Siebjelover schreef:dat kan met martingaal ook gebeuren als je geen stopjes hebt
Dat zou ik knap vinden,dan heb je een heel lenig paard
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Siebjelover schreef:dat kan met martingaal ook gebeuren als je geen stopjes hebt
karoliena schreef:meisje23: Ik heb nog nooit een slof nodig gehad om een paard onder controel te houden, en nee ook niet bij rijpaardhengsten. Dat is gewoon misbruik maken van de hulpteugel. Blijkbaar zit er ergens anders iets fout waardoor je dus naar zoiets moet grijpen om een paard onder controle te houden.
Siebjelover schreef:
Citaat:meisje23: Ik heb nog nooit een slof nodig gehad om een paard onder controel te houden, en nee ook niet bij rijpaardhengsten. Dat is gewoon misbruik maken van de hulpteugel. Blijkbaar zit er ergens anders iets fout waardoor je dus naar zoiets moet grijpen om een paard onder controle te houden
Citaat:Soms is het anders wel nodig, in zo een situatie is een slof vriendelijker dan er vb. een scherper bit in te hangen.
Hoe kun je zo een paard anders onder controle houden, met alle goede wil van de wereld kun je een hengst niet bij merrie's weghouden, je zult hier soms drastische maatregelen moeten nemen.
En om dan te beginnen over opvoeding, respect voor de ruiter e.d heeft echt geen zin.
Dat is gewoon instinct van paarden, je kan een schat van een paard hebben maar zodra hij een merrie ziet word hij gek, dat ligt niet aan de ruiter maar aan het boven al genoemde instinct van paarden.
En met een slofteugel heb je in dat soort situaties toch net dat beetje controle dat genoeg is om te verkomen dat er ongelukken gebeuren...

karoliena schreef:meisje23: Ik heb nog nooit een slof nodig gehad om een paard onder controel te houden, en nee ook niet bij rijpaardhengsten. Dat is gewoon misbruik maken van de hulpteugel. Blijkbaar zit er ergens anders iets fout waardoor je dus naar zoiets moet grijpen om een paard onder controle te houden.
karoliena schreef:Lara_Silver & meisje23: Een scherper bit is nooit de oplossing. Maar kan me nog steeds niet daarin vinden. Ik heb nooit problemen gehad om een hengst bij merries weg te houden, zo wel dan meot je bij jezelf denk ik gaan afvragen of het wel verstandig is om zo'n dier hengst te houden als hij dan zo 'gevaarlijk' is tussen andere deiren dat je dus een hardere hand en of een slof nodig hebt om hem onder apel te houden.
Citaat:Toevallig ken ik deze hengst in het bijzonder!
Dit is een jonge hengst met een veelste grote mond. Deze heeft toendertijd bij een springruiter gestaan, dit was totaal geen succes. Paard liep op de binnenteugel, kon geen fatsoenlijke stelling aan nemen. En was terug bij af, niet meer als zadelmak... ( Verder ga ik hier niet teveel op in )
Ik vind het nogal een brutale uitspraak van jou!
Als ik zo je berichten en profiel lees heb je meer verstand van mini en shetlandpony's, dan van een hengst van 1.75 met het nodige bloed...
meisje23 schreef:[quoteToch ben ik dat niet met je eens. dat zou betekenen dat merries dan ook niet te rijden zijn tijdens de hengstigheid. Een merrie is dan immers ook een vat hormonen. Er komt echt ook opvoeding bij kijken. Ik heb om je een voorbeeld te geven een Duitse Herder-reu, niet de kleinste hond, en die zit bij tijden ook te stuiteren van de testossterin. Hij wil ook het liefst op een loopse teef af als hij er een ruikt. Toch kan ik hem los laten lopen, ook met een loopse teef in de buurt, maar hij heeft wel zoveel respect voor mij, dat hij wel komt als ik hem roep. Het heeft wel degelijk met respect te maken]
voor de nageeflijkheid of andere rfijtechnische dingetjes heb ik dat niet nodig, kan ik goed genoeg voor sturen.
maar helaas zitten er ook bengeltjes tussen......... onderdeel van mijn werk. Ik ga er met slof, BP, helm en als het moet een grondpersoon op
vaak dat net stukje meer om het paard te kunnen overbluffen........ blijft de slof gewoon los hangen hoor, zit puur tussen mijn oortjes KiWiKo schreef:ik heb net wat meer lef met een slof erbij, maw ik rij er net wat meer anvaak dat net stukje meer om het paard te kunnen overbluffen........ blijft de slof gewoon los hangen hoor, zit puur tussen mijn oortjes
KiWiKo schreef:ik heb net wat meer lef met een slof erbij, maw ik rij er net wat meer anvaak dat net stukje meer om het paard te kunnen overbluffen........ blijft de slof gewoon los hangen hoor, zit puur tussen mijn oortjes