paard iets lekkers geven na het rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cien1992

Re: paard iets lekkers geven na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:50

Als je wat nieuws leert is het wel handig. Als ik nu iemand op mijn verzorgshetjes zet en ze doen heel braaf, dan krijgen ze ook een snoepie. Voor hun is het de lekkerste manier om te weten te krijgen dat ze het braaf doen Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:52

Bluebontje schreef:
Nee, zolang ik er op zit, krijgen de paarden niets!
Pas als ze afgezadeld zijn en ik klaar met ze ben, krijgen ze een beloning. Dat kan zijn in de vorm van wat lekkers of een knuffel.

Same here Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:39

mijn paarden krijgen af en toe wat na het rijden. meestal gaan ze namelijk direct de wei op en ach, dan krijgen ze toch gras zat. heel af en toe bv een wortel, of als ik van de clubles terug kom, dan krijgen ze een halve kilo muesli voor de extra energie

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:42

Mijn vz paard krijgt pas wat als hij helemaal is afgezadeld ed.
Dan krijgt hij een wortel en gaat ie op stal/ naar t land.
Anders begint hij echt te 'schooien'

White_Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:42

Soms krijgt hij wel een appeltje Lachen Niet altijd, moet geen gewoonte worden Clown

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:32

uhm nou als ik rijd op verzorgpaard is het niet erop.
Maar het gaat meestal zo:
als ik aan komt wortel of iets dergelijks.
als ik hem pak, want ik kijk meestal eerst nog bij de bak of zit in de kantine.
voor het rijden, dat is automatisme als we het hoofdstel in doen: ( is me nichts paard en als zij het zo doet kan ik moeilijk het hoofdstel gaan in doen zonder wat lekker) tenzij ze het hem af wil leren ( maar dan had ze der niet mee moeten beginnen)

En als hij klaar is met rijden en hij staat aan stal/stands dan krijgt tie meestal wel wat lekkers, en de rest is voor in de bak..

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:18

Altijd als ik klaar ben met rijden, en het hoofdstel uit doe, dan krijgt de wat lekkers, tenzij ze echt heel vervelend is geweest Haha!

Zo krijg ze ook altijd wat lekker voordat ik het hoofdstel in doe.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:14

Ik geef haar alleen als we op stal zijn en dan bedoel ik fruit ik snij het in stukjes en als ze braaf is krijgt ze gewoon.
Maar ook niet tevaak heb een paard bij gereden waar je niet eens normaal mee kon lopen over het terein.
Dat kwam omdat meneer echt om de 3 min een snoepje kreeg wat gebeurde er nou als je op het terein ging stappen hoofdstel of halster maakt niet uit ging hij om je heen draaie omdat hij een snoepje wou en (eigenaresseS) bleven het hem maar geven omdat hij anders niet verder wou lopen.

Dus ja dat paard word iedere keer beloond voor iets wat hij niet mag Clown
Heel dom en zo waren der wel meer dingen ben ook meteen gestopt daar mee.

Dus pas alsjeblieft op met wat je doet want als je een paard emaal zo iets aangeleerd hebt is het moeilijk af teleren tewijl het dan eigelijk je eigen fout is.

Ik geef dit alleen maar aan als voorbeeld niet om je aan tevallen of iets.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:20

Ik doe het bij Express altijd na het rijden..Niet tijdens het rijden zelf, hij is zowiezo al heel erg van de gewoontes, en zie het al gebeuren dat elke x als ik mijn hand uitsteek, hij stil gaat staan of zijn hoofd helemaal draait.

Bij mij is het gewoon na het rijden, zadel eraf, hoofdstel uit, naverzorgen, dekentje erop en onderweg naar de stal toe, weet hij dat hij mag stoppen bij de brokken-kar en krijgt hij een handje met brokken. Dat is zijn beloning, en dat heeft hij nu ook wel door Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:23

als ik klaar ben met rijden en stap af krijgen ze vaak klein handje brok en daarna ga ik afzadelen. is meestal als we les hebben gehad of echt intensief hebben gewerkt of ze heel erg braaf zijn geweest

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:27

Heel soms neem ik wat mee voor tijdens het rijden, maar als ik het doe vergeet ik het meestal te geven.. Haha!

Verder krijgt hij meestal een peen als ie afgezadeld is. Verder krijgt hij niet op een vast moment iets. Lachen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:30

naar het rijden geef ik ze altijd een wortel:)!

Svadilfari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:25

Ik geef mn paard na het rijden altijd muesli en een appel, hij weet ook precies dat ie het krijgt: als hij vindt dat ik te traag opruim, gaat ie hinniken. Haha!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:29

Als we les hebben gehad krijgen ze meestal muesli of iets anders lekkers.. en als ik gewoon zelf heb gereden dan krijgen ze meestal een snoepje.. en vergeten zal ik het nooit hoor.. want ze helpen mij er wel aan te herinneren Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:18

.