met welk bit rijd jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_Romeo

Re: met welk bit rijd jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:00

kimmysan schreef:
Met welk bit rijden jullie en waarom? Ook met rubberen bitschijven er nog aan of niet? Zelf rijd ik met een enkelgebroken watertrens met rubberen bitschijven, maar ze pakt met doorzitten en galop het bit vast en dan gaat ze ervan door. Moet ik een ander bit kopen of hebben jullie een andere tip???? please een reactie! Koe Clown Vingers aflikken

ik heb ook een enkelgebroken watertrens

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:41

ik rijd mijn paard op een dubbelgebroken watertrens

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:43

Dubbelgebroken watertrens met bitringen.. Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:46

pessoa (wel op de normale ringen dus onderste 2 ringen worden niet gebruikt) met bitringen Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:45

Nu ga ik ws. helemaal afgemaakt worden.. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik rijd met stang. Pony is ontzettend sterk en wordt alleen buiten gereden. Ze loopt door een trensje gemakkelijk heen en da's niet zo veilig buiten. Verder is ze niet mijn pony en al heel lang met stang gereden zover ik weet. Ik ga er wel zo voorzichtig mogelijk mee om, probeer zo veel mogelijk met een los teugeltje te rijden, maar af en toe heb ik het bit toch echt wel even nodig als ze enorm gaat lopen drammen..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:54

Standaard hebben ze beide een enkel gebroken trensje. Daarnaast heeft de oudste nog een show pelham bitje en de jongste krijgt pas volgend jaar een flitsend bitje erbij. Ik gebruik geen bitschijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:00

ik rijd op het moment met een dubbel gebroken argentaan watertrensje van sprenger ...

queraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:02

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:58

ik rijd met een bustrens. omdat deze niet scherp is.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:05

als je pony hard in de mond is zou ik een dubbelgebroken bitje doen en als je pony niet hard in de mond is dan moet je gewoon eenmaal dubbel gebroken bit doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:24

Dit maakt dus niet uit. Een dubbelgebroken bitje is zelfs zachter omdat het niet het notenkraak effect krijg. Die krijg je niet met een dubbelgebroken bitje Knipoog Maar dit is voor elke paard natuurlijk wel verschillend. Eerder in dit toppic reageerde ik dat ik met een enkelgebroken bit reed maar daar liep ze toch niet helemaal fijn op nu rijd ik haar met een dubbelgebroken bitje en dat gaat super ze loopt lekker ontspannen Haha!
Maar een bit is zo hard als de hand van de ruiter! Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:31

Mijn pony met enkelgebroken trensje..
Mijn paard ook, maar voor hem heb ik voor buiten ook nog een rolletjesbit (zo'n D trens) omdat hij daar lekker op kauwt.. Dit bit heb ik trouwens bij het paard gehad.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:53

@ Tassie
Naast het bit ben je ook over gegaan van gecombineerde neusriem naar een lage neusriem, wil ook nog wel eens schelen.

Ik heb 3 paarden momenteel onder zadel en alle drie worden ze op een ander bit gereden. De ene merrie (M dressuur) heb ik op een SPRENGER dubbelgebroken bit met rond middenstuk (erg fijn bit), de andere op een enkel gebroken koperen bit en de laatste merrie op een D trens.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:56

Op Pablo reden we met een myler level 2.
Paarden waar ik wel eens op rijd, meestal dubbel gebroken.

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:02

Water trens met Bitringen
en een Bustrens,
niets speciaals
voor de kar rijd ik met liverpool stang.

groetjessss

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:08

Ik reed mijn lease-paard met een dubbelgebroken watertrens. Van zichzelf had zij een enkelgebroken D-trens maar hier liep ze een stuk minder op (was ook veel zwaarder)

Ik zweer bij een dubbelgebroken watertrens Ja

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:10

Ntlie_ schreef:

Maar ik rijd met stang. Pony is ontzettend sterk en wordt alleen buiten gereden. Ze loopt door een trensje gemakkelijk heen en da's niet zo veilig buiten. Verder is ze niet mijn pony en al heel lang met stang gereden zover ik weet. Ik ga er wel zo voorzichtig mogelijk mee om, probeer zo veel mogelijk met een los teugeltje te rijden, maar af en toe heb ik het bit toch echt wel even nodig als ze enorm gaat lopen drammen..

Je kunt ook moeilijk zeggen van: we proberen eens een watertrensje en oefenen hiermee in een veilige omheinde omgeving. Je kunt alleen naar buiten, en als ze er verder goed op loopt en braaf mee is.. Er zijn paarden die het slechter hebben hoor Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:48

dubbelgebroken D-trens Lachen

SonjavG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:03

Pakken met doorzitten en galop ?? Ik ben bang dat je dan steun zoekt aan je teugels om goed te blijven zitten !!!

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:05

Enkelgebroken bustrens.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:46

Enkel gebroken D trens Met koperen rollertjes.. ( voor soepel heid in de mond )

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:49

jOyss schreef:
Enkelgebroken bustrens.

Ook zo eentje Bloos

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:26

Ik heb een dubbelgebroken bit van K&K Heerlijk bit!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:49

Ntlie_ schreef:

Hahaha..... Hoe herkenbaar!!! Ik heb in december een 12 jarige merrie gekocht die al minstens zes jaar lang op een stang met kinketting werd gereden. Kon ook heel goed doordenderen. Op een gewoon trensje?? Hangen, klooien, doorheen lopen, noem maar op.....

Maar ik wilde van die stang af en heb toen een dubbelgebroken kneveltrens erin gehangen. Op het oog lijkt het heel wat, maar dat valt gelukkig mee hoor Knipoog Een vriendelijk bit wat door de lange scharen mooi stil in de mond ligt.

Afbeelding

Ik rijd haar daar nu een paar weken op, mooi contact, niet vastzetten met de hand (moet ondanks alles juist proberen los te laten ), en het drammen is helemaal weg, paard loopt lekker ontspannen en begint weer heerlijk te spelen met het bit, haar harde mond wordt weer zacht!!

Voor mijn paard was het dé oplossing, hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn Knipoog Maar wie weet?????

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:21

Ik reed eerst met een gewone, dikke dubbelgebroken watertrens.
Dit bit pakte mijn merrie vaak vast, zette haar binnen bitstuk gespannen en ze leip er niet fijn op, heel hard in de mond en als ik een ophouding maakte reageerde ze er niet eens op.

Ik heb nu een iets scherper bit, alleen met een dikker middenstuk, ook een dubbelgebroken dus, een Dtrens. met koper, met dit bit heb ik nou 2x gereden en ik merk nu al verschil! Ze loopt lekkerder, nagevelijker, ze reageerd er sneller en meer op. Gewoon een oplossing voor mij dus!

Je zal gewoon een aantal bitten moeten uitproberen ik heb geluk dat het bij mij in 1x raak was!

Grt