Rij jij met stemhulpen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SummerEnds

Re: Rij jij met stemhulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:23

Ik rij zelf meestal met stemhulpen. Ik heb de indruk dat mijn paarden dan veel ontspannender zijn

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:46

Ik gebruik regelmatig nog mn stem.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:08

ik rijd zelf ook met stemhulpen.
ze luistert nu ook heel goed naar me, zelfs beter als dat ik been geef..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:30

Longeren gaat perfect met stemhulp. Maar indien ik er bovenop zit vraagt hij alleen maar om mn been. Stemhulp wil nog niet echt! Clown

allie_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:36

ik ben van mij eigen al een babbelaar dus ik praat altijd al tegen me vzpaard, en het is nogal een hittepetitje dus ik praat altijd met kalmerend stem daar word ze al rustiger van en voelt ze zich op haar gemak en draf stap en galop vraag ik altijd met stem en been aan, en gewoon die reactie alleen al als ik haar beloon gewoon prachtig
groetjes

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:40

Ik longeer met stemhulpen en tijdens het rijden vooral als ik hem terugneem en wanneer hij onrustig is

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:42

allie_mootje schreef:
ik ben van mij eigen al een babbelaar dus ik praat altijd al tegen me vzpaard,

Ik ook haha ik zit altijd hele verhalen te vertellen over wat we naar het rijden gaan doen en wat ie dan krijgt..
indien ik zelf nooit officieel ga rijden maakt het niet uit dan hij beter naar mijn stem luistert

angela_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:23

Ook ik vind dat rijden met je stem een positieve manier van rijden is Lachen Wanneer bijv. een paard normaal gesproken niet echt actief genoeg reageert op het been, en het op dat moment wel doet, is een reactie als Braaaaf erg op zijn plaats vind ik!
Wanneer je dit steeds vaker doet en bij meerdere dingen, zal je paard denk ik ook veel beter naar je stemhulpen gaan luisteren Lachen.
Maargoed, dat is denk al zo'n 100x gezegt in dit topic Knipoog Ben het dus met de rest eens.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:22

Mijn pony's lopen ook voor de wagen, dus ik ben altijd al gewend veel met m'n stem te doen. Ik ben dus bijna steeds aan het praten, even actiever, wat rustiger, overgang dit of dat gaat allemaal grotendeels op stem (daarna zit en daarna pas been en hand).

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:46

Soms....Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel veel gelongeerd en merk dat hij echt super op mijn stem reageert. Dus als ik hem door een moeilijk moment heen moet helpen dan gebruik ik mijn stem.

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:59

Ik merk ook wel dat paarden dan zelf verzekerder worden.
Maar het kan soms ook heel onhandig wezen.
Bijv. op wedstrijden..............................Ik vind dat reageren op zit het allerbelangrijkste is.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:55

Ik gebruik me stem heel veel Bloos

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:04

ik vind het ook belangrijk dat je je stem vaak gebruikt, dat is toch een stukje vertrouwen voor je paard, en je krijgt er een hele fijn band door. ik gebruik me stem ook regelmatig en ik merk gewoon als mijn paard ergens bang van is dat het haar dan vertrouwen geeft omdat ze mijn stem goed kent. Bloos

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:26

Ik rij ook met stenhulp, vooral als het om een jong paard gaat.
Het is alleen jammer dat het tijdens je dressuurproef niet op prijs wordt gesteld.
Dan doen we het maar heel zachtjes zodat ze het niet horen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:23

germus schreef:
Ik rij ook met stenhulp, vooral als het om een jong paard gaat.
Het is alleen jammer dat het tijdens je dressuurproef niet op prijs wordt gesteld.
Dan doen we het maar heel zachtjes zodat ze het niet horen.

Dat ken ik helemaal. Ik werk inderdad ook liever met stem. En ik geef ook liever eerst een waarschuwing met stem dan gelijk een tik met de zweep.

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:29

ik rijd ook super veel met stemhulpen ,
ik hoef maar een klein beetje de D overdreven te zeggen hij begint te draven .
Maar toch rijd ik ook nog met mijn benen want op wedstrijd zie ik mezelf niet echt DRRRAAFF roepen Tong uitsteken, staat nogal Gek .
Maar ik vind dat het wel Goed is voor je paard mijn paard is altijd gecontreerd en doet altijd zn oren Half naar Achter, Veel mensen denken dat hij dan boos of het niet leuk vind maar hij vind het juist te gek , als je dan roep Goedzo lieverd dan gaat hij soms wel is hinkinken dat is gewoon te leuk om te zien hoe je een band met je paard kan krijgen als je er veel tegen praat!:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:43

Tijdens het rijden gebruik ik ook mijn stem Lachen

Zodra iets goed doet, krijgt ze een beloning als in:'Goed zo!' 'Juist!' of 'Braaf!'.

Ik merk dan meteen dat ze ontspant Lachen

Als ze iets echt heel goed doet dan beloon ik met mijn binnenhand en mijn stem Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:02

Ik rij ook met stemhulpen, eigenlijk heel veel. Als hij iets goed doet dan inderdaad 'Goed zo!', 'Braaf!', 'Knapperd!'.
Als hij totaal niet op mij gefocust is dan wil ik nog wel is; 'Eh!' zeggen.
Mijn paard loopt ook voor de wagen, en daar wordt nog veel meer stem gebruikt dan onder het zadel. Mijn moeder ment met hem en we gebruiken dezelfde stemhulpen.
Als ik een hele training mijn mond houd, wordt hij echt zenuwachtig, heel apart, maar je merkt het verschil meteen.

Sabjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:14

Ik rijd met stemhulpen,Hierdoor merk ik dat mijn paarden me veel meer vertrouwen,en ze vinden het nog leuk ook!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:16

Mijn paard zie je helemaal glimmen als ik hem een compliment geef Haha! Dan gaat hij nóg harder zijn best doen Lachen
Mijn instructrice zegt dat ik hem beter met mn stem kan belonen, dan bijv. een klopje te geven, omdat je dan toch je teugels beweegd..

En als we aan het rijden zijn buiten, en hij mag een rengalopje.. Dan drijf ik nooít aan, dan fluister ik tegen hem dat hij mag gaan, en dan gaat hij ook écht !

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:21

Ik gebruik mijn stem vaak bij overgangen, om te motiveren ook.

_Strawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:02

ik be het helemaal met je eens.
als ik rijd dan gebruik ik ook vaak stemhulpen en ik merk gewoon dat ze dan fijner word

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:07

Ook ik gebruik stemhulpen, maar alleen gedoseerd en op het moment dat het van toepassing is. Mijn paardje is erg communicatief ingesteld, dus ik merk dat hij het prettig vindt, zeker omdat iets als braaf meestal wordt gecombineerd met een kriebel over z'n hals.
Ik ken ook wel mensen die elke drie seconden met een hoog stemmetje 'dat is braaaaaaaaaaaaf' zeggen. En dan in geval van minder braaf 'dat is niet zo braaaaaaaaaaaf'. Volgens mij is het hele effect van de hulpen dan weg.. Clown

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:19

de jury´s houden er niet van.. voor elke stemhulp die je gebruikt kan je minpunten voor krijgen.. ik doe het niet zo heel veel..meestal met longeren

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:27

Ik vind het echt tof als het paard naar je stem luisterd enzo..
maar ik heb geen eigen paard maar hoe kan je het doen bij een manegepaard?
Het lijkt me leuk dat dat paard voor een uurtje er ook plezier in krijgt maar hoe?