braaf hoor!
![]()
Tuurlijk als ik toevallig langs iemand rijdt die tegen zijn/haar paard heel boos met stemverheffing praat dan denkt mijn paard 'O Jee' maar hij is dat zo weer kwijt omdat hij zich op mij concentreert.
P.s.: Weet je dat paarden 80 stemhulpen kunnen onthouden? Vraag maar eens aan een menner!
Citaat:Ik word zo moe van mensen die onder het rijden maar tegen hun paard aan het praten zijn, maar het irritante is, ze hebben het zelf niet door en hun paard verstaat ze niet. Hoor je weer iemand zeggen " als je nu niet ophoud!!!!" ja dat paard begrijpt dat niet ?

)

)
volgende keer beter je best doen ...

Bij de oudere paarden is het veel minder, daar steek ik niet meer hele verhalen tegen af.
Bijvoorbeeld als ik de stal in kom dat ik tegen ze praat, geeft gewoon goed gevoel
Tijdens het rijden hou ik het meestal met belonen met de hand of tik met de zweep etc. Ookal heb ik op stal wel eens zoiets dat als Sanshi weer happerig begint te worden dat ik boos wordt en bijv. roep: "Sanshi hou op!" of iets in die richting
nee pretty dat is niet eng hoor hihihi
dan gaan haar oren naar achterenMISTRAL94 schreef:En ik vind het idd raar dat mensen zich om dit soort dingen druk maken. Er zijn ergere dingen in het leven (waar eens wat meer energie in gestoken zou moeten worden), als jou paard onrustig word van praten, schort er iets aan of jou trainingen of de opvoeding en dat is mijn mening