superwoman schreef:En jij vindt het dan ook geen vervelende 'bijzaak' dat daarmee het gemiddelde niveau in de B hoger komt te liggen en je je vierjarige en misschien zelfs wel vijfjarige paarden niet meer fatsoenlijk in mee kunt nemen omdat je gewoon ronduit voor l*l rijdt met een paard dat nog niet Z-klaar is (en dus gewoon verlies rijdt, mocht dat kunnen in de B)?
(daarnaast zou ik ze de kost niet willen geven die lekker alle klassen uit gaan rijden tot 30 wp voor het prijzengeld... je paard is toch al Z, dus boeien of je promoveert...)
Dat dikgedrukte vind ik onzin. Die enkele die dat doet, zorgt niet voor het gemiddelde niveau die omhoog gaat.
Er zijn genoeg ruiters die hoger niveau rijden, maar ooit gestart zijn en die in de B moeten beginnen. Die zouden het niveau ook omhoog halen?! óf moeten die ook hoger starten?
Je kan idd geen verliespunten rijden in de B.
En de b ruiters die het niveau naar beneden halen dan? Ik zag de laatste x in de L1 een aantal ruiters die blijkbaar door de b waren gekomen, maar zeker niet in de L1 thuis hoorden.
Het prijzengeld komt idd (meer) voor in de Z en dan vind ik het een ander verhaal. We hebben het nu over de B!
In de B kun je een beker winnen waarop ook te lezen valt dat je in de B heb gestart-> knap hoor, zoveel bekers
Nee, die klasse sla ik liever over
[/quote]
Zo als in het dikgedrukte stukje van Urielle staat, zo werkt het dus wel. Voorbeeld: klasse B a/b pony's kun je momenteel met een nette proef die keurig op de letter gereden is best een winstpuntje halen zonder dat zo'n shetlander aan de teugel loopt. Er zijn er namelijk maar weinig in die ringen die het wel doen.
Stel nou dat ineens de helft van die pony's wél netjes aan de teugel zou lopen én de ruiterstjes netjes zou rondsturen? Dan zou de andere helft waarschijnlijk geen wp's meer halen met alleen netjes op de letter rijden.
Het niveau is al behoorlijk gestegen de afgelopen jaren. De meeste ruiters die al wat langer meerijden zeggen ook dat het niveau van een Z proef 20 jaar terug een stuk lager lag dan vandaag de dag. Daar is natuurlijk niks mis mee, dat is goed voor de sport. Alleen de klasse B moet wel voor beginners blijven en niet voor M2 ruiters met Z paarden.